• Anonym (.)

    Vill adoptera bort mitt barn direkt på bb

    Har någon här inne erfarenhet?

  • Svar på tråden Vill adoptera bort mitt barn direkt på bb
  • 8airam8

    Snälla (.), skölj akut vård för ditt mående. Du behöver göra det för din och barnets och din mans skull.


    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Jemp
    Anonym (.) skrev 2019-01-07 19:14:44 följande:

    Men sluta nu. Jag har redan sökt hjälp och det är INTE depression.


    Att vara ledsen under graviditet är visserligen inte onormalt, men det finns hjälp att få. Jag fick kontakt med kurator som hjälpte mig mycket. Ingen diagnos men depression är min teori. Det MVC var noga att höra efter var i första hand om jag hade självmordstankar och om jag fortfarande såg fram emot barnet (för min del var det inte alls så illa).

    Depression går att medicinera även under graviditet.

    Att vilja adoptera bort barnet är inte "normalt". Visst om det är det du vill, men om dåligt mående under graviditeten är anledningen måste du/din partner ligga på mer ang hjälp.
  • MalinMalin

    TS, jag har faktiskt hört flera som kämpat med att få barn som sedan känt precis som dig. När det efter flera års kämpande ser ut att faktiskt bli ett barn, via IVF eller spontan graviditet, så infinner sig inte de känslor man förväntar sig. Istället för den där ystra glädjen så känner den gravida oro, ångest, panik och "jag vill inte!!". Vad fan har jag gett mig in på!? Jag vill inte det här. Jag kommer inte klara av att ta hand om ett barn. Alla såna tankar berättar de om.

    Kanske är det alla uppdämda känslor som man hållit tillbaka medan man försökt och försökt. Blandat med en massa graviditetshormoner. De bara sköljer över en nu.

    Och så tror den gravida att allt är fel, och kommer bli fel, pga dessa känslor och hormoner.

    TS, det är förjävligt det du känner just nu. Men det finns fler som gått igenom precis samma sak, och det har blivit bättre. Inte bara bättre, riktigt bra till slut.

    Det du ska göra nu är 1 av 2 alternativ:

    1. Be din man köra dig till närmaste psykakut. Jodå, det går bra. Du har helt rätt att vara där. Din man måste ta ton nu och förklara att du behöver hjälp, nu!

    2. Ring imorgon kl 8 till närmaste öppenpsykiatriska mottagning. Man kan ringa dit själv, det är inte remisstvång dit. Antingen ringer du eller din man. Stå på dig och säg att du måste få komma in idag! Det är inte några galningar där, bara folk med depression, ångest, utmattning osv. Och du. Folk som är som vem som helst.

    Det finns absolut hjälp att få TS. Det finns fler som känt som du.

    Kram på dig!

  • Anonym (Abc)
    Anonym (.) skrev 2019-01-07 21:19:15 följande:

    Ska görs mitt bästa för att se fram emot barnet


    Betyder det att du har börjat ändra dig angående adoption? Det är bra i så fall, men jag fortfarande du behöver professionell hjälp. Prata med din barnmorska igen. Stå på dig och förklara att detta inte bara handlar om att du är lite ledsen, som hon verkar tro, utan att du mår så dåligt att du gråter fem timmar varje dag och har haft allvarliga tankar på att adoptera bort ditt barn. Förklara att du behöver någon att prata med. Du är för övrigt inte ensam om att känna så här. Läs gärna följande artiklar och se om du känner igen dig:

    www.metro.se/artikel/jonna-26-fick-graviditetsdepression-allt-kändes-omöjligt-xr

    mama.nu/gravid-forlossning/madeleine-fick-en-graviditetsdepression-jag-kande-ingen-gladje-over-barnet/
  • Anonym (mor)

    Helt OT OT OT, men min spontana tanke bara.
    Vet inte hur det fungerar här i Sverige men jag drar mig till minnes att jag sett otaliga episoder i olika amerikanska program där tonårsmammor under stort pådrag säger att de vill adoptera bort sin baby OCH så prövas flera familjer och tonåringen liksom väljer ut en som hon tycker passar .......och det är tårar, lycka och kärlek...................OCH så ångrar tonåringen sig. De "nya" föräldrarna in spe är ju mogna och kloka och dömer aldrig...............MEN SÅ LEDSNA.

  • Anonym (Bb)
    Anonym (mor) skrev 2019-01-08 05:46:13 följande:

    Helt OT OT OT, men min spontana tanke bara.

    Vet inte hur det fungerar här i Sverige men jag drar mig till minnes att jag sett otaliga episoder i olika amerikanska program där tonårsmammor under stort pådrag säger att de vill adoptera bort sin baby OCH så prövas flera familjer och tonåringen liksom väljer ut en som hon tycker passar .......och det är tårar, lycka och kärlek...................OCH så ångrar tonåringen sig. De "nya" föräldrarna in spe är ju mogna och kloka och dömer aldrig...............MEN SÅ LEDSNA.


    Men är du full eller bara helt socialt oskillad?
  • Anonym (mor)
    Anonym (Bb) skrev 2019-01-08 07:35:54 följande:
    Men är du full eller bara helt socialt oskillad?
    Tack för din vänliga fråga! Du är verkligen socialt begåvad Jag påpekade att mitt inlägg var gravt OT så du behövde inte läsa det
  • Anonym (Stina)
    Anonym (mor) skrev 2019-01-08 08:09:39 följande:

    Tack för din vänliga fråga! Du är verkligen socialt begåvad Jag påpekade att mitt inlägg var gravt OT så du behövde inte läsa det


    Anonym (mor) skrev 2019-01-08 05:46:13 följande:

    Helt OT OT OT, men min spontana tanke bara.

    Vet inte hur det fungerar här i Sverige men jag drar mig till minnes att jag sett otaliga episoder i olika amerikanska program där tonårsmammor under stort pådrag säger att de vill adoptera bort sin baby OCH så prövas flera familjer och tonåringen liksom väljer ut en som hon tycker passar .......och det är tårar, lycka och kärlek...................OCH så ångrar tonåringen sig. De "nya" föräldrarna in spe är ju mogna och kloka och dömer aldrig...............MEN SÅ LEDSNA.


    Du måste ha grava problem med empati för att kunna läsa denna tråd och skriva ett sånt inlägg. Man kan bry sig om andra även om de inte är med i ett amerikanskt snyftprogran, bara ett tips.
Svar på tråden Vill adoptera bort mitt barn direkt på bb