• Nandez

Farmen 2019

Farmen börjar på söndag, någon annan som ska titta?

• Svar på tråden Farmen 2019
  • Johannus

Blir förbannad att Paulo inte säger nåt åt Maxine som rotade i Dianas privata saker...Nänä Diana ut och alla är glada för hon var ju ett hot. 

Grrrrrr…..Tror inte jag ska fortsätta och kolla nästa år om tv4 fortsätter att tillåta Mobbning och så önskar jag att tv4 byter ut programledaren som inte går efter sina favoriter när folk ska slängas ut. Vågade inte Paulo komma och plocka bort Rocco? Rocco har enligt vad jag läst gjort hot och trakasserier.

• molly50
    Johannus skrev 2019-03-06 14:07:07 följande:

Ja det är ett spel, men att kasta ut deltagare efter grova fel skiljer sig på Farmen vem deltagaren är och det borde alla som tittat sett.

Maria sätter en höna på trappen till storbonden då kommer Paulo och kastar ut henne framför tittarna.

Rocco som både hotat och antastat deltagare får snällt säga själv till det andra deltagarna att han väljer lämna av egna skäl.

Nu Diana som har blivit mobbad och baktalad av Tobbe1 och Emelie plus att dem tagit hjälp av andra deltagare för att rota i Dianas privata saker och helt klart blir Diana arg ja då kommer Paulo igen framför tv tittarna och gör som han tror sitt jobb och tar ut Diana.

Varför behandlas inte Maria och Diana likadant som tv4 behandlat Rocco??????????

Jag håller med dig. Men det verkar vara skillnad på folk.
    Carpe Diem
  • Deceree1
    flygrl skrev 2019-03-06 19:07:13 följande:

Dom körde i gång Farmen Norge igår, finns på TV4 Play.

E det fler som ska titta? Ska vi starta en separat tråd för det?

Jajustde:))

De hade jag glömt. Jag ska börja kolla nu med en gång. Det kanske är lika bra att ha en egen tråd om det.

Styr du upp det lr?
  • molly50
    flygrl skrev 2019-03-06 18:56:30 följande:

Vilken sorglig historia asså det här med Diana och dom andra.

Jag vet ju förstås inte säkert men mitt intryck e att Diana talar sanning om att det e rester från hennes övernattningar i kämpestugan. Det har väl helt enkelt blivit kvar i hennes väska efter hon kommit tillbaka och dessutom så jävla mycket va det ju inte.

Om Maxine nu misstänkte Diana för stöld borde hon enligt mig ha konfronterat henne och då bett att få kolla hennes väska. Inte som nu då hon på eget bevåg gick och rotade igenom Dianas privata grejer. :/

Sen va gäller att ta mat så ska ju bla. Tobbe I och Maxine tala med låg röst mtp dom själva snott mat tidigare när dom stått i köket. Tobbe I som fan vräkte i sig 8 pannkakor så han bokstavligen va nära och spy efteråt.

Dessutom tycker jag Tobbe I & Emelie som spelat f*****g fulspel, ljugit och underblåst ren mobbing inte ska säga ett skit om nu nån annan snott mat då det ju också isf kan ses som att spela spelet på ett smart sätt. Finns inget förbud mot att ta mat så borde det ju va tillåtet enligt Tobbe I:s & Emelies logik.

Obs! Jag personligen tycker varken det e ok att fulspela hur hårt som helst eller att sno mat MEN jag vill bara peka på dubbelmoralen som bla. Tobbe I & Emelie uppvisar.

Precis som det här med att börja anklaga Diana för lögner då man själv (Emelie) ljuger folk rätt upp i ansiktet som det passar en. :(

Sen så e det tyvärr så att Dianas hot om att döda Emelie kanske e förståeliga utifrån va hon utsatts för MEN samtidigt inte e acceptabla. Jag kan förstå om man i Farmen har en regel om att våld eller hot om våld inte e ok. Sånt beteende kan man bara inte acceptera och det e ju dessutom brott mot svensk lag. Så tyvärr hur trist det än känns så har jag förståelse för om Diana blir hemskickad.

Men som sagt Tobbe I och Emelie beter sig som svin och förtjänar imho verkligen inte och vinna Farmen.

(Och tar dom in en ersättare hoppas jag förstås på Göran!)

Håller med dig. Sen tycker jag att om det finns någon rättvisa så borde även Maxine ha åkt ut som rotade igenom Dianas saker och faktiskt triggade igång Dianas ilska.
    Som det blev nu så var det ju ren mobbning.
    Tobbe1 och Emelie är inte värdiga vinnare enligt mig. Det är bara lögnaktiga och falska. Framförallt Emelie. Hon är som Tobbe1:s marionett.
    Emelie är den sista som ska anklaga någon annan för att ljuga som är den största lögnaren själv.
    Och när det kommer till att stjäla så är ju de andra inte ett dugg bättre,i så fall.
    De har tagit mat och Maxine tog ju dessutom det broderade bandet de hade som uppdrag för några veckor sen.
    Så vem är hon att anklaga någon annan för stöld?
    Jag köper i alla fall Dianas förklaring och jag håller med om att de borde ha konfronterat henne innan istället för att bara gå igenom hennes saker. Jag förstår att hon blev arg även om det hon sa inte var ok.
    Vist det är ett spel och det handlar om åengar. Och de ser säkert Diana som ett stort hot.
    Men är det verkligen värt att gå över lik och trycka ner och såra andra människor för att komma dit? Jag tycker inte det.
    De har alla sjunkit i mina ögon utom möjligen Tobbe2.
    Det finns ingen värdig vinnare kvar nu när Diana fick åka hem.
    Carpe Diem
  • molly50
    Johannus skrev 2019-03-06 19:47:21 följande:

Blir förbannad att Paulo inte säger nåt åt Maxine som rotade i Dianas privata saker...Nänä Diana ut och alla är glada för hon var ju ett hot. 

Grrrrrr?..Tror inte jag ska fortsätta och kolla nästa år om tv4 fortsätter att tillåta Mobbning och så önskar jag att tv4 byter ut programledaren som inte går efter sina favoriter när folk ska slängas ut. Vågade inte Paulo komma och plocka bort Rocco? Rocco har enligt vad jag läst gjort hot och trakasserier.

Ja,det reagerade jag också på. Det är ju faktiskt också olagligt och borde vara emot deras sk regler.
    Han borde även ta upp dety här med mobbning mot andra människor med Tobbe1 och Emelie.
    Det är nästan så man får lust att ta kontakt med tv4 och försöka få dem att ändra sina regler till nästa säsong om de vill ha kvar sina tittare.
    Det är inte roligt att titta på denna vuxenmobbning.
    Carpe Diem
  • Johannus

Vet inte om ni la märke till i kvällens program.....Tobbe 1 ville hem han tyckte inte det var kul att vara med längre!!! Börjar ångern komma nu när han vet att hans mobbning fick Diana att måsta åka ut. Han har sett till att alla deltagare varit mot Diana på alla sätt det bara går.
    Hoppas verkligen att han mår skit dåligt för det behöver han göra. Han vet även att han inte kommer att klara kämpandet mot Tobbe utmanaren och kan glömma att han vinner halv miljonen.

Konstigt bara att inte Maxine känner ånger att hon gjort fruktansvärt fel med att gräva i Dianas privata saker. 

• molly50
    Johannus skrev 2019-03-06 20:35:47 följande:

Vet inte om ni la märke till i kvällens program.....Tobbe 1 ville hem han tyckte inte det var kul att vara med längre!!! Börjar ångern komma nu när han vet att hans mobbning fick Diana att måsta åka ut. Han har sett till att alla deltagare varit mot Diana på alla sätt det bara går.
    Hoppas verkligen att han mår skit dåligt för det behöver han göra. Han vet även att han inte kommer att klara kämpandet mot Tobbe utmanaren och kan glömma att han vinner halv miljonen.

Konstigt bara att inte Maxine känner ånger att hon gjort fruktansvärt fel med att gräva i Dianas privata saker. 

Ja,jag märkte det. Sen att han var den som började ställa undan sakerna på hyllorna som Maxine och de andra tjejerna ritat from i Dianas väska.
    De tänkte ju konfrontera henne med sakerna i köket,medans han förhondrade det. Det hade ju blivit förnedrande för Diana.
    Det är väl det bästa Tobbe har gjort.
    Sen tycker jag också att det är lite märkligt att Maxine visste exakt var hon skulle leta.
    Hade hon kanske själv planterat sakerna där?
    Carpe Diem
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-03-06 21:34:30 följande:
    Ja,jag märkte det. Sen att han var den som började ställa undan sakerna på hyllorna som Maxine och de andra tjejerna ritat from i Dianas väska.
    De tänkte ju konfrontera henne med sakerna i köket,medans han förhondrade det. Det hade ju blivit förnedrande för Diana.
    Det är väl det bästa Tobbe har gjort.
    Sen tycker jag också att det är lite märkligt att Maxine visste exakt var hon skulle leta.
    Hade hon kanske själv planterat sakerna där?
    Kan vara så att Maxine lagt sakerna i Dianas väskor för hon har lyssnat på Tobbe1 och Emelies prat. Hon har även förstått att Diana är starkare och bättre i kunskap än vad hon själv är.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-03-06 21:52:55 följande:
    Kan vara så att Maxine lagt sakerna i Dianas väskor för hon har lyssnat på Tobbe1 och Emelies prat. Hon har även förstått att Diana är starkare och bättre i kunskap än vad hon själv är.
    Ja,det kan nog kanske ligga något i det.
    Carpe Diem
  • Deceree1

Diana sa själv att maten va kvar sen hon varit i kämpestuga o hon hade ju snålat så de va sånt som hade blivit kvar. Jag tror på henne. Det kändes äkta de hon sa. De va inte konstigt att hon reagerade som hon gjorde, de hade jag me gjort. Inte skrikit just dom orden kanske...

Svar på tråden Farmen 2019