• Filidutter

Ivf jan 2019

Hej!

Tänkte om det är någon som vill följas åt som gör ivf i januari?

Vår story.. 1 gemensamt barn på första försöket, vanlig väg. Syskonförsök sedan 2016. Gjort 1 färsk försök, gravid men tidigt missfall. 2 misslyckade fet. Nu i väntan på mens så vi kan börja med nytt färskförsök! Väntar mens vilken dag som, så börjar med sprutor i början av januari. Hoppas så att det går vägen denna gången...

• Svar på tråden Ivf jan 2019
  • Mandymoo
    nowtomorrowtoday2016 skrev 2019-01-27 12:16:03 följande:

Nu ruvar jag också på ett 2 dagars. Det var tydligen bara två som blivit befruktade och inte 3 som dom först trodde och det andra hade inte delat sig som det skulle så det fanns bara ett kvar idag. Det såg ok ut sa dom men inte toppen som tidigare så mina förhoppningar är riktigt låga och jag har i princip redan räknat ut oss. Satsar på privata försök sen istället och tänker försöka börja fokusera på det. Positivt var i alla fall att läkaren sa att hon absolut tyckte vi skulle fortsätta privat om detta inte gick vägen och att vi hade goda chanser att lyckas och att det inte fanns något som tydde på att jag inte skulle ha flera bra år kvar trots min ålder och vårt sämre resultat just denna gång. Försöker hålla fast i det och inte ge upp. Testdag 11/2 men brukar alltid få mens flera dagar innan, bortsett från gången jag blev gravid då...

Håller tummarna för er andra och stort grattis till er som redan plussat!

Håller alla tummarna för er att det går vägen den här gången! Vi alla får hjälpas åt att hålla modet uppe!
  • LLW

Hej! Hoppar in här :)

Vi gör nu vår andra ivf, första gick åt skogen då inget av våra fem ägg ens blev befruktade.

Denna gång fick vi ut 9, varav 5 blev befruktade. Lättnaden var enorm. Var så rädd att vi skulle få samma resultat igen.

Imorgon ska vi tillbaka för återföring av ett tredagars, resten skulle odlas vidare till 5 dagar. Är livrädd att de kommer ringa imorgon och säga att inget överlevt. Fy fan vad det här tär på ens psyke. Man har så många hinder att överkomma och så fort ett är förbi kommer nästa. Hoppas så innerligt att vi får ett tillbaka imorgon.

Ska bli kul att följa er andra här!

• nowtomorrowtoday2016
    LLW skrev 2019-01-27 17:20:26 följande:

Vi gör nu vår andra ivf, första gick åt skogen då inget av våra fem ägg ens blev befruktade.

Denna gång fick vi ut 9, varav 5 blev befruktade. Lättnaden var enorm. Var så rädd att vi skulle få samma resultat igen.

Imorgon ska vi tillbaka för återföring av ett tredagars, resten skulle odlas vidare till 5 dagar. Är livrädd att de kommer ringa imorgon och säga att inget överlevt. Fy fan vad det här tär på ens psyke. Man har så många hinder att överkomma och så fort ett är förbi kommer nästa. Hoppas så innerligt att vi får ett tillbaka imorgon.

Lycka till LLW! Ja det är oerhört tärande, jag hoppade till imorse varje gång telefonen gjorde ett ljud och tänkte att nu ringer dom och ställer in men som tur var hade i alla fall ett överlevt. Men tidigare har vi tom fått till frysen en gång så resultatet kan verkligen variera vilket är en tröst när resultatet är sämre. Min läkare säger att det inte behöver betyda att det beror på att man blivit äldre om resultatet är sämre, det kan lika gärna bero på något helt annat, dagsform helt enkelt (eller "månadsform") och det visar ju ditt resultat på, att det istället blivit bättre. Vår andra behandling var också mycket bättre än första trots att jag var ett halvår äldre då. Härligt att det gick så mycket bättre för er denna gången! Vi fick tillbaka ett 2 dagars idag så då är våra lika "gamla".

Och stort tack Mandymoo för lyckönskningar, håller tummarna för er också!
  • Xrissy
    Mandymoo skrev 2019-01-27 14:27:36 följande:

Eller hur, svårt att veta vad som är normalt! :) men idag har jag ganska ont i ländryggen och lite lite i magen ibland. Är precis som mensvärk... är så rädd att mensen ska komma, förra gången började jag blöda på ruvardag 10. Känner du något liknande?

Okej! Vi går på rmc på universitetssjukhuset i Linköping :)

Supersvårt att veta vad en ska/kan förvänta sig. Alla kroppar fungerar ju olika och reagerar olika på graviditeter dessutom :) Molvärk kan kännas som mensvärk har jag förstått, så det behöver ju inte vara en blödning på gång. Usch vad tråkigt att få blödning så tidigt som ruvardag 10! Vi hoppas att det inte blir så denna gång :)

Jag känner inte av så mycket, mest gasig/uppblåst på kvällarna och idag trött. Inget tydligt tecken som skriker gravid dock. Men jag försöker tänka att det inte behöver betyda varken bu eller bä :)

Ah, bor ni i närheten eller måste ni åka långt? Vi har turen att bo i Uppsala, så supernära till Ackis. Känns det bra på sjukhuset då? Personalen och så?
  • Xrissy
    nowtomorrowtoday2016 skrev 2019-01-27 12:16:03 följande:

Nu ruvar jag också på ett 2 dagars. Det var tydligen bara två som blivit befruktade och inte 3 som dom först trodde och det andra hade inte delat sig som det skulle så det fanns bara ett kvar idag. Det såg ok ut sa dom men inte toppen som tidigare så mina förhoppningar är riktigt låga och jag har i princip redan räknat ut oss. Satsar på privata försök sen istället och tänker försöka börja fokusera på det. Positivt var i alla fall att läkaren sa att hon absolut tyckte vi skulle fortsätta privat om detta inte gick vägen och att vi hade goda chanser att lyckas och att det inte fanns något som tydde på att jag inte skulle ha flera bra år kvar trots min ålder och vårt sämre resultat just denna gång. Försöker hålla fast i det och inte ge upp. Testdag 11/2 men brukar alltid få mens flera dagar innan, bortsett från gången jag blev gravid då...

Håller tummarna för er andra och stort grattis till er som redan plussat!

Tänk att det kan vara så skönt att faktiskt höra dem säga sådana saker! Även om de inte kan lova så behöver en ändå höra att det är värt att fortsätta kämpa! Håller verkligen tummarna för att det kan gå den här gången, även om embryot inte såg lika toppen ut som tidigare. De valde ju ändå att föra tillbaka det, eller hur? De hade ju inte gjort det om det inte hade funnits en chans :)
  • Xrissy
    LLW skrev 2019-01-27 17:20:26 följande:

Välkommen! Åh håller tummar och tår! Men det låter ju lovande om de tänker odla vidare tänker jag? Har förstått att det kan betyda att det finns flera som ser bra ut och att de bara vill säkerställa det :)
  • LLW
    nowtomorrowtoday2016 skrev 2019-01-27 17:42:02 följande:

Lycka till LLW! Ja det är oerhört tärande, jag hoppade till imorse varje gång telefonen gjorde ett ljud och tänkte att nu ringer dom och ställer in men som tur var hade i alla fall ett överlevt. Men tidigare har vi tom fått till frysen en gång så resultatet kan verkligen variera vilket är en tröst när resultatet är sämre. Min läkare säger att det inte behöver betyda att det beror på att man blivit äldre om resultatet är sämre, det kan lika gärna bero på något helt annat, dagsform helt enkelt (eller "månadsform") och det visar ju ditt resultat på, att det istället blivit bättre. Vår andra behandling var också mycket bättre än första trots att jag var ett halvår äldre då. Härligt att det gick så mycket bättre för er denna gången! Vi fick tillbaka ett 2 dagars idag så då är våra lika "gamla".

Och stort tack Mandymoo för lyckönskningar, håller tummarna för er också!

Kul att dom blir lika gamla! Jag vet ju inte helt säkert om det verkligen blir av imorgon, finns ju fortfarande en risk att dom ringer och säger att inget klarat sig :/ känns overkligt att vi ens ska ta oss till ruvardagarna just nu!
    Xrissy skrev 2019-01-27 20:01:51 följande:

Välkommen! Åh håller tummar och tår! Men det låter ju lovande om de tänker odla vidare tänker jag? Har förstått att det kan betyda att det finns flera som ser bra ut och att de bara vill säkerställa det :)

Ja hoppas verkligen dom överlever till frysen! Vore helt sjukt skönt att isåfall slippa gå igenom en till behandling om denna misslyckas. Försöker verkligen tänka positivt men det är så svårt! Hur många behandlingar har ni gjort?
  • Xrissy
    LLW skrev 2019-01-27 20:41:07 följande:

Ja hoppas verkligen dom överlever till frysen! Vore helt sjukt skönt att isåfall slippa gå igenom en till behandling om denna misslyckas. Försöker verkligen tänka positivt men det är så svårt! Hur många behandlingar har ni gjort?

Jag tänker samma som du, vore ju så skönt att slippa sprutor och äggplock :) Tror iaf att jag skulle kunna klara mig utan sprutor, har regelbunden ägglossning annars, har förstått att man kanske inte behöver stimulering då utan bara kolla med stickor när ägglossning inträffar. Ja som du hör är jag ?amatör? på detta med IVF, vi gör alltså vår första behandling och återföring. Hur många har ni gjort?
  • Mandymoo
    Xrissy skrev 2019-01-27 19:55:04 följande:

Supersvårt att veta vad en ska/kan förvänta sig. Alla kroppar fungerar ju olika och reagerar olika på graviditeter dessutom :) Molvärk kan kännas som mensvärk har jag förstått, så det behöver ju inte vara en blödning på gång. Usch vad tråkigt att få blödning så tidigt som ruvardag 10! Vi hoppas att det inte blir så denna gång :)

Jag känner inte av så mycket, mest gasig/uppblåst på kvällarna och idag trött. Inget tydligt tecken som skriker gravid dock. Men jag försöker tänka att det inte behöver betyda varken bu eller bä :)

Ah, bor ni i närheten eller måste ni åka långt? Vi har turen att bo i Uppsala, så supernära till Ackis. Känns det bra på sjukhuset då? Personalen och så?

Hej igen!

Nu var det några dagar sen.. hur mår du? :)

Vi bor i Linköping så det är helt perfekt! Personalen är fantastisk på alla sätt och vis! Hade inte kunnat önska annat! Hur tycker du det är i Uppsala? När är det du har testdag? Vi har nästa fredag 8/2. Långt kvar!!
  • Xrissy
    Mandymoo skrev 2019-02-01 19:32:56 följande:

Hej igen!

Nu var det några dagar sen.. hur mår du? :)

Vi bor i Linköping så det är helt perfekt! Personalen är fantastisk på alla sätt och vis! Hade inte kunnat önska annat! Hur tycker du det är i Uppsala? När är det du har testdag? Vi har nästa fredag 8/2. Långt kvar!!

Hej!

Ja du... jag mår riktigt bra eftersom jag plussade igår! :) Tidigt (?) alltså redan på rd 10 om jag räknat rätt. Var ingenting speciellt som gjorde att jag testade, inget symptom eller så, fick bara för mig något. Sedan när det vad två streck fick jag panik och var tvungen att ringa hem maken från jobbet ;) Än har jag svårt att ta in det. Det är ju faktiskt möjligt att det inte håller hela vägen då det ännu är så tidigt.

Min testdag är annars samma som din 8/2!

Vad härligt att det känns bra med personalen! De gör ju ?hela upplevelsen? om du förstår vad jag menar. En av sköterskorna under vårt äggplock var helt fantastisk, tyckte både jag och maken! Lite trassel med lång väntetid vid insättningen men vi misstänker att det hade hänt något som gjorde att de halkade efter. Annars bara bra erfarenheter av Uppsala.

Hur mår du? :)
Svar på tråden Ivf jan 2019