vagn vid 4,5
Är det konstigt att använda vagn till en 4,5-åring när man ska hem från förskolan och barnet är trött? Även till förskolan när man inte kan gå för långsamt. Tar minst 20 min att gå hem
Är det konstigt att använda vagn till en 4,5-åring när man ska hem från förskolan och barnet är trött? Även till förskolan när man inte kan gå för långsamt. Tar minst 20 min att gå hem
Nej det är inget konstigt. Gör det som fungerar för er.
Nej, det tycker jag inte alls. Vi tog vagnen när vi kände att den kunde behövas när dottern var så pass stor. Ibland orkar man inte bråka om en sån sak som att gå hem.
ja men så är det väl med dagens barn, för bortskämda och lata för att kunna gå i några minuter. Skulle inte bry mig om jag såg det, bryr mig mer om hur dagens barn är och är orolig för utvecklingen.
ja men så är det väl med dagens barn, för bortskämda och lata för att kunna gå i några minuter. Skulle inte bry mig om jag såg det, bryr mig mer om hur dagens barn är och är orolig för utvecklingen.
Självklart, dessutom kan man, när barnet har spring i benen, använda den som transport för att kassar och väskor. En del tar barnen i cykelvagn, andra på cykel, en del tar bilen, varför inte använda vagnen?
Skulle aldrig köra min 4,5 åring i vagn, barn behöver motion. Jag cyklar med henne i cykelstol.
Jag misstänker att du aldrig använder bilen för att hämta dina barn, du går självklart var du än ska, använder inte cykel eller bil någonsin?
Vet du, man får vara lat och bekväm för att få vardagen att fungera, man får göra smarta lösningar.
Ja, människan är av naturen lat, annars hade vi inte uppfunnit alla dessa hjälpmedel som gör vardagen så mycket lättare för oss.
Till sonen hade vi vagn till och från tills han var drygt fyra, tja, han springer som 20+are en mil utan problem, är i väldigt god fysisk vigör.
Skulle aldrig köra min 4,5 åring i vagn, barn behöver motion. Jag cyklar med henne i cykelstol.
Du har alltså inga barn, så du har aldrig hämtat ett trött barn en eftermiddag, släpat på påsar med ombyteskläder, dina egna saker, en fyraåring som står och stampar av ilska och trötthet efter 200 meter.
När du får barn, så kommer IPhone och Ipad vara stenålder så det kommer vara annat som barnen suktar efter.
Jag tycker också det är viktigt att barn (och vuxna) ska röra på sig, men hem från dagis, det är inte då jag skulle ta den striden.