• mhl1997

    Orolig över magen!

    Är gravid i vecka 24 med bf 12 april 2019.


    Trots att halva graviditeten gått har jag knappt någon mage alls. Det ser ut som att jag har lite hull typ (om ni förstår vad jag menar)


    Och det känns verkligen inte normalt då alla säger något i stil med "va? Är det något fel? Det syns ju inte alls att du är gravid!" Eller något i stil med det. 


    Samt appar och hemsidor visar hur magen bör se ut runt denna tid. 


    Har tid hos barnmorskan för att mäta magen första gången om några dagar men behövde skriva om det iallafall eftersom att jag går och tänker på detta heela tiden!


    Är det normalt eller? 

  • Svar på tråden Orolig över magen!
  • Anonym

    Oroa dig inte i onödan. Minns när vi gick på föräldramöte med alla som var typ jämngångna. Jag hade extremt stor mage. Folk trodde att jag väntade tvillingar :). Någon annan hade knappt någon mage alls och visst jag undrade om barnet kunde få plats i en sådan liten mage. Självklart fråga ja inte haha men visst får bebisen plats. 

  • Jag är bara jag

    Jag träffade en kvinna en gång som jag tänkte att jahapp, hon är gravid i typ 6.e månaden för hon hade en liten fin kula. Nej, då, hon hade bara 2 veckor kvar! Förvånad Så liten eller stor mage i din vecka spelar ingen roll- man bär barnet annorlunda bara. Jag var stor som ett hus, hade mammabyxor från v.10 med andra barnet. Gick upp från stlk 40 till som mest xxxl/stlk 58.

  • Bebis201901

    Helt normalt Livmoderns placering, magmuskler osv. Förr eller senare kommer du få en liten kula Din kropp påfrestas mer ju större mage du har så det kan du ju alltid glädjas åt även om jag förstår att det är en liten tröst när man längtar efter mage.

  • Anonym (..)

    Du visste inte att det är ytterst individuellt från person till person? Jag fick inte mage förän i vecka 27

  • Gadda

    Jag är 29 veckor gravid och min mage är lika liten som många är runt vecka 15... Jag är lång och smal. Du har INGET att oroa dig för. Nu tycket r jag att det syns väldigt tydligt att jag är gravid...

Svar på tråden Orolig över magen!