• Aak

Missfall?

Hej!

Känner mest att jag vill skriva av mig och höra era erfarenheter.

På nyårsafton testade jag positivt, oväntat men väldigt kul! Tror inte att jag kan vara i mer än vecka 2-3.

I tisdags började blöda, det blev lite rosa när jag torkade mig, samma sak under onsdagen. Märktes framförallt när gick på toa. Sen på kvällen i går och även i morse var det lite mer blod, inte så mycket som vanlig mens men mer klarrött och även med någon liten klump. Blöder inte mycket under dagen, räcker med ett trosskydd. Jag har inte ont.

Har pratat med barnmorska som säger blöd färdigt och ta ett nytt test efter tre veckor för att se om jag fortfarande är gravid.

Förstår att det inte finns något att göra men är så orolig, och känns jobbigt att gå och vänta ut detta. Vad har ni för erfarenheter? Har ni varit med om liknande och hur gick det för er?

• Svar på tråden Missfall?
  • Syskonlängtan2019

Jag åkte in förut då jag fick den rekommendation från en på VC som varit med om samma sak. Väl inne såg prover och sånt bra ut. Men på VUL hittade hon två hinnsäckar men bara en med hjärtfrekvens, den andra verkade tom. Jätteglad att det fanns ett hjärta som slog, men jag blev ändå orolig för den andra hinnsäcken. Mycket tankar. Kan den tomma påverka den som inte var dom? Kan det utvecklas till tvillingar? Eller kan blodet kanske komma från den tomma hinnsäcken?? Det var så tidigt så dom kunde inte ge så tydliga svar..

• Aak
    Syskonlängtan2019 skrev 2019-01-04 21:57:20 följande:

Jag åkte in förut då jag fick den rekommendation från en på VC som varit med om samma sak. Väl inne såg prover och sånt bra ut. Men på VUL hittade hon två hinnsäckar men bara en med hjärtfrekvens, den andra verkade tom. Jätteglad att det fanns ett hjärta som slog, men jag blev ändå orolig för den andra hinnsäcken. Mycket tankar. Kan den tomma påverka den som inte var dom? Kan det utvecklas till tvillingar? Eller kan blodet kanske komma från den tomma hinnsäcken?? Det var så tidigt så dom kunde inte ge så tydliga svar..

Skönt att ni såg att det fanns ett litet tickande hjärta, även om jag förstår att det är mycket frågor och undran ändå!
  • Aak

Nu kom det ut två lite större klumpar kanske 5-7mm.. fortfarande inte ont men känner mig ganska uppgiven :(

• Syskonlängtan2019
    Aak skrev 2019-01-05 18:05:10 följande:

Nu kom det ut två lite större klumpar kanske 5-7mm.. fortfarande inte ont men känner mig ganska uppgiven :(

Fy stackare.. Lider med dig! :(
  • Aak

Slutade egentligen blöda nu helt och håller sen klumparna kom ut, ni som vet, är det ett typiskt tecken på missfall?

• Mawie

[quote=79338053][quote-nick]Aak skrev 2019-01-05 23:06:36 följande:[/quote-nick]Slutade egentligen blöda nu helt och håller sen klumparna kom ut, ni som vet, är det ett typiskt tecken på missfall?[/

Låter som ett missfall :( ring till gyn och be dem kolla att allt är ute.

Kram

Ängeldotter 6/9-18
  • Aak

Får ringa till bm imorgon och hoppas att jag får komma in!

• Aak

Åh, jag får bara svaret att vänta. Man gör inga kontroller nu säger barnmorskan utan att jag får ta ett nytt test igen om fyra veckor för att få det konstaterat. Då får man väl tro atr kroppen sköter det själv om det var ett missfall.

• Syskonlängtan2019
    Aak skrev 2019-01-07 11:36:04 följande:

Åh, jag får bara svaret att vänta. Man gör inga kontroller nu säger barnmorskan utan att jag får ta ett nytt test igen om fyra veckor för att få det konstaterat. Då får man väl tro atr kroppen sköter det själv om det var ett missfall.

Typiskt... Man vill ju veta istället för att undra... Men kroppen sköter det nog själv.

Jag småblöder fortfarande, troligtvis efter VUL i fredags kväll. Har inte ont eller så. Men ska på cellprov imorgon, och vet inte om jag får göra det om det fortfarande finns blod som behöver komma ut? Men ena stunden kommer det så pyttelite när jag torkar mig så det är oväsentligt, medan det kan komma lite mer när jag torkar mig senare. Men fortfarande inte mycket.. Får man göra om cellprovet då bara eller? Vill ju ändå gå dit om det går att genomföra.
  • LittleSunshine84

När jag fick mitt missfall i v7-8 så var det inte särskilt mkt blod/klumpar som kom ut. Däremot visade gravtestet negativt samma kväll som jag började blöda.

Har ni tagit nya test?

Svar på tråden Missfall?