• Anonym (Bekymmer)

Förhållande när man tappar hår som kille?

Är en kille mellan 20-30 år som märk av att mitt hår fallit av i ca 2 år, varav det sista halvåret som det blivit som mest märkbart och påverkar mig någon så otroligt.

Går på diverse mediciner för för att stoppa detta, och gör i princip allt som finns som har effekt, men tydligen vill mina gener inte att jag ska behålla mitt hår.

I slutet av sommaren i år, när mitt avfall inte var jätte märkbart träffade jag en tjej med egenskaper och en personlighet som jag aldrig tidigare träffat. En perfekt person helt enkelt.

Vi har träffats flera gånger i veckan sedan dess, gör mycket tillsammans osv. Och även om vi inte pratat om det vill båda garanterat bli ett officiellt par.

Som det är nu har jag nog lyckats dölja mitt avfall bra, men nu inser jag att det inom snar framtid är omöjligt och det tär på mitt psyke så otroligt att jag tom funderar på att lämna denna tjej som jag tycker så mycket om... Mitt självförtroende blir sämre dag efter dag och jag drar mig från att träffa henne trots att jag kunde spendera 24/7 med...

Det är bara vi som har erfarenhet av håravfall som vet hur det känns. Att tvingas bli av med någon som är ens identitet, en del av en själv, mot sin vilja är sjukt deprimerande. Skulle lika gärna kunna vara en kroppsdel som försvinner.

Min fråga är väl om någon gått igenom det samma som mig? Hur tacklade ni det samtidigt som ni dejtade eller hade ett förhållande? Vore det helt fel om jag skulle välja att avsluta vårat "förhållande" pga detta? Jag vet att hon tycker om mig otroligt mycket så som jag tycker om henne, men det känns som att hon förtjänar någon annan än mig just nu...

Mvh

• Svar på tråden Förhållande när man tappar hår som kille?
  • taquine

Klart du inte ska avsluta, har tjejen sagt något om ditt hår? Ett tips är ju att raka av allt istället för att se hur du ramlar av... Finns många heta män som är helrakade., Googla ;)

Goodness me
  • Anonym (V)

Var och varannan kille tappat ju håret, det finns ju verkligen ingen anledning att göra slut med tjejen pga detta. Tror knappast att hon bryr sig om det lika mycket som du gör.

• Anonym (Stina)

Jag tycker det är lite stiligt med killar som är flintis. Manligt på något vis. :)

Din tjej kommer också åldras, brösten kommer bli hängigare, midjan bredare, ni kommer båda få rynkor. I längden är det andra saker än att se ung ut som är grunden för ett bra förhållande.

• Tecum

Du ska absolut inte lämna henne eller dölja något. Känner många killar som tappat håret i 30-årsåldern och det är inte kul, men de har inga problem att få tjejer. Håravfall hos män är en av de få utseendemässiga förändringar som kvinnor inte tar så allvarligt på.

• Anonym (Herregud...)

Jag träffade min man när vi båda var i början av 20-års åldern. Några år in i relation började hans hårfäste krypa upp och då rakade han av allt. Jag då? Jo jag älskar honom ändå trots att han numera är väldigt tunnhårig uppe på hjässan. Han trimmar det kort ca var fjärde vecka. Nu har vi varit ihop i över 17 år och är i 40-års åldern.

Förstår att det är jobbigt att tappa hår men älskar man nån eller tycker om nån så ska man vara bra fåfäng för att lämna den personen bara för han tappar hår. Du kan ju inte rå för att du tappar hår.

• Liberté

Själv hyvlat sen 10 år tillbaka. Det är först nu som det börjar tunnas ut en smula.

Aldrig märkt att kvinnor skulle vara mindre attraherade troligtvis tvärt om. Många gånger har tjejer kommit fram och vill känna på huvudet.

Om du passar utan hår har nog mer att göra med utstrålning samt ansiktsform.

• Anonym (A)
    Limajo skrev 2018-12-25 17:21:47 följande:
    Håravfall är ingen stor grej. När det blir för tunt kan du raka huvudet, det är snyggare än glest hår på de flesta. Lycka till med tjejen. :)
    Håller med
  • Anonym (tänk inte så)

Det är klart att det är jobbigt för dig att tappa håret. 
    Men alla vi människor har våra kroppar med "fel" och brister. 
    Ingen av oss är perfekt - inte den här tjejen heller :) 
    Mest troligt bär hon runt på ngt hon inte tycker om med sig själv,
    kanske hon oroar sig över hur du tänker kring den delen av henne??
    Ang håret så tänkte jag senast häromdagen på att män med flint ofta är väldigt snygga - alternativt män som rakar/klipper mycket kort pga att de har tunt med hår. Manligt och snyggt helt enkelt. Så sträck på dig och låt inte detta förstöra något som verkar på väg att bli fint. 

• pyssel

Min exman var på döljarstadiet när vi träffades. Han rakade av rubbet innan 30. Inget av det var ett hinder. Har haft några till med samma hårstatus och det är inte pga av det som det tagit slut eller hållit, jag lovar. Men förstår identitetskrisen. Vill bara understryka att det inte är troligt att det ruckar de flesta förhållanden, ens i ung ålder

Alla hästar hemma
  • Anonym (Hett)

Jag attraheras nästan bara av män som är flintskalliga, så att dom har snaggat sig. Jag tycker det är väldigt manligt med skalliga män!

• Anonym (EVA)

Förr var faktiskt manligt håravfall ovanligt. Nu är det vanligt. Mitt tips är att det har med kosten att göra, något som skett under de senaste 100-150 åren. Nytt i kosten är växtoljor, socker och snabbmat. 

Men jag tycket skalligt är snyggt. De flesta män blir skalliga, det är lika fint som att ha hår. Min egen man är skallig. 

• Anonym (Linn)

Jag är en tjej som tappat allt hår pga sjukdom. Många killar tycker det är snyggt och jag har inga problem med förhållanden. Visst saknar jag mitt långa blonda hårsvall men vad kan man göra?

• Anonym (Hupp)

Det faktum att du nojar så mycket över ditt tappade hår att du funderar på att göra slut är mycket värre än ditt tappade hår, dvs din flickvän bekymrar sig säkert mer över ditt psyke än ditt håravfall, som hon garanterat redan märkt och inte bryr sig om även om du tror du dolt det.

• Anonym (Bekymmer)

Tack för uppmuntrande svar från er alla!

Jag vet att det för många av er kanske låter som en bagatell, att det ju är något som de flesta män går igenom under åren, även kvinnor för den delen.

Det är dock lite skillnad på att med åren bli tunnare eller få större vikar allt eftersom man närmar sig 30+, 40+ osv jämfört med att i rasande takt tappa det när man ju ska vara i sin "prime" i tjugoårsåldern..

Jag har så svårt att acceptera tanken på att jag i denna ålder ska bli tvungen att bli skallig. Att inte kunna gå till frisören för klippning, kunna fixa en snygg frisyr som jag har kunnat göra fram tills för bara ett halvår sedan..

Varje hårstrå som jag ser lossnar är som en kniv i hjärtat. För jag vill verkligen inte bli av med det..

Angående mina tankar på mitt förhållande, så går mina tankar att, hon är så vacker och skulle kunna få så mycket snyggare killar än så jag kommer se ut utan hår. Och det känns på något sätt orättvist mot henne att "fånga henne" nu när jag ser bra ut för att sedan förändras totalt..

Jag tror inte att hon är en ytlig eller fåfäng person, och det är inte jag heller(ävem om min text ger antydan till det), men jag är otroligt rädd för att bli avisad pågrund av detta...vilket är varför mina dumma tankar cirkulerar runt att lämna innan dess..

Vet ikte riktigt varför jag skriver inlägg om detta gär, antar ayt jag bara känner för att ventilera. Uppskattar alla svar och råd.

• Anonym (Anna)

Jag kan nästan lova dig att tjejen har något hon skäms för. Hur skulle du känna om hon gjorde slut med dig och du sedan fick veta att det berodde på att hon tycker att hon tex har fula fötter?! Inte helt logiskt va?!

Du skriver att du hittills kunnat dölja ditt håravfall. Antagligen inte! Nej hon gillar dig med eller utan hår tror jag!

• Silverkula
    Anonym (Anna) skrev 2018-12-26 01:03:58 följande:

Jag kan nästan lova dig att tjejen har något hon skäms för. Hur skulle du känna om hon gjorde slut med dig och du sedan fick veta att det berodde på att hon tycker att hon tex har fula fötter?! Inte helt logiskt va?!

What *he said! Har en bekant som gjorde en hårtransplantation. Det är ju ett annat "tips" om du vill behålla håret. Sen ser det väldigt onaturligt ut och håller inte för alltid. Men det är en annan femma...

Låt lyckan över tjejen väga starkare än olyckan över håret.
  • Bibbidi

Snälla, hur många män/killar som helst tappar ju håret. INGEN bryr sig (förutom personen som tappar håret). Förstår att du mår dåligt ts, men det är ju lika vanligt som att... ja, folk som har mörkt hår föds med mörka ögon så det är ingenting att hänga läpp över. Även folk i 20årsåldern  tappar ju hår. Ta det lugnt.

• Anonym (Rr)

Raka av dig allt bara? Problem solved. Min kille tappade håret när han var typ... 22. Flera år innan jag träffade honom alltså. Han är hur sexig som helst, och det är det inte bara jag som tycker. Men han rakar huvudet. Det är inte så sexigt med kala fläckar omgivna av hår. Acceptera ditt öde så ska du se att det blir bra. 

Svar på tråden Förhållande när man tappar hår som kille?