• Aak

Missfall?

Hej!

Känner mest att jag vill skriva av mig och höra era erfarenheter.

På nyårsafton testade jag positivt, oväntat men väldigt kul! Tror inte att jag kan vara i mer än vecka 2-3.

I tisdags började blöda, det blev lite rosa när jag torkade mig, samma sak under onsdagen. Märktes framförallt när gick på toa. Sen på kvällen i går och även i morse var det lite mer blod, inte så mycket som vanlig mens men mer klarrött och även med någon liten klump. Blöder inte mycket under dagen, räcker med ett trosskydd. Jag har inte ont.

Har pratat med barnmorska som säger blöd färdigt och ta ett nytt test efter tre veckor för att se om jag fortfarande är gravid.

Förstår att det inte finns något att göra men är så orolig, och känns jobbigt att gå och vänta ut detta. Vad har ni för erfarenheter? Har ni varit med om liknande och hur gick det för er?

• Svar på tråden Missfall?
  • Mawie

Hur går det Aak? Jag blöder ännu mer nu :(

Ängeldotter 6/9-18
  • Aak
    Jag är bara jag skrev 2019-01-03 17:20:34 följande:

Lite blod behöver inte betyda missfall. Jag har blödit massor vid missfall. Blödde så jag behövde binda med första barnet v.7 och det gick bra. F.ö räknar du fel när det gäller veckorna. Vecka  2 är man inte ens gravid, man blir gravid v.3 för äl är 2+0 så du borde åtminstone vara i v.5.

Skönt att höra att andra med liknande historier där allt ändå gått bra.

Jaha (blottar min okunskap)! ingen aning hur man räknar, tack för att du upplyser!
  • Aak
    Mawie skrev 2019-01-03 17:50:17 följande:

Hur går det Aak? Jag blöder ännu mer nu :(

Usch, hoppas verkligen det går bra för dig!! Har du ont? :(

För mig är det oförändrat, lite röd/rosa när jag går på toa men varken mer eller mindre än innan.
  • Mawie

Fick ut en större klump precis så det är nog kört för min del, håller tummarna att din lilla får stanna,kram

Ängeldotter 6/9-18
  • Aak

Fy vad tråkigt, håller ändå tummarna för dig!

Jag har lite mer blödning nu, men fortfarande en mindre mängd, inga mer klumpar sen igår. Hopas hoppas!

• Syskonlängtan2019

Hej!

Är i vecka 7 och upptäckte en liten blodblandad flytning under kvällen. Nu när jag skulle sova såg jag att det kommit mer klarrött blod och jag är såklart jättenervös att något är fel. Har inte haft något ont..

• Aak

Jag fortsätter att blöda idag, lite mer nu på morgonen. Vet inte om det beror på att man legat ner och sovit nu en hel natt eller om jag blöder mer. Lite små små klumpar i..

Usch, att det inte bara kan sluta blöda, känns ju inte bra när set håller på i så många dagar :/

• Aak

Det som också gör mig orolig är att jag inte känner av några gravidsymtom alls! Möjligtvis lite extra öm i bröstvårtorna, men tycker att även det minskat..

• Syskonlängtan2019
    Aak skrev 2019-01-04 09:26:37 följande:

Det som också gör mig orolig är att jag inte känner av några gravidsymtom alls! Möjligtvis lite extra öm i bröstvårtorna, men tycker att även det minskat..

Har du varit i kontakt med någon barnmorska eller 1177? Håller tummarna för dig!

Jag får mest brunt när jag torkar mig. Inte haft några tydliga gravidsymptom innan så kan inte riktigt känna efter om dom avtagit. Jag har pratat med 1177 iaf och väntar på samtal från barnmorska senare..
  • Aak
    Syskonlängtan2019 skrev 2019-01-04 10:35:23 följande:

Har du varit i kontakt med någon barnmorska eller 1177? Håller tummarna för dig!

Jag får mest brunt när jag torkar mig. Inte haft några tydliga gravidsymptom innan så kan inte riktigt känna efter om dom avtagit. Jag har pratat med 1177 iaf och väntar på samtal från barnmorska senare..

Tack! Pratade med barnmorska igår men kände inte alls att min oro togs på allvar eller att jag fick svar på alla mina frågor. Ringde 1177 nu i förmiddags och fick prata med en jättebra kvinna. Hon mena att det skulle kunna vara genombrottsblödning, eftersom jag egentligen skulle haft min mens omkring den här tidpunkten. Hon sa även att jag med största sannolikhet märker om det är ett missfall, att det brukar kännas. Men att det bara är att ta det lugnt och vänta.

Känns visserligen lite lugnande att ha pratat med henne men man är ju fortfarande helt ovetandes om vad som sker :/

Vad sa dom till dig på 1177?
Svar på tråden Missfall?