Inlägg från: Deceree1 |Visa alla inlägg
  • Deceree1

Farmen 2019

Grodis15 skrev 2019-02-17 16:41:37 följande:

Tror inte han direkt stått framför kameran och sagt sånt.. sen tror jag inte dom tar med sånt som inte har med farmen att göra. Dom tar ju exempelvis nästan aldrig med något av deltagarnas ?privata? samtal som typ var man jobbar, familj osv som dom självklart oxå pratar om.

De är en sån grej jag har funderat mycke över. När man träffar nya människor vill man ju veta en massa. Men det ska såklart vara autentiskt med 1800-talslivet o bara handla om farmen o dess sysslor
  • Deceree1

O herregud va flitiga ni har varit härinne :) jag fick backa fem sidor för att komma ikapp, haha :)

Jag är mitt i en flytt så jag har ingen tv för tillfället men jag försöker att hänga med.

Jaa, Göran .... vad säger man. Han säger hela tiden i kameran att han inte tar åt sig det minsta men jag tror att han är en ledsen själ just nu o då är det lätt att bete sig bakvänt åt.. men jag tror att han innerst inne tar åt sig.

Undrar vad de e jag har missat för varför är Tess så illa omtyckt..?

Faan att man ska behöva vänta till söndag nu, jag tycker att torpet är lika kul att se som Farmen.

Minns ni att förr så hade Farmen en speciell bod där de gick in o en kamera filmade vad de tyckte å så. Nu är ju kameran överallt.

O vad Rocko anbelangar.. nån skrev att det va synd om hans familj om de hade sagt rätta anledningen till att han fick gå, jag tycker tvärtom, själv göre, själv ha.

Som man bäddar får man ligga. Han ska bannemig tänka på hur han ska bete sig o fatta att tv-tittarna ser hans beteende. Det är hans ansvar.

• Deceree1

Men alltså de här med uppdragen. Kim är så förbannat korkad. Om Vincent säger att var o en ska göra en träfigurer o var o en ska baka ett sötebröd osv så ska dom ju göra det!

Det är ju därför det heter individuella personliga uppdrag. När han förmedlade vad Vincent sagt så sa han bara att det ska göras.

Det kan inte gillas om de gör allt tillsammans! Varför i hela friden är de så förbannade korkade för.

Det fattar dom väl att uppdraget inte är att en person ska tälja 6 st trägubbar?

Alltså jag blir så trött på Kim, han verkar mer än lovligt svagbegåvad!

• Deceree1

Farmen Norge kör igång snar mä. Runar Sörgaard ska tydligen va med. Kör vi Farmen Norge i Denna tråd eller gör vi en ny?

• Deceree1

Farmen Norge kommer att finnas på TV4 play. Så va de förra året iaf. Farmen Norge är helt annorlunda än den svenska. Människorna är bra, dom bråkar inte i onödan och är väldigt duktiga på sina uppdrag. Dom har byggt båt o smitt gångjärn o allt möjligt.

Jag kommer absolut att se den.

Vi startar en tråd om den sen :)))

• Deceree1

Jag har inte sett Farmen på flera dagar........:(

Däremot har jag träffat en kompis som jag inte träffat på 30 år.

Jag har beställt ett internet nu så jag ska se ikapp snart. Jag får ju läsa vad ni skriver så länge :))

Ni håller mig uppdaterad :)))))

• Deceree1
    Grodis15 skrev 2019-02-26 21:51:25 följande:

Är till skillnad från er grymt inponerad av Maxine. Hon har gjort en ordentlig resa på farmen. Hon är väldigt rak och ärlig i sitt sätt och hon står upp för sig själv vilket jag gillar skarpt. Endast 21 år gammal är hon långt mycket ärligare och smartare än de flesta där inne. Hon är verkligen värd en finalplats!

Jag håller med dig. Jag är grymt imponerad av Maxine med tanke på hennes förutsättningar. Om man ser bortom dom där botoxläpparna så finns där en tjej som har utvecklats väldigt mycket och läser sig massor. Om man tänker att hon är van vid Stureplan och att utseende är vansinnigt viktigt så är ju det här livet raka motsatsen. Jag störde mig på henne i början men herregud vad hon har växt i mina ögon :))

En sak jag har tänkt på är att i början av programmet torpet så handlade det om att vattnet i brunnen va helt otjänligt. Dom spydde ju av vattnet. Vad har hänt eftersom ingen säger nåt om det? Dricker dom sjövatten?
  • Deceree1
    Johannus skrev 2019-03-02 18:46:22 följande:

Jag tror att dem hämtar matlagnings vatten och dricks vatten från en källa för det gjorde man förr i tiden innan vissa bönder grävde brunn. Det visas inte på tv, men så är det nog. 

Ja så kan det vara. Konstigt att dom inte visade det då det va sånt liv om vattnet på torpet
  • Deceree1
    molly50 skrev 2019-03-03 12:39:28 följande:

Men har också hört att de har fått vatten ditkört i tankar.

det va de ja också funderade på ...
  • Deceree1

Men om det nu skulle vara så att det är sant att Diana tar mat..

säkert är det så att när kämparna ska dra iväg till kämpestugorna så tar dom lite extra mat, men det gäller ju inte bara Diana i så fall, det gäller nog alla.

En annan sak jag har funderat på... hur kommer det sig att de är så trinda och välmående? Inte Emelie förstås, hon va ju smal från början. Hade det varit jag som varit där o ätit den kosten så hade jag varit mager som en jakthund redan efter ett par veckor, o då är jag ändå lite trind.

Dom borde vara väldigt magra väl? Eller va tror ni?

Svar på tråden Farmen 2019