Inlägg från: lussebulle25 |Visa alla inlägg
  • lussebulle25

    Stressad av att ha sötsaker hemma!

    Jag äter vanligtvis inte socker. Alltså fika godis glass osv osv. Äter bara ren mat (lchf) Men nu under december har jag ätit julgodis, lussekatter glögg m.m Ja visst det var gott men efter den 26/12 kände jag inte riktigt att det var hållbart eller försvarsbart längre. Kände mig ganska patetisk som började smygäta barnets godis och choklad.. Vi har fortfarande julgodis och choklad hemma men är inte ett dugg intresserad av det faktisk. Inte värt att hela tiden tänka på sött och att man ska smyga och hålla på... nej tack. Finns inget godis i världen som är värt det psykiska lidandet

  • lussebulle25
    tankfull skrev 2018-12-30 00:22:16 följande:

    Då äter du ju väldigt nyttigt vanligtvis i alla fall. Jag har inte jättebra koll på lchf - är det kolhydrater men inte fett?

    Jag äter trots att jag inte ens är särskilt sugen längre, speciellt såhär på kvällen blir det att jag vill tugga på något. Och finns det så äter jag. Det ska bli skönt när vi återgår till vardagsrutinerna, då köper jag bara hem godis till helgen. 


    LCHF är low carb high fat. Så det är fett jag äter och inte kolhydrater. Hade jag ätit kolhydrater hade jag nog inte kunnat sluta med godis så lätt som jag ändå kan... fettet tar bort sötsuget. Det är skönt. En grej mindre som är jobbig i vardagen. Nu kan Merci chokladasken ligga framme på bordet utan att jag behöver tänka på den hela tiden. Snegla på den och tänka om jag ska stå emot eller inte. Kanske en chokladbit då. Som sedan blir 8 st. Nu slipper jag det :)
Svar på tråden Stressad av att ha sötsaker hemma!