• Filidutter

Ivf jan 2019

Hej!

Tänkte om det är någon som vill följas åt som gör ivf i januari?

Vår story.. 1 gemensamt barn på första försöket, vanlig väg. Syskonförsök sedan 2016. Gjort 1 färsk försök, gravid men tidigt missfall. 2 misslyckade fet. Nu i väntan på mens så vi kan börja med nytt färskförsök! Väntar mens vilken dag som, så börjar med sprutor i början av januari. Hoppas så att det går vägen denna gången...

• Svar på tråden Ivf jan 2019
  • Mandymoo
    Xrissy skrev 2019-01-24 13:03:19 följande:

Vad spännande, vi har exakt samma insättnings- och testdag! Håller med om att längtan är stor. Lååång väntan, hela 18 dagar... någon som vet varför ?antal dagar till testdag? varierar så mycket mellan klinikerna? Har läst om de som har både 12 och 14 dagar.

Vad spännande att vi har samma testdag! Väntan är sååå lång!! Jag mår ganska bra. Är väldigt svullen i magen dock, men var lätt överstimulerad när jag satte tillbaka ägget. Hur mår du? :) ibland känns det som det drar lite i äggstockarna men annars känner jag faktiskt inte så mycket.
  • nowtomorrowtoday2016
    Mandymoo skrev 2019-01-24 09:35:46 följande:

Vi fick ut 10 ägg och 3 befruktades. Satte tillbaka ett ägg i måndags 21/1 och 2 går förhoppningsvis till frysen.

Vi går på RMC i Linköping.

Vi har testdag 8/2. Vad man längtar!

Hej! Jag hoppar in här också, vi gjorde äggplock igår (vårt tredje med långt protokoll) och fick också ut 10 ägg varav 3 var normalt befruktade idag. Vi kommer göra återföring redan imorgon på dag 2. Jag är väldigt besviken att så få befruktades trots att vi gjorde ICSI, så dålig befruktningsgrad har vi aldrig haft tidigare så jag känner lite att jag redan gett upp. Men så är jag 38 år också och tänker att det är därför så få befruktats. Men så läste jag ditt inlägg Mandymoo och kände att jag fick lite hopp igen. 3 befruktade ägg är ju ändå 3 befruktade ägg, det borde ju finnas hopp ändå då. Så tack för det och jag är så glad att jag såg ditt inlägg precis nu.

Vår historia:
    IVF/ICSI 1 långt protokoll, Dec 2016: 10 ägg, 6 mogna 4 befruktade, 1 till mig dag 3, inget till frysen, mens innan testdag.
    IVF/ICSI 2 långt protokoll, Juni 2017: 13 ägg, 1 till mig dag 5, 1 till frysen, mens innan testdag.
    Uppehåll pga dålig hälsa.
    FET 1 Juni 2018 återföring blastocyst, plus ruvardag 8 redan. Hjärtslag vecka 8. MA vecka 12 i Augusti. 

Har inte läst hela tråden ännu men lycka till alla, följs gärna åt!
  • Xrissy
    Sannamariakristina skrev 2019-01-23 09:09:21 följande:

Ja jag hade mitt äggplock igår, fick ut 10 ägg så väntar på samtal idag om hur många som lyckats blivit befruktade. För mig gick äggplocket jätte bra, ingen fara alls. Det värsta var när jag kom hem å sovit bort all medicin, då värkte de en hel del i magen.Hur gick insättningen för dig?

Ja usch en hade ju gärna haft kvar morfinet i kroppen längre :P Men skönt att höra att plocket gick bra i övrigt! Och 10 ägg låter ju lovande :)

Insättningen gick superbra, kändes inte alls. Har gjort insemination tidigare och det kan ?spränga? lite. Men det här gick så bra :) När har/hade du insättning?
  • Xrissy
    Mandymoo skrev 2019-01-25 20:21:18 följande:

Vad spännande att vi har samma testdag! Väntan är sååå lång!! Jag mår ganska bra. Är väldigt svullen i magen dock, men var lätt överstimulerad när jag satte tillbaka ägget. Hur mår du? :) ibland känns det som det drar lite i äggstockarna men annars känner jag faktiskt inte så mycket.

Vad skönt att höra att du mår bra, trots överstimuleringen :)

Jag hade en riktigt bra dag igår, såväl fysiskt som psykiskt. Lite uppblåst och gasig på kvällarna men annars känns min kropp helt som vanligt. Och pykiskt är det såklart tärande att vänta, men igår fick vi veta att vi fått ytterligare 3 stycken 6-dagars till frysen :) Förutom det 5-dagars som vi redan visste att de fryst ner.
  • Mandymoo
    Xrissy skrev 2019-01-26 11:45:48 följande:

Vad skönt att höra att du mår bra, trots överstimuleringen :)

Jag hade en riktigt bra dag igår, såväl fysiskt som psykiskt. Lite uppblåst och gasig på kvällarna men annars känns min kropp helt som vanligt. Och pykiskt är det såklart tärande att vänta, men igår fick vi veta att vi fått ytterligare 3 stycken 6-dagars till frysen :) Förutom det 5-dagars som vi redan visste att de fryst ner.

Skönt att du hade en bra dag :) och vad roligt att ni fick 3 st till till frysen, grattis! :) idag tycker jag att brösten är lite ömma, är hungrig och har lite halsbränna. Men vet inte om det är inbillning eller ej ;)

Vart går ni någonstans? :)
  • Mandymoo

[quote=79394703][quote-nick]nowtomorrowtoday2016 skrev 2019-01-26 10:25:39 följande:[/quote-nick]Hej! Jag hoppar in här också, vi gjorde äggplock igår (vårt tredje med långt protokoll) och fick också ut 10 ägg varav 3 var normalt befruktade idag. Vi kommer göra återföring redan imorgon på dag 2. Jag är väldigt besviken att så få befruktades trots att vi gjorde ICSI, så dålig befruktningsgrad har vi aldrig haft tidigare så jag känner lite att jag redan gett upp. Men så är jag 38 år också och tänker att det är därför så få befruktats. Men så läste jag ditt inlägg Mandymoo och kände att jag fick lite hopp igen. 3 befruktade ägg är ju ändå 3 befruktade ägg, det borde ju finnas hopp ändå då. Så tack för det och jag är så glad att jag såg ditt inlägg precis nu.

Vår historia:

IVF/ICSI 1 långt protokoll, Dec 2016: 10 ägg, 6 mogna 4 befruktade, 1 till mig dag 3, inget till frysen, mens innan testdag.

IVF/ICSI 2 långt protokoll, Juni 2017: 13 ägg, 1 till mig dag 5, 1 till frysen, mens innan testdag.

FET 1 Juni 2018 återföring blastocyst, plus ruvardag 8 redan. Hjärtslag vecka 8. MA vecka 12 i Augusti. 

Har inte läst hela tråden ännu men lycka till alla, följs gärna åt![/

Hej! Grattis till 10 ägg och 3 befruktade :) man får helt enkelt försöka tänka att det är ett guldägg som behövs för att lyckas! Håller såklart alla tummar! Lycka till med återföringen imorgon och uppdatera gärna hur det går och hur du mår! Kram

• nowtomorrowtoday2016

Tack snälla! Det ska jag verkligen göra. Och detsamma!

Mandymoo skrev 2019-01-26 15:43:51 följande:

[quote=79394703][quote-nick]nowtomorrowtoday2016 skrev 2019-01-26 10:25:39 följande:[/quote-nick]Hej! Jag hoppar in här också, vi gjorde äggplock igår (vårt tredje med långt protokoll) och fick också ut 10 ägg varav 3 var normalt befruktade idag. Vi kommer göra återföring redan imorgon på dag 2. Jag är väldigt besviken att så få befruktades trots att vi gjorde ICSI, så dålig befruktningsgrad har vi aldrig haft tidigare så jag känner lite att jag redan gett upp. Men så är jag 38 år också och tänker att det är därför så få befruktats. Men så läste jag ditt inlägg Mandymoo och kände att jag fick lite hopp igen. 3 befruktade ägg är ju ändå 3 befruktade ägg, det borde ju finnas hopp ändå då. Så tack för det och jag är så glad att jag såg ditt inlägg precis nu.

Vår historia:

Har inte läst hela tråden ännu men lycka till alla, följs gärna åt![/

Hej! Grattis till 10 ägg och 3 befruktade :) man får helt enkelt försöka tänka att det är ett guldägg som behövs för att lyckas! Håller såklart alla tummar! Lycka till med återföringen imorgon och uppdatera gärna hur det går och hur du mår! Kram

• Xrissy
    Mandymoo skrev 2019-01-26 15:40:28 följande:

Skönt att du hade en bra dag :) och vad roligt att ni fick 3 st till till frysen, grattis! :) idag tycker jag att brösten är lite ömma, är hungrig och har lite halsbränna. Men vet inte om det är inbillning eller ej ;)

Vart går ni någonstans? :)

Aaaah ja det är ju så svårt att veta vad som är helt normalt - typ gasig för att en ätit för mycket lök ;) - eller vad som kan vara ett tidigt graviditetstecken.

Vi började utredning på Carl v. Linné i höstas, gjorde insemination där. Men nu IVF på Akademiska. Vart går ni?
  • nowtomorrowtoday2016

Nu ruvar jag också på ett 2 dagars. Det var tydligen bara två som blivit befruktade och inte 3 som dom först trodde och det andra hade inte delat sig som det skulle så det fanns bara ett kvar idag. Det såg ok ut sa dom men inte toppen som tidigare så mina förhoppningar är riktigt låga och jag har i princip redan räknat ut oss. Satsar på privata försök sen istället och tänker försöka börja fokusera på det. Positivt var i alla fall att läkaren sa att hon absolut tyckte vi skulle fortsätta privat om detta inte gick vägen och att vi hade goda chanser att lyckas och att det inte fanns något som tydde på att jag inte skulle ha flera bra år kvar trots min ålder och vårt sämre resultat just denna gång. Försöker hålla fast i det och inte ge upp. Testdag 11/2 men brukar alltid få mens flera dagar innan, bortsett från gången jag blev gravid då...

Håller tummarna för er andra och stort grattis till er som redan plussat!

• Mandymoo
    Xrissy skrev 2019-01-26 20:58:45 följande:

Aaaah ja det är ju så svårt att veta vad som är helt normalt - typ gasig för att en ätit för mycket lök ;) - eller vad som kan vara ett tidigt graviditetstecken.

Vi började utredning på Carl v. Linné i höstas, gjorde insemination där. Men nu IVF på Akademiska. Vart går ni?

Eller hur, svårt att veta vad som är normalt! :) men idag har jag ganska ont i ländryggen och lite lite i magen ibland. Är precis som mensvärk... är så rädd att mensen ska komma, förra gången började jag blöda på ruvardag 10. Känner du något liknande?

Okej! Vi går på rmc på universitetssjukhuset i Linköping :)
Svar på tråden Ivf jan 2019