• Anonym (Förvirrad)

    Dejt som plötsligt förändrades

    Har dejtat en kille i ca 2 månade o allt har känts jätte bra. Han har skrivit varje dag, skickat hjärtan, för bara en vecka sedan skrev han art han saknar mig otroligt mycket o tycker om mig. Sen sågs vi i början av veckan o det kändes bra, vi mös, han pussade mig när vi låg o kramades o ville vara nära genom att tex hålla sin hand på mig. Samtidigt visste jag att han var extremt stressad med jobbet o detta märktes då han kändes väldigt irriterad o nästan som att han höll på o bryta ihop. Efter 2 nätter pkte jag hem o han skrev som vanligt. Men nästkommande dagar var totalt förändrade, han svarade knappt på mina meddelanden. I går skrev jag o frågade om något var fel varav han svarade nej! Förlåt, att han satt lite dumt till o haft otroligt mycket på jobbet. Han skrev igen förlåt för att han var så kort o sa att det inte var något fel. Idag har vi inte pratat något o allt känns bara så skumt. Jag vill inte vara för på men skickade bara ett godnatt sms o han svarade. Snokare som jag är har jag kollat hans snap chat poäng. O han brukar snapa extremt mycket o det gör han inte nu. Men just nu känns hsn som värsta främlingen o känns som jag börjar tveka på mina känslor.

    Ska jag utgå från att han såger sanning, kan man bli så om man tex håller på o gå in i väggen? För 2 veckor sedan skrev han att han bsra ville bort för han mådde så fruktansvärt dåligt. Hur ska jag bete mig? Ska jag avvakta med att höra av mig till han?

  • Svar på tråden Dejt som plötsligt förändrades
  • Anonym (Kvinna 30)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-01-20 16:29:49 följande:

    Jag skrev till honom stt jag var i hans stad o om han var hemma o hade tid. Men han skrev han ibte var hemma o såg han satt på tåget. Jobba gjorde han men nu är han typ precis som vanligt! Inte hunnit prata så mycket men svara som vanligt gör han....


    Åh så skönt. Det kanske har handlat om det här besöket hos sin vän eller vem det nu var han besökte som har tyngt honom. Kanske inte handlar om ngn ny dejt utan om ngt jobbigt. Kanske får du aldrig veta men om han blir som vanligt nu är det säkert inget att oroa sig över
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Kvinna 30) skrev 2019-01-20 16:34:27 följande:

    Åh så skönt. Det kanske har handlat om det här besöket hos sin vän eller vem det nu var han besökte som har tyngt honom. Kanske inte handlar om ngn ny dejt utan om ngt jobbigt. Kanske får du aldrig veta men om han blir som vanligt nu är det säkert inget att oroa sig över


    Jo sen återstår det väl att se om hsn kommer börja höra av sig o inte bara svarar nät jag skriver. Sen är det ju ändå konstigt att han är 80 mil bort när han da han bara skulle 40 mil. 80 mil är ju ändå väldigt långt borta.:.
  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-01-20 13:18:14 följande:

    Ja o folk som ghostar!! Fy!! Till grejen hör att när vi sågs sist diskuterade vi sånt o han har sagt att han inte förstå folk son bara gör så utan man vill hellre ha ett klart nej att man inte ska ses mer.. jag tycker ju att vi har varit såpass seriösa att man avslutar om man inte vill mer o jag har alltid känt rn så bra känsla att man inte har behövt spela några spel itan jag har vågat skriva när jag vill utan att behöva tänka vem som skrev sist o grejer men nu känns det som bortblåst.

    Va ska jag göra då? Bara avvakta o annars fråga om han ens vill träffas mer då o säga att jag känner mig ledsen för han gör som han gör?


    Precis. Men det känns som att vissa som säger så är sådana som gör så själva. Jag är verkligen inte det. Jag hatar sånt. Och antagligen du med. Men han verkar ju lite tveksamt. Jag tycker inte det är schysst heller att låta dig undra såhär. Vet faktiskt inte vad du ska göra. Jag hade nog försökt skriva ändå. Tycker han du är jobbig så, alltså. nej det är du inte. Kommunikationen måste ju funka ändå. Man skiter ju inte bara i den mån tycker om... Jag är så emot sånt så jag hade inte kunnat vara tyst. Men du kanske ska vänta några dagar med att skriva mycket iallafall och ifrågasätta. Se om han hör av sig själv. Men nåt litet meddelande kan man väl skriva. Vad gör det. Tycker synd om dig.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Mysko) skrev 2019-01-20 16:24:28 följande:

    Det är helt meningslöst att gissa, analysera och spekulera. Det kommer bara öka din oro och misstänksamhet, utan att ge några svar.

    Det är ett konstigt beteende av honom efter så pass regelbunden och seriös kontakt, helt klart. Men du kan inte göra något åt det. Det kommer inte hjälpa att ligga på och jaga honom. 

    Hur svårt det än är, tycker jag att du ska avvakta ytterligare ett par dagar och se om han hör av sig med en förklaring, och blir som vanligt igen. Då måste ni ha ett ordentligt samtal om hur ni båda tycker att kommunikationen ska se ut när det händer något oväntat. Du måste t ex vara tydlig med att du inte vill bli helt avklippt på det här viset, utan att du behöver tydliga förklaringar.

    Om han inte hör av sig snart, bör du kontakta honom och säga att du blir orolig när ni inte pratar på flera dagar. Säg att det känns konstigt och annorlunda, och kolla vad han svarar på det.

    Anklaga inte honom. ("Du kan väl inte bara försvinna så där fattar du väl!")

    Säg bara hur det känns för dig, och hur du vill ha det. ("Det känns inte bra just nu, jag blir orolig när det är något fel och vi inte pratar, jag vill ha en relation där man checkar in varje dag även om det är stressigt och jobbigt.")


    Skrev till rn annan här att nu är han påväg hem från ?kompisen? o blev nästan precis som vanligt.. svarar iaf på mina meddelanden. Men kanske ändå skulle va lite avvaktande MIT honom för jag tycker detta förstört otroligt mycket sv det vi hade för jag känner att jag inte alls kan visa så myclet känslor som jag kunde innan.. o nej det är inte ett ok beteende utan är som du säger att msn kan intr klippa av någon bara sådär.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Anonymm) skrev 2019-01-20 16:40:32 följande:

    Precis. Men det känns som att vissa som säger så är sådana som gör så själva. Jag är verkligen inte det. Jag hatar sånt. Och antagligen du med. Men han verkar ju lite tveksamt. Jag tycker inte det är schysst heller att låta dig undra såhär. Vet faktiskt inte vad du ska göra. Jag hade nog försökt skriva ändå. Tycker han du är jobbig så, alltså. nej det är du inte. Kommunikationen måste ju funka ändå. Man skiter ju inte bara i den mån tycker om... Jag är så emot sånt så jag hade inte kunnat vara tyst. Men du kanske ska vänta några dagar med att skriva mycket iallafall och ifrågasätta. Se om han hör av sig själv. Men nåt litet meddelande kan man väl skriva. Vad gör det. Tycker synd om dig.


    Skrev till han att jag var i hans stad, nu var han på tåget påväg hem o är typ som vanligt... vet inte va jag dka tro asså.. tror la knappast han åkt till en dejt som bor 80 mil bort? Men ser ingen anledning till att ignorera mig om han var hos en killkompis då han tom brukar ringa mig när han är ute med kompisarna...
  • Anonym (Mysko)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-01-20 16:41:02 följande:
    Skrev till rn annan här att nu är han påväg hem från ?kompisen? o blev nästan precis som vanligt.. svarar iaf på mina meddelanden. Men kanske ändå skulle va lite avvaktande MIT honom för jag tycker detta förstört otroligt mycket sv det vi hade för jag känner att jag inte alls kan visa så myclet känslor som jag kunde innan.. o nej det är inte ett ok beteende utan är som du säger att msn kan intr klippa av någon bara sådär.
     Kommunikation är grejen.

    Berätta för honom precis hur du känner. Annars kommer det här att ligga och gnaga och växa till ett stort problem. Men kör inte med drama, upprördhet och storgräl! Några få meningar räcker. 

    Var konstruktivt och tydlig. Visa att du absolut kan ge honom space några dagar, men att du då vill ha klara besked om det.

    Säg t ex att "För mig skadas förtroendet av en sån här ovisshet. Nästa gång du vill vara ifred ett par dagar, vill jag att du säger det till mig innan. Då lovar jag att inte störa dig, och jag slipper vara orolig över att något är fel. Vad tror du om det?"

    Markera dina gränser och behov, samtidigt som du visar att du respekterar hans. 
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Mysko) skrev 2019-01-20 17:29:59 följande:

     Kommunikation är grejen.

    Berätta för honom precis hur du känner. Annars kommer det här att ligga och gnaga och växa till ett stort problem. Men kör inte med drama, upprördhet och storgräl! Några få meningar räcker. 

    Var konstruktivt och tydlig. Visa att du absolut kan ge honom space några dagar, men att du då vill ha klara besked om det.

    Säg t ex att "För mig skadas förtroendet av en sån här ovisshet. Nästa gång du vill vara ifred ett par dagar, vill jag att du säger det till mig innan. Då lovar jag att inte störa dig, och jag slipper vara orolig över att något är fel. Vad tror du om det?"

    Markera dina gränser och behov, samtidigt som du visar att du respekterar hans. 


    Känns ändå inte riktigt som det brukar. Nu slutade han svara igen. Tror inte vi kommer prata mer idag. Va dka jag göra? Avvakta någon dag o inte höra sv mig o sedan skriva något liknande? Blir galen
  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-01-20 17:24:35 följande:

    Skrev till han att jag var i hans stad, nu var han på tåget påväg hem o är typ som vanligt... vet inte va jag dka tro asså.. tror la knappast han åkt till en dejt som bor 80 mil bort? Men ser ingen anledning till att ignorera mig om han var hos en killkompis då han tom brukar ringa mig när han är ute med kompisarna...


    Okej frågan är vad han har gjort där då? Det kan ju vara så att han blir off när han är hos en killkompis. Men var det verkligen en killkompis då? Det är ju det man undrar. Sa han vem du skulle till? Du kanske kan luska om du kan följa med nästa gång. Eller kolla hur han är när han umgås med andra. Fast du säger ju att han till och med brukar ringa då. Nej väldigt konstigt.... tråkigt att man ska behöva täbka så och oroa sig om sådana saker. Det ska inte behövas. Jag tycker han gör helt fel iaf och du har rätt att veta vad han gjort. Om han är sådan ibland så får du kanske försöka säga till honom att du inte gillar när han blir så tystlåten på nåt snällt sätt.
  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-01-20 17:33:37 följande:

    Känns ändå inte riktigt som det brukar. Nu slutade han svara igen. Tror inte vi kommer prata mer idag. Va dka jag göra? Avvakta någon dag o inte höra sv mig o sedan skriva något liknande? Blir galen


    Gör likadant mot honom. Var tyst ett tag. Då kanske han ser att det inte är så roligt. Var inte tillgänglig hela tiden och vänta på han ska svara. vissa använder det mot en. Har jag märkt. Inte bra att vara för snäll.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Anonymm) skrev 2019-01-20 18:06:52 följande:

    Okej frågan är vad han har gjort där då? Det kan ju vara så att han blir off när han är hos en killkompis. Men var det verkligen en killkompis då? Det är ju det man undrar. Sa han vem du skulle till? Du kanske kan luska om du kan följa med nästa gång. Eller kolla hur han är när han umgås med andra. Fast du säger ju att han till och med brukar ringa då. Nej väldigt konstigt.... tråkigt att man ska behöva täbka så och oroa sig om sådana saker. Det ska inte behövas. Jag tycker han gör helt fel iaf och du har rätt att veta vad han gjort. Om han är sådan ibland så får du kanske försöka säga till honom att du inte gillar när han blir så tystlåten på nåt snällt sätt.


    Nä det vet jag ju inte.. känns skumt om han skulle pka till en dejt 80 mil bort.. men ja jag vet ibte.. har alltid känt mig så säker på han tills nu.. nu pratar han på som vanligt precis typ flörtsamt o grejer.. nä jag kommer inte skriva o svara son jag brukar. Täbker prata som vanligt idag men sen bli avvaktande. Funderar på att om han skulle föreslå att ses eller liknande säga att för mig försvann mitt förtroende när det blev såhär o att det för mig inte känns lika bra länge ?
Svar på tråden Dejt som plötsligt förändrades