• AndersBengtsson1234

    Jag undrar varför så många män är ointresserade av att ha en relation med en kvinna utan föredrar att bara ha sex?

    Min tes:


    Förr var ju fördelarna med att ingå en relation med en kvinna uppenbar för män.

    Man fick ju barn, någon som tog hand om hus och hem och säkrade tillgång till sex.


    Nu har ju "erbjudandet" reducerats till att man måste jobba lika mycket, utföra hälften av de kvinnliga sysslorna i hemmet och fortfarande 100% av de manliga för att få pussa tutte på fredagkvällen.


     


      

  • Svar på tråden Jag undrar varför så många män är ointresserade av att ha en relation med en kvinna utan föredrar att bara ha sex?
  • Xenia

    Förr i tiden måste män gifta sig för att få regelbundet sex och barn. Nu är kvinnor lika intresserade av ONS och KKs, så nu behöver män inte gifta sig eller ha ett förhållande för att få sex.

    Varför män slutat bli intresserade av att få barn kanske beror på att de nu inte bara förväntas försörja barn utan även ta aktiv del i att ta hand om barnen. Det blir för jobbigt.

  • Arlene

    Oj vad många sådana här liknande trådar som finns på FL just nu.
    Det får mig att undra vilka människor som ni som skriver dessa trådar umgås med?

    Jag är gift och min man och jag har ett bra äktenskap men det är inte bara vi,
    så gott som alla våra vänner är gifta eller sambos, våra släktingar är det och våra barns kompisars föräldrar år också det.
    De flesta lever familjeliv eller i par relationer.
    Nej alla är nog inte lyckliga jämnt, och visst vi har haft vänner, släktingar och barns kompisars föräldrar som har skilt sig men så gott som alla har efter ett kortare tag inlett relationer igen som oftast hållit sen.

    Jag känner inte alls igen det ni som startar dessa trådar skriver.
    Så gott som alla vi känner vill ha en relation.
    Killarna/männen är dom som snabbast skaffat ny relation då dom inte vill leva ensamma.
    Men även tjejerna/kvinnorna har ganska snabbt skaffat nya etablerade relationer.

    Vi måste ha helt olika umgängeskretsar.

  • Mimosa86

    Du menar att mannen inte hade städat sitt hem, lagar sin mat och tagit hand om sina barn om han varit ensam?

    Och gör man mer än sin andel av allt ansvar så får man se över och gå ingenom vad och hur mycket tid men lägger per dag på de olika sysslorn. Självklart ska vare sig kvinna eller man göra mer än den andra.

    Finns många appar nu för jämställt hushållsarbete och mig veterligen är sk -manliga sysslor- inkluderade men också det emotionella ansvarsområdena.

    Sen kan man ju alltid byta sysslorna med varandra.

  • FlyGirlUP
    Mimosa86 skrev 2019-01-29 15:42:34 följande:

    Du menar att mannen inte hade städat sitt hem, lagar sin mat och tagit hand om sina barn om han varit ensam?

    Och gör man mer än sin andel av allt ansvar så får man se över och gå ingenom vad och hur mycket tid men lägger per dag på de olika sysslorn. Självklart ska vare sig kvinna eller man göra mer än den andra.

    Finns många appar nu för jämställt hushållsarbete och mig veterligen är sk -manliga sysslor- inkluderade men också det emotionella ansvarsområdena.

    Sen kan man ju alltid byta sysslorna med varandra.


    Eller också gör man som jag (man) allt själv och slipper kriga för att få lite sex. Hellre ensam med barnen varannan vecka än ett skyttegravskrig. Lugn och ro är värt mycket.
  • Xenia
    FlyGirlUP skrev 2019-02-10 00:32:25 följande:
    Eller också gör man som jag (man) allt själv och slipper kriga för att få lite sex. Hellre ensam med barnen varannan vecka än ett skyttegravskrig. Lugn och ro är värt mycket.
    Men utan denna (nu upplösta) relation hade du väl inte haft några barn alls?
  • Xenia
    FlyGirlUP skrev 2019-02-10 00:23:46 följande:
    Krasst sett så är sex det enda en huslig man saknar.
    Du menar att män varken behöver kärlek eller barn? De har inget emot att dö ensamma?

    Skulle vilja se belägg på det, dvs att det gäller alla eller ens de flesta män. 
Svar på tråden Jag undrar varför så många män är ointresserade av att ha en relation med en kvinna utan föredrar att bara ha sex?