• Lunne

30+, följas åt på vägen till första barnet?

Några fler strax över 30 som planerar första barnet och vill följas åt? :)

Jag vet att det finns en äldre tråd i samma ämne, men det känns som att den dött ut lite sen många i den lyckats få barn. Så tänkte att jag startar en ny för oss som det är aktuellt för.

Jag och min man har försökt sen ett drygt halvår. Vi skulle börja utredning i höstas då det kom fram att jag har PCO som bifynd vid en o-graviditetsrelaterad undersökning, men jag lyckades bli gravid precis innan utredningen startade. Tyvärr blev det MA så nu väntar vi på att kunna börja försöka igen.

• Svar på tråden 30+, följas åt på vägen till första barnet?
  • Lunne
    Missempi skrev 2019-10-15 16:07:07 följande:
    Nej hon tyckte inte de behövdes, men jag kände att jag ville få igång det ordentligt nu så jag tog dom. Ja jag fick en tid nästa vecka och de ska ringa imoren så jag hamnade på en väldigt bra klinik iaf.

Kram
    Skönt att ni för bra hjälp! Förhoppningsvis tar det sig snabbt nästa gång.

Kram
  • Lunne
    Grumpycavat skrev 2019-10-15 15:44:52 följande:

Hej igen, 
    Så ledsamt med alla ofruktsamma försök och missfall i tråden. Det gör mig verkligt ledsen. 
    Måste bara dela med mig av ett tips. Det fungerar kanske inte för alla, men kanske för någon. 

Jag köpte en fertilitetsmonitor i februari i år, och började använde den i mars. 
    I juni blev jag gravid efter 2 års försök. 

Jag lånade ut monitorn till en vän som också försökt länge. 
    Hon hann använda den i EN Månad, och skrev till mig alldeles nyss att hon plussat. 

Kanske är det värt för någon av er att införskaffa en sådan? Den ska fungera även om man äter letrozol el liknande. 

Gör monitorn något annat än tar reda på när man har ÄL? 
  • Lunne

Hej tjejer! Är det några kvar i tråden? Hur går det för er?

Jag har precis haft ÄL igen så nu blir det att vänta i två veckor och se... har dock inget större hopp om att nåt ska ske naturligt vid det här laget. Men nu har läkaren i alla fall skickat remiss till IVF, så förhoppningsvis kommer vi ha bättre tur med det om några månader :)

• Clemmentina
    Lunne skrev 2019-11-06 09:44:15 följande:

Jag har precis haft ÄL igen så nu blir det att vänta i två veckor och se... har dock inget större hopp om att nåt ska ske naturligt vid det här laget. Men nu har läkaren i alla fall skickat remiss till IVF, så förhoppningsvis kommer vi ha bättre tur med det om några månader :)

Ja jag är kvar! Just nu äl+8 och femte kuren med Letrozol. Vi är i kö för ivf men lär inte blir kallade förrän i vår. Fortsätter gärna att följas åt här eller i andra trådar. :) Gjorde du vul den här månaden? Ska du fortsätta med Letrozol fram tills en ev ivf? Min gynekolog tycker jag ska köra en kur till och sen ta ett uppehåll.
  • Missempi

Kollar också in här ibland. Fick ju missfall för ca 3 veckor sen. Efter det har jag å killen tagit de lugnt, vilket vart jätte skönt att inte behöva tänka på allt. Försöker igen till nästa gång.

• Lunne
    Clemmentina skrev 2019-11-06 15:58:32 följande:

Ja jag är kvar! Just nu äl+8 och femte kuren med Letrozol. Vi är i kö för ivf men lär inte blir kallade förrän i vår. Fortsätter gärna att följas åt här eller i andra trådar. :) Gjorde du vul den här månaden? Ska du fortsätta med Letrozol fram tills en ev ivf? Min gynekolog tycker jag ska köra en kur till och sen ta ett uppehåll.

Då är det inte så många dagar kvar till BIM för dig? :) Har du funderat på när du ska testa?

Officiellt ska jag fortsätta med Letrozol, men har missat det två månader i rad nu och fått ÄL ändå, så vet inte hur jag ska göra.

Jag gjorde äggledarspolning (som såg bra ut) då de såg en mogen äggblåsa på cd 12 och sen "vanliga" Letrozol-VUL (då jag skulle till läkaren oavsett för att gå igenom allt för IVF-remissen) på cd 13, då kunde hon se att blåsan spruckit. Skumt att det blev tidigt utan Letrozol när jag hade väldigt långa cykler innan det... Men som tur var hade vi hunnit få till det ändå :)

Hur känner du om försöken medan ni väntar på IVF? Jag har svårt att känna att det inte är hopplöst efter så många försök även om jag vet att det inte behöver vara det =/
  • Felicia3
    Lunne skrev 2019-11-06 09:44:15 följande:

Hoppas det går bra!

Gravid men har ju haft blödning/färgade flytningar i 9 dagar.är så tidigt så omöjligt att veta om det är som det ska.ultraljud 11/11 är i v 6 nu,kommer vara slutet på v 6 då.Försöker allt jag kan att inte hoppas men det börjar bli svårt.
  • Lunne
    Felicia3 skrev 2019-11-07 14:22:10 följande:

Hoppas det går bra!

Gravid men har ju haft blödning/färgade flytningar i 9 dagar.är så tidigt så omöjligt att veta om det är som det ska.ultraljud 11/11 är i v 6 nu,kommer vara slutet på v 6 då.Försöker allt jag kan att inte hoppas men det börjar bli svårt.

Hoppas allt visar sig vara bra trots blödningarna! Jag hade massa mellanblödningar i v. 3-6 När jag blev gravid sist, i 7+0 fick vi se ett hjärta som slog och allt så bra ut. Sen blev det MA en knapp vecka senare, men blödningarna ska sannolikt inte ha hängt ihop med det då de var flera veckor tidigare.
  • Felicia3
    Lunne skrev 2019-11-07 15:14:59 följande:

Hoppas allt visar sig vara bra trots blödningarna! Jag hade massa mellanblödningar i v. 3-6 När jag blev gravid sist, i 7+0 fick vi se ett hjärta som slog och allt så bra ut. Sen blev det MA en knapp vecka senare, men blödningarna ska sannolikt inte ha hängt ihop med det då de var flera veckor tidigare.

Åh vad tråkigt! Man måste ju ändå tro chansen är bättre om man ser ett hjärta.måste varit tungt<3

Skönt o höra att det inte behöver hänga ihop.

Försöker mest vara neutral och inte hoppas så mkt.det är tungt med migränen när jag inte kan ta ngt som hjälper mig.

Kör ni Letrozol nu?
  • Lunne
    Felicia3 skrev 2019-11-07 16:12:18 följande:

Åh vad tråkigt! Man måste ju ändå tro chansen är bättre om man ser ett hjärta.måste varit tungt<3

Skönt o höra att det inte behöver hänga ihop.

Försöker mest vara neutral och inte hoppas så mkt.det är tungt med migränen när jag inte kan ta ngt som hjälper mig.

Kör ni Letrozol nu?

Alvedon kan man väl ta? Eller hjälper det inte mot migrän? Hoppas det inte blir allt för tungt att stå ut till 11e oavsett!

Officiellt kör vi Letrozol i väntan på IVF, men jag har lyckats missa det två cykler i rad nu. Förra månaden fick jag ÄL och mens precis som med Letrozol och denna månad kom ÄL 3-4 dagar tidigt (innan jag testade Letrozol hade jag tvärtom lååååånga cykler). Så jag vet inte om jag tycker att det känns som någon vits att ta Letrozol mer...
Svar på tråden 30+, följas åt på vägen till första barnet?