• Nandez

Farmen 2019

Farmen börjar på söndag, någon annan som ska titta?

• Svar på tråden Farmen 2019
  • molly50
    Grodis15 skrev 2019-03-05 21:06:00 följande:

Hahaha äntligen fick man se vem Diana är... en mamma till tonårsdöttrar som går och skriker horunge, fittmänniskor, kallar någon äcklig säger att hon ska strypa henne, bryta nacken av henne, döda henne... ja herregud hoppas hon blir hemskickad imorgon med huvudet före. Förstår även att alla blir arga över att hon tagit saker. Hon gick ju själv runt häromdagen och gormade om smör och socker och så har hon själv sånt ?sparat? i sin väska. Klart folk reagerar.

Jag tycker inte man kan försvara Dianas beteende alls, ni säger att hon sa så för att hon blev arg och det får man förstå. Så lät det inte när Rocco sagt att han skulle stycka Tess. Då skulle han ut direkt! Jag tycker självklart det var bra att Rocco fick lämna pga det och hoppas att det nu blir samma för Diana annars är det sjukt konstigt.

Att Rocco åkte ut berodde ju inte enbart på att han mordhotat Tess. Utan även på att han utsatt Diana för sexuella trakasserier. 
    Diana har varit kämpe 3 gånger och de får ju ta med sig mat till kämpestugan.
    Att sakerna sen blev kvar i hennes väska kan ju ha varit för att hon antingen glömt det eller känt på sig att hon skulle bli vald ill kämpe igen och låtit det ligga lvar.
    Eller så kan ju någon annan ha kagt dit sakerna i hennes väska.
    Det har ju varit mobbning mot henne nu under ett längre tag från de andra.
    Så varför inte en konspiration också.
    Jag köper faktiskt Dianas förklaring.
    Jag tycker att Tobbe1 och framförallt Emelie är rakt igenom falska.
    Emelie anklagar Diana för att ljuga,men vad gör hon själv?
    Inte är hon ärlig i alla fall.
    Sen sitter hon och hånflinar när Diana blir ledsen och arg. Och sådant har jag väldigt svårt för.
    Carpe Diem
  • molly50
    Johannus skrev 2019-03-05 21:23:36 följande:
    Precis så tänker jag med...Verkar vara skillnad på folk och folk.
    ja,det verkar inte bättre. Synd om det är så.
    Carpe Diem
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-03-05 21:41:48 följande:
    Ja,det är det jag är rädd för också. Emelie syntes ju prata med någon där på slutet. Men det kan ju ha varit Stina.

Jag hoppas att Emelie åker ut först av alla. Hon har verkligen sjunkit i mina ögon nu. Hon och Tobbe1.
    Om Diana åker ut nu så är ju Tobbe2 den enda värdiga vinnaren som finns kvar.
     Tror inte att Emelie skulle prata med Diana om hon skulle vara kvar.

Ja Emelie eller Tobbe1 förs, men helt klart Tobbe1 är klar till finalveckan, men där kan han falla på mål linjen för han är boven till allt tråkigt sen Macha åkte ut.

Vill se Tobbe utmanare sätt dit Tobbe1.
  • Grodis15
    molly50 skrev 2019-03-05 21:48:09 följande:

Att Rocco åkte ut berodde ju inte enbart på att han mordhotat Tess. Utan även på att han utsatt Diana för sexuella trakasserier. 

Diana har varit kämpe 3 gånger och de får ju ta med sig mat till kämpestugan.

Att sakerna sen blev kvar i hennes väska kan ju ha varit för att hon antingen glömt det eller känt på sig att hon skulle bli vald ill kämpe igen och låtit det ligga lvar.

Eller så kan ju någon annan ha kagt dit sakerna i hennes väska.

Det har ju varit mobbning mot henne nu under ett längre tag från de andra.

Så varför inte en konspiration också.

Jag köper faktiskt Dianas förklaring.

Jag tycker att Tobbe1 och framförallt Emelie är rakt igenom falska.

Emelie anklagar Diana för att ljuga,men vad gör hon själv?

Inte är hon ärlig i alla fall.

Sen sitter hon och hånflinar när Diana blir ledsen och arg. Och sådant har jag väldigt svårt för.

Och jag köper inte hennes ursäk alls och det verkade inte de på farmen göra heller och med tanke på att alla dom misstänkte att hon tar saker så är det troligen så. Ingen verkade ju heller känna till att hon fått ta detta till kämpestugan vilket är väldigt konstigt för dom kommer väl överens om vad kämparna får?

Nej jag är trött på Diana och nu kom verkligen hennes rätta jag fram. Man säger inte som hon gjorde. Hur arg jag än var skulle jag aldrig kalla någon horunge eller säga att jag skulle döda personen, det är riktigt lågt.
  • Johannus
    Grodis15 skrev 2019-03-05 22:46:28 följande:
    Och jag köper inte hennes ursäk alls och det verkade inte de på farmen göra heller och med tanke på att alla dom misstänkte att hon tar saker så är det troligen så. Ingen verkade ju heller känna till att hon fått ta detta till kämpestugan vilket är väldigt konstigt för dom kommer väl överens om vad kämparna får?
    Nej jag är trött på Diana och nu kom verkligen hennes rätta jag fram. Man säger inte som hon gjorde. Hur arg jag än var skulle jag aldrig kalla någon horunge eller säga att jag skulle döda personen, det är riktigt lågt.
    Skillnaden på Marias och Dianas så kallade brott är att Paulo hämtar ut dem framför alla tittare, men och ett stort MEN Rocco som gjort ännu värre saker får göra som så att tittarna tror att han själv valt att lämna programmet och inte hade gjort nåt.

Så ja det är skillnad på folk och folk. Och det är skillnad på hur tv4 med programledaren ser på folk.
  • EdaEda

Efter dagens avsnitt sjönk Maxine i mina ögon. Kändes så barnsligt att samla ihop alla, rota i väskor och trigga igång bråk. Jag är absolut inte lika förtjust i diana som övriga här verkar vara men även om hon skulle ha stulit så känns det löjligt att göra en grej av det med typ en vecka kvar.

De såg alla löjligt, barnsligt glada ut över att bråk nalkades.

Tobbe 2 är den värdiga vinnaren. Allt hör ju ihop, utmanare, farmen och torpet och det är ett spel. Utmanarna har det väl tuffare än farmarna i början dessutom. Tycker det är fel att säga att Han "inte varit med från början och därför inte värdig". Jo han har VARIT med från början. I samma spel. Den enda som verkar reko, smart och inte dummar sig (av det man ser)

I övrigt håller jag med. Tobbe 1 och Emelie är riktigt vidriga människor och jag kommer nog lida om någon av de vinner!!!

• Johannus
    EdaEda skrev 2019-03-05 23:27:33 följande:
    Efter dagens avsnitt sjönk Maxine i mina ögon. Kändes så barnsligt att samla ihop alla, rota i väskor och trigga igång bråk. Jag är absolut inte lika förtjust i diana som övriga här verkar vara men även om hon skulle ha stulit så känns det löjligt att göra en grej av det med typ en vecka kvar.
    De såg alla löjligt, barnsligt glada ut över att bråk nalkades.

Tobbe 2 är den värdiga vinnaren. Allt hör ju ihop, utmanare, farmen och torpet och det är ett spel. Utmanarna har det väl tuffare än farmarna i början dessutom. Tycker det är fel att säga att Han "inte varit med från början och därför inte värdig". Jo han har VARIT med från början. I samma spel. Den enda som verkar reko, smart och inte dummar sig (av det man ser)

I övrigt håller jag med. Tobbe 1 och Emelie är riktigt vidriga människor och jag kommer nog lida om någon av de vinner!!!
    Utmanar Tobbe var ju med på att stoja om att Maxine hade rotat i Dianas låda/väskor så inte är han så ren heller. Fattar inte varför Paulo inte tar ett snack även med det andra deltagare om att det är olagligt att rota i andras privata saker. Alla mot en utan att få förvara sig är fel.

• molly50
    Johannus skrev 2019-03-05 22:39:34 följande:
     Tror inte att Emelie skulle prata med Diana om hon skulle vara kvar.

Ja Emelie eller Tobbe1 förs, men helt klart Tobbe1 är klar till finalveckan, men där kan han falla på mål linjen för han är boven till allt tråkigt sen Macha åkte ut.

Vill se Tobbe utmanare sätt dit Tobbe1.
    Det har du nog rätt i.

Jag hoppas att Emelie åker så fort som möjligt i alla fall.
    Carpe Diem
  • molly50
    Grodis15 skrev 2019-03-05 22:46:28 följande:

Jag har heller inte påstått att det hon sa till Emelie var ok. Absolut inte! 
    Men man kan förstå att det rinner över efter allt hon blev utsatt för av de andra.
    De får ju ta med sig saker till kämpestugorna. Och hon har ju varit där 3 gånger,
    Ska vi tala om stölder så är ju de andra inte heller så oskyldiga.
    Tobbe1 som åt upp en massa pannkakor i köket.Maxine som gömde det knypplade bandet osv.
    De kan ju likaväl ha lagt sakerna i Dianas väska för att få ut henne då de såg henne som ett hot.
    Fruktansvärt lågt i så fall. Men det kommer ju rätt lägligt.
    Ska Diana åka ut imorgon så borde även Maxine göra det,om det ska vara rättvist, för att ha rotat i hennes väska. Så gör man inte heller.
    De borde ha konfronterat Diana innan när de misstänkte att hon tagit saker. och gett henne en chans att förklara.
    Carpe Diem
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-03-05 23:52:33 följande:
    Jag har heller inte påstått att det hon sa till Emelie var ok. Absolut inte! 
    Men man kan förstå att det rinner över efter allt hon blev utsatt för av de andra.
    De får ju ta med sig saker till kämpestugorna. Och hon har ju varit där 3 gånger,
    Ska vi tala om stölder så är ju de andra inte heller så oskyldiga.
    Tobbe1 som åt upp en massa pannkakor i köket.Maxine som gömde det knypplade bandet osv.
    De kan ju likaväl ha lagt sakerna i Dianas väska för att få ut henne då de såg henne som ett hot.
    Fruktansvärt lågt i så fall. Men det kommer ju rätt lägligt.
    Ska Diana åka ut imorgon så borde även Maxine göra det,om det ska vara rättvist, för att ha rotat i hennes väska. Så gör man inte heller.
    De borde ha konfronterat Diana innan när de misstänkte att hon tagit saker. och gett henne en chans att förklara.
    Håller med dig fullständigt.

Man får hoppas till nästa år så tv4 och programledaren sätter regler för vad som får göras och inte får göras av deltagarna. Mobbning, regelbrott bör diskuteras av programledaren direkt och inte låta det fortgå i veckor innan nåt händer.

Svar på tråden Farmen 2019