KajsaLouise skrev 2019-09-12 09:30:53 följande:
Usch för att ta sprutan själv! Tur du slapp det ändå. Men visst kan det vara bra att kolla upp om du kanske ska skynda på ägglossningen till nästa gång. Går du på kontroll varje månad?
Jaså, är det så?! Låter ju tråkigt! Jag vet att de kommer hitta nått fel på mig för ägglossningen funkar inte och jag har oregelbundna blödningar. Hoppas så innerligt att det ska gå att lösa och att jag kan bli gravid. Varje gång jag tänker tanken inser jag dock hur svårt det är/hur liten chansen är och jag tvivlar starkt på att det kommer gå oavsett.
Om de inte hittar några fel på er, hur långt har ni kvar till ni ska testa ivf?
Ellerhur! Läkaren lovade att det var en penna och inte en vanlig spruta så jag trodde det var som en Epipen som man bara slår in. Tittade sen på en video om hur man tar den och alla pennor är visst inte alls sånna, man måste faktiskt sticka in nålen försiktigt själv :O Höll på att svimma av bara filmen så ska jag ta sprutan nästa månad ska jag tigga och be om att läkaren gör det på plats...
Om ägglossningen spökar så brukar man kunna få Letrozol i alla fall, min cykel har blivit läskigt regelbunden av det. Så är det som är problemet för er så finns det gott om hopp för att de gör nåt :)
Min läkare kommer skicka remiss för IVF i december om det inte tagit sig innan, sen vet jag inte hur lång väntetid det är... Jag är dock inte ett dugg sugen på IVF med alla sprutor det innebär :'( Skulle sååå vilja att de tar mer avancerade prover så att man kanske kan äta mediciner för att få kroppen att fungera som den ska istället... men det gör de först ifall man får 3 missfall tydligen =/