Inlägg från: Mongoliet |Visa alla inlägg
  • Mongoliet

    Bara respekt för SD nu.

    Jag är kommunist men har röstat på F! & V oftast, någon gång i mitt liv har nog även MP & S fått någon ströröst i typ kommun eller landsting. Nu när Vänsterpartiet släpper fram dettta pisset har jag ingen respekt kvar för något parti förutom SD. SD är rasister & skyller allt på invandrarna. Det är trist med rasister men jag måste fan ändå respektera att de står för sin rasism. Inget jävla spel. Besviken som fan på alla politiker nu. Vi måste få ett nytt system. Typ en två eller trestegs-röstvariant där partier med färst röster försvinner och sedan står ett ensamt parti kvar som segrare. Kanske bara ha regeringsperioder på 2 eller 3 är. Allt går fortare nu.

  • Svar på tråden Bara respekt för SD nu.
  • Mongoliet
    IceKitten skrev 2019-01-16 18:07:06 följande:

    Står för sin rasism? JÅ och gänget påstår ju gång på gång att de INTE är rasister och att de har nolltolerans mot rasism inom SD...


    Tycker ändå att de står för sin rasism. Avståndstagandet är ju mest lite skämtsamt, ingen tar väl det på allvar.
  • Mongoliet
    Busarew skrev 2019-01-16 18:09:39 följande:

    jag tycker inte det är rasistiskt att vilja minska invandringen. Snarare modigt att våga stå för sina åsikter


    Jag har respekt för att de/ni är rasister så vi behöver inte diskutera om du/ni är det. Vill bara hylla SD en sådan här dag.
  • Mongoliet
    ostmannen skrev 2019-01-16 18:18:12 följande:

    Jag tror nog du är SD:are som utger sig för att rösta annat, men strunt samma.

    Med tanke på läget så för att bilda regering utan stöd för SD så måste alla partier gå med på saker de inte gillar. Det handlar inte om att svika löften utan att hitta lösningar.


    Om de lämnar in en misstroendeförklaring blir det kris & nyval & då borgerlig regering. Varför inte rösta ner skiten redan nu då?
  • Mongoliet
    Maya84 skrev 2019-01-16 22:33:07 följande:

    Hög kvalité på argumenten i denna tråd...att ni ens orkar/tror/hoppas på att det enda parti som INTE förstört detta land, skulle vara rasister (vilket ni som skriker ut ordet är ansvariga för att det förlorat tyngd).

    Löjligt. Adios!


    Trådstarten var ju en hyllning till SD. Inget annat. Hyllar de trots att de är rasister. Respekterar de för att de står för sin grej. V står ju inte upp för sin grej löngre.
  • Mongoliet
    svartakatten98 skrev 2019-01-16 22:47:37 följande:

    Jag är egentligen också på den mer ''mörkröda sidan'', (dock gillar jag inte att kalla mig något särskilt). Men jag fattar inte det här eviga tjatet om att SD är ''rasister''. ''Vänstern'' har nu på riktigt sålt ut sig själva totalt, och den enda anledningen verkar vara att stoppa SD som är ''rasister''. Många arbetare, såväl svenskar som invandrare, röstar numera SD. Är dessa invandrare också rasister mot sig själva då eller? Senast jag kollade var ca 12-15% av SD:s väljare av invandrarbakgrund, den ökningen har skett på bara några år vilket säger något, och det fortsätter öka. De enda jag känner som öppet kallar sig sverigedemokrater är av invandrarbakgrund, uppvuxna i någon förort. 

    Att reglera invandringen borde vara hög prioritet för ett vänsterparti, just nu hjälper de bara högern att skapa enorma klyftor i framtiden. Invandrare kommer drabbas, socioekonomiskt utsatta svenskar också. Vänstern har blivit så otroligt naiv, i sin jakt att ses som ''de goda''. Men det de håller på med gör inte gott för någon, allra minst deras tänkta väljare.

    Källa för det här med invandrarstödet från 2018:

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/A2Vrax/sd-stod-bland-invandrare-okar

    De försöker dock få det till att endast de med inomeuropeisk bakgrund skulle ligga bakom, men samtliga av de jag vet är SD är av mellanöstern-ursprung.


    Självklart är många invandrare också rasister. Skitsamma. Vänsterpartiet är värdelösa nu & jag skulle kunna hoppa till SD om de inte var rasister & om de hade haft sin ekonomiska politik mer likt S. Om de vore som S fast ville ut ur EU. Nu blir det F! eller kommunistiska partiet.
  • Mongoliet
    HSOF skrev 2019-01-17 08:36:18 följande:

    Sd kanske var en rasiatiskt parti än gång i tiden men de har de flesta partierna varit om man går tillbaka i tiden. Bara ta det så antirastiska och globalistiska Centern som exempel, de var Sveriges mest nationalistiska parti för bara några decennier sedan.

    Sd är idag det ända nationalistiska partiet i Sverige som går emot globalisternas intressen. Likt deras motsvarigheter i USA och Europa. Vilket självklart är ett stort hot för den rika eliten i världen. Kd börjar också nyktra till och är nog ett parti på framgång om de fortsätter på den banan de gett sig in på.

    Tack och lov så är det fler och fler människor som inte låter sig luras av dessa politiker eller media längre. Ett gott exempel av det kan vi idag se i Frankrike och de stora missnöjet mot den globalistiska presidenten Macron, som är en ren produkt direkt framragen ur den globalistiska rika eliten.


    Centern med Sven-Olle är lika rasistiska & Folkpartiet & gammelmoderater tycker även de som SD. Respekt för att de står upp för sin rasism. Problemet nu att vi som gillade V inte har något parti att gå till. Nazisterna kan gå från SD till Alternativ för Sverige. V har inget ytterligare parti med chans att nå 4 %. Tror dock att det bildas ett riktigt snart. Annars blir det nog F! som tar 4-5 % av V:s röster till nästa val.
  • Mongoliet
    HSOF skrev 2019-01-17 11:50:33 följande:

    Ja jag är ingen anhängare av V även om jag klart kan tycka delar av deras politik är bra. Men fram till nyligen har jag haft respekt för just V och sd för att hålla vad de står för. Men efter Sjöstedt uttalande igår så kan jag både förstå din och många vänsterväljares frustration och jag tappar själv det förtroende jag hade för V som stod upp för sin politik.

    Men tror nog inte F! är svaret för dig utan är du sann vänster så bör du istället engagera dig i V och försöka visa ditt missnöje så att partiet rensar ut fega karriärspolitiker och får in folk som tror på ideologin och politiken istället för maktspel och karriär.

    Fick höra imorse att Stefan Löfven tydligen var Europas bäst betalde statsman, föga överraskade då han ska stå upp mot högern och höginkomsttagarna..


    Pratade med Gudrun 2014 & frågade vad skillnaden på F! & V egentligen är. Det var ju bara den uttalade feminismen & att F! ville lägga ner försvaret. Utåt sett i början ville F! låtsas vara ett mittenparti. Lite tvärtom mot MP, låtsades vara vänster men är mitten.
Svar på tråden Bara respekt för SD nu.