• Aak

Missfall?

Hej!

Känner mest att jag vill skriva av mig och höra era erfarenheter.

På nyårsafton testade jag positivt, oväntat men väldigt kul! Tror inte att jag kan vara i mer än vecka 2-3.

I tisdags började blöda, det blev lite rosa när jag torkade mig, samma sak under onsdagen. Märktes framförallt när gick på toa. Sen på kvällen i går och även i morse var det lite mer blod, inte så mycket som vanlig mens men mer klarrött och även med någon liten klump. Blöder inte mycket under dagen, räcker med ett trosskydd. Jag har inte ont.

Har pratat med barnmorska som säger blöd färdigt och ta ett nytt test efter tre veckor för att se om jag fortfarande är gravid.

Förstår att det inte finns något att göra men är så orolig, och känns jobbigt att gå och vänta ut detta. Vad har ni för erfarenheter? Har ni varit med om liknande och hur gick det för er?

• Svar på tråden Missfall?
  • Syskonlängtan2019
    Aak skrev 2019-01-04 11:04:43 följande:

Tack! Pratade med barnmorska igår men kände inte alls att min oro togs på allvar eller att jag fick svar på alla mina frågor. Ringde 1177 nu i förmiddags och fick prata med en jättebra kvinna. Hon mena att det skulle kunna vara genombrottsblödning, eftersom jag egentligen skulle haft min mens omkring den här tidpunkten. Hon sa även att jag med största sannolikhet märker om det är ett missfall, att det brukar kännas. Men att det bara är att ta det lugnt och vänta.

Känns visserligen lite lugnande att ha pratat med henne men man är ju fortfarande helt ovetandes om vad som sker :/

Vad sa dom till dig på 1177?

Förstår din oro! Eftersom jag känner samma oro själv. Men ändå skönt att ha pratat med någon även fast man fortfarande går runt och undrar... Dom sa att det är vanligt med blödning fram till vecka 12. Men så länge jag mår bra, inte får ont eller börjar blöda mer så är det bara att avvakta. Får se vad barnmorskan säger sen. Hade varit skönt att få ett vaginalt ultraljud, för att få svar.
  • Aak
    Syskonlängtan2019 skrev 2019-01-04 11:26:22 följande:

Förstår din oro! Eftersom jag känner samma oro själv. Men ändå skönt att ha pratat med någon även fast man fortfarande går runt och undrar... Dom sa att det är vanligt med blödning fram till vecka 12. Men så länge jag mår bra, inte får ont eller börjar blöda mer så är det bara att avvakta. Får se vad barnmorskan säger sen. Hade varit skönt att få ett vaginalt ultraljud, för att få svar.

Ja det är kanske vanliga med blödning i tidigt skede än man tror, men blir dessvärre inte lugnad av det. Känner precis samma, man hade velat göra ett vaginalt ultraljud så man slipper undra (vet iofs inte hur tidigt man kan se något), min bm sa bara att man gör inte det så tidigt :/
  • Syskonlängtan2019
    Aak skrev 2019-01-04 11:30:32 följande:

Ja det är kanske vanliga med blödning i tidigt skede än man tror, men blir dessvärre inte lugnad av det. Känner precis samma, man hade velat göra ett vaginalt ultraljud så man slipper undra (vet iofs inte hur tidigt man kan se något), min bm sa bara att man gör inte det så tidigt :/

Nää precis. Funderar ju också på det där med fördröjt missfall (MA), som man inte märker förrän det kommer en blödning. Men känns ju som att den sån blödning borde vara rikligare också.

Från vecka 7 har jag läst att man kan göra VUL. Ska fråga sen när dom ringer upp, men vet inte om det är något man får kosta på själv eller inte. Känns jobbigt att gå över hela och undra. Jag ska visserligen på cellprov på tisdag, men vill ju gärna få reda på innan om något är fel eller inte..
  • Aak
    Syskonlängtan2019 skrev 2019-01-04 12:13:47 följande:

Nää precis. Funderar ju också på det där med fördröjt missfall (MA), som man inte märker förrän det kommer en blödning. Men känns ju som att den sån blödning borde vara rikligare också.

Från vecka 7 har jag läst att man kan göra VUL. Ska fråga sen när dom ringer upp, men vet inte om det är något man får kosta på själv eller inte. Känns jobbigt att gå över hela och undra. Jag ska visserligen på cellprov på tisdag, men vill ju gärna få reda på innan om något är fel eller inte..

Ja det är ju att man inte vet som är så jobbigt!

Berätta gärna hur det går för dig! Håller tummarna!
  • Syskonlängtan2019
    Aak skrev 2019-01-04 12:41:19 följande:

Ja det är ju att man inte vet som är så jobbigt!

Berätta gärna hur det går för dig! Håller tummarna!

Fick svar att jag skulle kontakta gyn för säkerhets skull, men hann inte innan det stängde. Men hon frågade om magsmärtor/ryggsmärtor och feber, och det har jag inte haft något. Får väl avvakta och se under helgen...
  • Mawie

[quote=79334159][quote-nick]Aak skrev 2019-01-04 13:51:12 följande:[/quote-nick]Hur går det för dig Mawie?[/

Varning för äckliga beskrivningar!!! Läs inte vidare om du är känslig!!

Stod och fixade lunch förrut och nös plötsligt

Kände hur något kom ut.

Det här var mycket större, långt avsmalnat.

Vet inte vad det första var som kom ut i går,moderkakan har väl inte bildats i v 7?

Blöder inte lika mycket, blödningarna luktar nästan som sperma.

Tror att det har slutat utvecklas för någon vecka sen om man jämnför med bilder runt v 6.

Har sen jag plussa haft hög temp tycker jag mellan 37.6-37.9 har normalt 36.6

Ängeldotter 6/9-18
  • Aak
    Mawie skrev 2019-01-04 14:30:24 följande:

[quote=79334159][quote-nick]Aak skrev 2019-01-04 13:51:12 följande:[/quote-nick]Hur går det för dig Mawie?[/

Varning för äckliga beskrivningar!!! Läs inte vidare om du är känslig!!

Stod och fixade lunch förrut och nös plötsligt

Kände hur något kom ut.

Det här var mycket större, långt avsmalnat.

Vet inte vad det första var som kom ut i går,moderkakan har väl inte bildats i v 7?

Blöder inte lika mycket, blödningarna luktar nästan som sperma.

Tror att det har slutat utvecklas för någon vecka sen om man jämnför med bilder runt v 6.

Har sen jag plussa haft hög temp tycker jag mellan 37.6-37.9 har normalt 36.6

Beklagar :( hur mår du nu?

Jag forsätter och småblöda, känner av lite lite svag, typ mensvärk
  • Mawie

Känner mig ledsen är så jobbigt att bli glad och få hopp vid varje positivt gravtest, det har blivit en skräck för mig när man får blod i trosorna.

Jag har en son som är 12 år i dag,jag visste inte att jag var gravid förrän v 16 för jag hade vanliga menstruationer och inga graviditetstecken och åt p-piller.

Blöder mindre nu, ömmar i magen.

Ängeldotter 6/9-18
  • Aak

Förstår att det måste kännas ledsamt och jobbigt, är ledsen för din skull! :(

Svar på tråden Missfall?