MsFry skrev 2019-01-10 15:58:00 följande:
Om sådant undantag finns på arbetaplatsen lär man ju informeras om det redan vid anställningens början.
Nej, det är inte säkert, exakt varenda liten detalj går man inte igenom, men det står på något papper någonstans med vilkor på arbetsplatsen de flesta läser inte det.
Anonym (Läkare) skrev 2019-01-10 16:00:26 följande:
Det var patienter som kom på vår vanliga drop in-mottagning och ville ha det på samma vis som en vanlig sjukskrivning. Som jag förstod det hade de överenskommelse med vissa arbetsgivare som då betalade den högre kostnad för förstadagsintyg som du beskriver, men som jag förstod det kan de inte ta betalt av arbetsgivaren hur som helst utan överenskommelse
Det är patienten som betalar, ger kvittot till arbetsgivaren som för över det till den anställde så vårdcentralen har inget med det att göra.
klyban skrev 2019-01-10 21:10:31 följande:
Vad är det förstå-sig-påare och säga jag har aldrig träffat på det?
Och berätta vad som är normalt i ett storföretag?
Folk som får förstadagsintyg där jag jobbar, de har missköts sig väldigt illa.
Jag är sjukskriven ofta pga en del problem som kommer i skov, men aldrig någonsin har det varit tal om nått förstadagsintyg för mig.
Men väl många andra har fått.
Misstänker för jag redan har en diagnos och de inser problematiken, faan vore annars med tanke på hur många vi prata om detta :p
Men varför ska jag inte få berätta detta med det är hur oss och varför?
Är det för du hatar mig?
Det är tyvärr för mycket grammatikfel, syftningsfel och allmän förvirran för att jag ska förstå ditt inlägg.