• Filidutter

Ivf jan 2019

Hej!

Tänkte om det är någon som vill följas åt som gör ivf i januari?

Vår story.. 1 gemensamt barn på första försöket, vanlig väg. Syskonförsök sedan 2016. Gjort 1 färsk försök, gravid men tidigt missfall. 2 misslyckade fet. Nu i väntan på mens så vi kan börja med nytt färskförsök! Väntar mens vilken dag som, så börjar med sprutor i början av januari. Hoppas så att det går vägen denna gången...

• Svar på tråden Ivf jan 2019
  • Sannamariakristina
    Xrissy skrev 2019-01-21 10:22:37 följande:
    Vad sa de på ultraljudet i fredags? :) 10 blåsor är ju lovande!
    Ja jag hade mitt äggplock igår, fick ut 10 ägg så väntar på samtal idag om hur många som lyckats blivit befruktade. För mig gick äggplocket jätte bra, ingen fara alls. Det värsta var när jag kom hem å sovit bort all medicin, då värkte de en hel del i magen.Hur gick insättningen för dig?
  • Sannamariakristina
    Mandymoo skrev 2019-01-20 20:10:59 följande:

Hej!

Jag och min sambo håller på med vårat 2:a ivf försök. Gjorde äggplock i fredags och ska sätta in ägg imorgon 21/1. Följs gärna åt och peppar och stöttar varandra.

Lite historik.. Vi är 27 år gamla, gjort en ivf sommaren 2018 som misslyckades. Inte hittat riktigt vad som är fel men dom tror att det beror på sammanväxt på äggledarna pga blindtarmsoperation på mig 2006.

Välkommen och stort lycka till att det fäster sig ordentligt. Hur känner du dig?
  • Sannamariakristina

Hej Tjejer, vi är ju ett gäng starka kvinnor i den här tråden nu. Kan inte alla göra en kort uppdatering om hur det går för alla? Kramar till er
    Hjärta

• Toffsen90

Hej!

Jag fick FET i måndags av ett 5 dagars embryo. Den hade redan kläcks och var berädd att fästa sig. Jätte häftigt. Detta är min 2.a FET. Min första fick jag en kraftig blödning efter 4 dagar efter insättning. Nu hoppas jag att embryot vill stanna kvar. Man blir dock väldigt paranoid för allt. Redan dagen efter har jag börjat bli illamående på mogonen efter båda försöken. Kan vara inbillning, men jag vet inte.

Har ni kännt något på dag 25-26 av ca 30 I perioden?

• Mandymoo

Vi fick ut 10 ägg och 3 befruktades. Satte tillbaka ett ägg i måndags 21/1 och 2 går förhoppningsvis till frysen.

Vi går på RMC i Linköping.

Vi har testdag 8/2. Vad man längtar!

• Xrissy
    Mandymoo skrev 2019-01-24 09:35:46 följande:

Vi fick ut 10 ägg och 3 befruktades. Satte tillbaka ett ägg i måndags 21/1 och 2 går förhoppningsvis till frysen.

Vi går på RMC i Linköping.

Vi har testdag 8/2. Vad man längtar!

Vad spännande, vi har exakt samma insättnings- och testdag! Håller med om att längtan är stor. Lååång väntan, hela 18 dagar... någon som vet varför ?antal dagar till testdag? varierar så mycket mellan klinikerna? Har läst om de som har både 12 och 14 dagar.
  • Toffsen90

Jag tror att skillnaden är (förutom rutiner) så här det kanske med hur gamla äggen är. Jag menar, någon som får 5 dagars embryo behöver nog inte vänta lika länge som någon som får 2-3 dagars embryo.

Sedan gör det ingen större skillnad på resultatet dem extra dagarna för läkaren. Jag menar att om du väntar några extra dagar så missar du inte nästa ägglossning och dem är säkra på att patienten inte är en "låg hormonare" som får hcg topp sent.

Personligen så testar jag innan. Blir det mf så blir det. Jag kan inte göra någonting åt det. Självklart testar jag på testdagen också. =)

• Xrissy
    Toffsen90 skrev 2019-01-24 13:50:00 följande:

Jag tror att skillnaden är (förutom rutiner) så här det kanske med hur gamla äggen är. Jag menar, någon som får 5 dagars embryo behöver nog inte vänta lika länge som någon som får 2-3 dagars embryo.

Sedan gör det ingen större skillnad på resultatet dem extra dagarna för läkaren. Jag menar att om du väntar några extra dagar så missar du inte nästa ägglossning och dem är säkra på att patienten inte är en "låg hormonare" som får hcg topp sent.

Personligen så testar jag innan. Blir det mf så blir det. Jag kan inte göra någonting åt det. Självklart testar jag på testdagen också. =)

Så resonerade jag också, alltså att det skulle kunna vara skillnad mellan 2/5-dagars. Men jag har ju fått ett 5-dagars så tycker verkligen att det är i längsta laget :P
  • Toffsen90

Xrissy skrev 2019-01-24 14:20:33 följande:

Så resonerade jag också, alltså att det skulle kunna vara skillnad mellan 2/5-dagars. Men jag har ju fått ett 5-dagars så tycker verkligen att det är i längsta laget :P

Ja det förstår jag verkligen. Men men. Gör som jag. Prova tidigare och prova på testdagen. Du kan bara få positivt eller negativt svar. =)
  • Mandymoo
    Xrissy skrev 2019-01-24 13:03:19 följande:

Vad spännande, vi har exakt samma insättnings- och testdag! Håller med om att längtan är stor. Lååång väntan, hela 18 dagar... någon som vet varför ?antal dagar till testdag? varierar så mycket mellan klinikerna? Har läst om de som har både 12 och 14 dagar.

Svar på tråden Ivf jan 2019