• Anonym (Johannes)

Sorg trots otrohet

Kan inte sluta känna sorg trots att mitt ex bedrog mig. Hon lurade mig något så fruktansvärt och även om jag kom på henne så nekade hon. Trots att det sen kom fram att de träffades och flyttade ihop. Kort efter vår tid. Men varför känner jag sorg? Varför är det jag som är förloraren när det är jag som glatt ska vandra vidare och vara lycklig över att det kom fram vem hon var? Det är det klassiska som hänt med bekanta också. Vän till henne som tittat bort när vi stött på varandra. Gemensamma vänner som umgås med henne, inte mig. Trots att det var "för jävligt om det var sant". Men det visade ju sig vara sant!! Vända kappan efter vinden har man ju hört...

Vad rör sig i mitt ex huvud? Ni som bedragit. Ni som blivit bedragna. Någon solskenshistoria där det blivit bra? Där det faktiskt visat sig vara någon rättvisa? Karma liksom.

Jag antar att jag bara mår så jävla uselt.

• Svar på tråden Sorg trots otrohet
  • Anonym (Johannes)
    Anonym (Också bedragen) skrev 2019-01-08 14:39:56 följande:

Ingen solskenshistoria här tyvärr men jag förstår vad du går igenom.

Jag blev också bedragen och lämnad och vi har även två barn tillsammans. Han flyttade ihop med henne direkt. Jag känner bara sorg medan han är hur lycklig som helst och de flesta av våra gemensamma vänner umgås nu med exet och hans nya. Jag blev utbytt bara så där.

Karma eller rättvisa existerar inte.

Hur mår dina barn?

Det verkar lätt att byta ut människor. Man vill väl vara runt folk som det går vägen för. Det som är nytt och roligt. Ingen eftertanke på hur det gick till och att det finns någon för sig själv helt förkrossad. Antar det är i dessa situationer man får veta vilka som står en närmast. Men detta kommer man bära på hela livet. Just sveket.

Tror heller inte på karma längre.
  • Anonym (Exakt)
    Anonym (Också bedragen) skrev 2019-01-08 14:39:56 följande:

Ingen solskenshistoria här tyvärr men jag förstår vad du går igenom.

Jag blev också bedragen och lämnad och vi har även två barn tillsammans. Han flyttade ihop med henne direkt. Jag känner bara sorg medan han är hur lycklig som helst och de flesta av våra gemensamma vänner umgås nu med exet och hans nya. Jag blev utbytt bara så där.

Karma eller rättvisa existerar inte.

Jag kunde skrivit detta! Exakt samma för mig!
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (Johannes) skrev 2019-01-08 19:46:01 följande:

Vad lågt av människor att säga så till dig..? Det borde de ju förstå att det inte känns så bra även om du visar utåt att du inte bryr dig? De gemensamma vi hade som vände på kappan hörde av sig när de fick veta att det nog trots allt var sant det jag hade sagt var anledningen till uppbrottet. Men då var det inget "usch", ingenting!

Sen har jag inte hört mer från dom. Har själv valt att inte försöka ta kontakt heller just för att jag tror det blir som i ditt fall, "de har köpt hus", "han är rätt trevlig", "de passar så bra ihop" etc. Ja nu målar jag upp alla värsta scenarion men jag vill inte riskera det heller.

Är helt med dig gällande att flytta men några få vill man heller inte förlora. Men man känner sig värdelös i denna lilla världen där man är just nu.

Ja det var inte alls kul . Gick hem från jobbet och stängde in mig efter varje gång. Tog emot när jag skulle tillbaka . De va tydligen viktigare för dem att få "veta skvaller" om mitt ex och hans nya och göra mig ledsen än att faktiskt tänka steget längre, knipa och ta reda på det på andra sätt.

Nu har det varit tyst ett tag men snart är dem väl gravida och då kommer det igen... samma visa varje gång.

Jag förstår dig helt och hållet . Jag undviker vissa personer fortfarande av den anledningen. Det räcker med en liten sån kommentar. De gör så ont!

Jag har också vissa som jag absolut inte vill förlora. Men det är ofta jag tänker tanken ändå. De dagar det är som värst vill jag bara bort och få börja om och börja må bra igen.

Nu vet jag inte vart eller hur du bor. Men jag bor i ett litet samhälle, så de har ju hänt några gånger att jag ser dem. De är det värsta. Då är jag redo att flytta på minuten.
  • Anonym (Johannes)
    Anonym (Sofia) skrev 2019-01-08 21:08:51 följande:

Ja det var inte alls kul . Gick hem från jobbet och stängde in mig efter varje gång. Tog emot när jag skulle tillbaka . De va tydligen viktigare för dem att få "veta skvaller" om mitt ex och hans nya och göra mig ledsen än att faktiskt tänka steget längre, knipa och ta reda på det på andra sätt.

Nu har det varit tyst ett tag men snart är dem väl gravida och då kommer det igen... samma visa varje gång.

Jag förstår dig helt och hållet . Jag undviker vissa personer fortfarande av den anledningen. Det räcker med en liten sån kommentar. De gör så ont!

Jag har också vissa som jag absolut inte vill förlora. Men det är ofta jag tänker tanken ändå. De dagar det är som värst vill jag bara bort och få börja om och börja må bra igen.

Nu vet jag inte vart eller hur du bor. Men jag bor i ett litet samhälle, så de har ju hänt några gånger att jag ser dem. De är det värsta. Då är jag redo att flytta på minuten.

Usch ja. Graviditet. Väntar bara på att stöta på de två och få veta det den vägen. Eller att någon skickar ett sms med vad de sett. Folk fungerar ju så tyvärr. Tänkdr också eftersom vi pratade om det och detta gått så fort och med deras snabba bostadsköp så visst kommer ungen under detta året. Känner igen mig det med att komma hem från jobb och stänga in sig. Helt fel egentligen men det är inte så lätt.

Jag bor ensam i ett alldeles för litet samhälle så det går ju inte att gå på krogen utan att man träffar någon ny som frågar hur livet är och hur sambon mår... och så börjar det om igen. Har däremot inte sett de två ännu så jag lider verkligen med dig om du ska behöva se det också.

Kommer ändå inte underfund med varför jag sörjer en sådan människa och sådant beteende. Inte bara otroheten utan efterspelet också. Jag borde vara stolt och rakryggad. Men så vet inte alla vad som hänt och hela sanningen. Alltså har hpn kommit undan och jag är förloraren. Hon kan härja fritt och dra vilka lögner hon vill eftersom det ibte är någon som brytt sig att checka av med mig. Men vad vet jag. 2018 blev inget vidare. Rädd att 2019 blir skit också. Ska man behöva, redan nu, hoppas på 2020?
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (Johannes) skrev 2019-01-08 22:48:43 följande:

Usch ja. Graviditet. Väntar bara på att stöta på de två och få veta det den vägen. Eller att någon skickar ett sms med vad de sett. Folk fungerar ju så tyvärr. Tänkdr också eftersom vi pratade om det och detta gått så fort och med deras snabba bostadsköp så visst kommer ungen under detta året. Känner igen mig det med att komma hem från jobb och stänga in sig. Helt fel egentligen men det är inte så lätt.

Jag bor ensam i ett alldeles för litet samhälle så det går ju inte att gå på krogen utan att man träffar någon ny som frågar hur livet är och hur sambon mår... och så börjar det om igen. Har däremot inte sett de två ännu så jag lider verkligen med dig om du ska behöva se det också.

Kommer ändå inte underfund med varför jag sörjer en sådan människa och sådant beteende. Inte bara otroheten utan efterspelet också. Jag borde vara stolt och rakryggad. Men så vet inte alla vad som hänt och hela sanningen. Alltså har hpn kommit undan och jag är förloraren. Hon kan härja fritt och dra vilka lögner hon vill eftersom det ibte är någon som brytt sig att checka av med mig. Men vad vet jag. 2018 blev inget vidare. Rädd att 2019 blir skit också. Ska man behöva, redan nu, hoppas på 2020?

Det är samma här. Hade en period efter då jag gick ut och festade en del. Och 9/10 gånger va de någon som kom med en kommentar.

Försökte mig t om på en "dejt" men en bekant som började prata om det. Det va första och sista "dejten" med honom.

Har heller inte en aning om varför jag sörjer honom. Och oss. Han va otrogen en gång innan också. Men jag förlät honom. Det var inte lätt. Och så gjorde han det igen. Och andra gången var inte efterspelet så snyggt heller .

I vissa perioder sörjer jag nog inte just han . Utan att vara lycklig, ha planer och drömmar med någon.

Jag hade bara önskat att karma bet honom. Att de va han som satt ensam och sörjde nu. Att han saknar mig . Att vännerna faktiskt valde mig och inte ett otroget svin. Ibland önskar jag faktiskt att hon är otrogen mot honom och lämnar honom. Så att han får känna hur det känns.

Det är sjukt att det är vi bedragna som ska sitta här och må dåligt.

Jag vill säga att de blir bra snart. Men jag vet vilken tid de kan ta. 2016 rasade allt för mig . Och jag mår fortfarande dåligt i perioder. Men det går åt rätt håll.

Det tar tid med det blir bättre. Jag hoppas att 2019 blir vårat år !

Justja, något jag ångrar är faktiskt att jag inte gick och pratade med någon om det här. En proffessionell. Jag tänkte tanken många gånger men tog mig aldrig i kragen. Jag tror det hade hjälpt mig mycket.
  • Anonym (Också bedragen)
    Anonym (Johannes) skrev 2019-01-08 20:13:04 följande:

Hur mår dina barn?

Det verkar lätt att byta ut människor. Man vill väl vara runt folk som det går vägen för. Det som är nytt och roligt. Ingen eftertanke på hur det gick till och att det finns någon för sig själv helt förkrossad. Antar det är i dessa situationer man får veta vilka som står en närmast. Men detta kommer man bära på hela livet. Just sveket.

Tror heller inte på karma längre.

Mitt ena barn som är lite mindre tycker jättebra om sin nya ?bonusmamma? och är hos dem varannan vecka. Barnet har ingen aning om att pappa varit otrogen. Andra barnet är tonåring och har förstått att pappa varit otrogen och vill inte alls träffa sin pappa nu. Tonåringen ogillar exets nya och mår inte alls bra nu, ingen motovation alls i skolan osv.

Du har rätt, det här sveket kommer man att bära med sig hela livet. Vi var tillsammans med varandra väldigt länge och jag kan inte förstå hur lätt det är för vänner och familj att byta ut en person mot en annan. Det visar bara hur mycket jag egentligen var värd, det vill säga ingenting.
  • Anonym (Också bedragen)
    Anonym (Exakt) skrev 2019-01-08 20:17:32 följande:

Jag kunde skrivit detta! Exakt samma för mig!

Hur länge sen va det ni separerade? Du har också barn?
  • Anonym (Exakt)
    Anonym (Också bedragen) skrev 2019-01-09 12:37:28 följande:

Hur länge sen va det ni separerade? Du har också barn?

Ja vi har barn (tonåring/snart tonåring). Det är fyra år sen ungefär...
  • Anonym (Johannes)
    Anonym (Sofia) skrev 2019-01-09 00:00:49 följande:

Det är samma här. Hade en period efter då jag gick ut och festade en del. Och 9/10 gånger va de någon som kom med en kommentar.

Försökte mig t om på en "dejt" men en bekant som började prata om det. Det va första och sista "dejten" med honom.

Har heller inte en aning om varför jag sörjer honom. Och oss. Han va otrogen en gång innan också. Men jag förlät honom. Det var inte lätt. Och så gjorde han det igen. Och andra gången var inte efterspelet så snyggt heller .

I vissa perioder sörjer jag nog inte just han . Utan att vara lycklig, ha planer och drömmar med någon.

Jag hade bara önskat att karma bet honom. Att de va han som satt ensam och sörjde nu. Att han saknar mig . Att vännerna faktiskt valde mig och inte ett otroget svin. Ibland önskar jag faktiskt att hon är otrogen mot honom och lämnar honom. Så att han får känna hur det känns.

Det är sjukt att det är vi bedragna som ska sitta här och må dåligt.

Jag vill säga att de blir bra snart. Men jag vet vilken tid de kan ta. 2016 rasade allt för mig . Och jag mår fortfarande dåligt i perioder. Men det går åt rätt håll.

Det tar tid med det blir bättre. Jag hoppas att 2019 blir vårat år !

Justja, något jag ångrar är faktiskt att jag inte gick och pratade med någon om det här. En proffessionell. Jag tänkte tanken många gånger men tog mig aldrig i kragen. Jag tror det hade hjälpt mig mycket.

Kommentarerna och frågorna om hur vi trivdes var värst. Bodde bara ihop i några månader. Stå där och säga att bostaden redan är såld och att hon köpt hus med sin kollega. Och så trodde man allt var kanon. Herregud. Och så känner man, nu är jag på denna krogen igen... Och nej, det är ingen jakt på något nytt. Bara trevligt att ta några glas. Undrar då hur människor på hennes sida ställt frågor och undrat. Och sen lögnerna därtill. Det äter verkligen upp mig.

Så du har varit med om det och valde att förlåta? Och så gör han likadant igen? När du hittar någon kommer du nog känna dig väldigt stärkt av allt som varit. Tilliten till en ny kärlek blir säkert som i mitt eventuelka fall, väldigt svårt att handskas med men samtidigt ska en ny inte få lida för det.

Det hade varit skönt att höra att våra ex nya gjorde något uselt. Eller att det bara inte blev bra. Då kommer kanske tankarna på vad de valde att förlora. Men nu har vi förlorat dom känns det som. Är de kaxiga tro? För att i deras värld har de det bättre, nykära? Jag tänker att mitt ex går på moln, allt är så jävla bra, accepterat, alla älskar den nya, skönt den gamla försvann, vad fina ni är etc. Men som du sörjer jag nog det vi hade skaffat oss och skulle fortsätta med, vår historia och det som komma skulle. Det vi båda ville.

Min värld rasade 1/6 2018. Har varit hos psykolog. Förstått att jag inte kunde göra mer och att det inte är mig det är fel på. Var även väldigt tydlig och försökte vrida och vända på allt så det inte lät som att jag var världens bästa men nej, denna soppan ligger enbart på mitt ex. Men det är ju svårt att ta in. Man klandrar sig själv. Och från hennes sida har det garanterat lagts över på mig alternativt när förhållandet var i hamn så kunde hon tryggt säga att hon hittat kärleken.

Det är inte försent för dig att besöka någon. Det är väldigt skönt varje gång man stiger ut ur rummet.
  • Anonym (Johannes)
    Anonym (Också bedragen) skrev 2019-01-09 12:29:36 följande:

Mitt ena barn som är lite mindre tycker jättebra om sin nya ?bonusmamma? och är hos dem varannan vecka. Barnet har ingen aning om att pappa varit otrogen. Andra barnet är tonåring och har förstått att pappa varit otrogen och vill inte alls träffa sin pappa nu. Tonåringen ogillar exets nya och mår inte alls bra nu, ingen motovation alls i skolan osv.

Du har rätt, det här sveket kommer man att bära med sig hela livet. Vi var tillsammans med varandra väldigt länge och jag kan inte förstå hur lätt det är för vänner och familj att byta ut en person mot en annan. Det visar bara hur mycket jag egentligen var värd, det vill säga ingenting.

Ledsen för det som hänt dig och er. Väldigt tråkigt att läsa att motivationen gick ner hos ditt barn. Jag är vuxen och har noll motivation. Kan knappt sätta mig in hur barn upplever det då.

Jag förstår inte det hos folk. I min lilla krets hade vi en bekant som vi känt sedan gymnasiet (ca 13 år sedan skolan). Han var otrogen mot sitt ex som vi lärde känna för att de var tillsammans. Vi stöttade henne, fanns där och la noll energi på vår vän som idag är ytterst lite bekant (vi hälsar, pratar när vi stöter på varandra men inte mer) och bjuder fortfarande med henne om det är något. Det är henne vi vill ha runt oss, inte någon som hugger folk i ryggen och har dålig moral.

Men känner som du numera, man är inte värd ett dugg längre. Det är väl bjudningar till nya villan på fin adress och så känner alla sig inne.
Svar på tråden Sorg trots otrohet