• SI12344

    Börja jobba igen efter f-ledighet. Ångest!

    Åh jag börjar också nytt jobb om några veckor efter 13 månader ledigt (11 med bebis).

    Ångesten börjar komma krypande. Inte för att jag direkt älskat att vara föräldraledig men nu har man ju vant sig, hehe.

    Jag ser framemot att börja jobba men är lite nervös över hur vi ska avveckla amningen tillräckligt och hur jag ska orka jobba med uppvak...

  • SI12344
    josssa skrev 2019-01-06 00:07:36 följande:

    Det är tufft många gånger, sant. Men som du skriver så har man vant sig och det känns jobbigt att bryta invanda mönster. Känns tugnt då detta var sista gången för min del. Har en äldre dotter också.

    Förstår att det känns jobbigt med uppvak! Kanske hinner ni vänja av amningen innan du börjar jobba?


    Jag tänker inte vara ledig så här länge på heltid om det blir fler barn, känns jobbigt att det blivit så invant. Känns också konstigt att man bara gör det här några gånger men jag hoppas på andra pauser i livet som förhoppningsvis är mindre krävande.

    Amningen ja, det går långsamt fram med maten men att jag inte är tillgänglig är förhoplningsvis pushen som krävs!
Svar på tråden Börja jobba igen efter f-ledighet. Ångest!