• Anonym (Lurad)

    Hjälp! Jag har blivit lurad!?

    Det hela börjar med att jag beställde ett soffbord på deras hemsida för 3000:-

    Detta var i December strax innan jul så jag valde att köpa soffbordet mot faktura.

    Och bordet skickades hem till mig.

    Jag hade tänkt först köpa bordet kontant men jag behövde helt enkelt pengarna till julklappar.

    Nu under Januari så har de skickat 2 stycken påminnelse fakturor till mig och jag har kontaktat dem via Mail och sagt som det är, att januari månad blir riktigt tuff för mig och att jag inte kan betala soffbordet denna månaden för pengarna räcker inte till. Men att jag kan betala fakturan i februari för då kommer jag ha pengar.

    Men nu kommer vi till det som skedde idag.

    På hemsidan hade de mycket mer fina saker och jag valde att köpa dekoration till hemmet och summan landade på cirka 600 kronor. Dock valde jag att betala kontant (med kort) denna gången eftersom jag hade pengar.

    Detta var i morse och summan drogs med en gång från mitt bankkonto.

    Sen går det några timmar och jag får ett Mail om att min order är makulerad.

    Så jag går in på deras hemsida och ser att man kan chatta med kundtjänst så jag gör det och jag frågar varför min order har blivit makulerad.

    Då svarar han för att du inte har betalat din faktura.

    Jag svarar då att jag har redan mailat kundtjänst och förklarat läget med min ekonomi.

    Han svarar då att han inte bryr sig och att mina varor skickas när jag betalat fakturan.

    Jag säger då att jag vill ha mina pengar tillbaka eller så vill jag prata med hans chef.

    Då skriver han helt plötsligt att jag är störd i huvudet.

    Han skriver att jag ska gå söka hjälp och så skriver han att jag är bortskämd och kallar mig för ett jävla adopterat barn.

    Och SÅ lämnar han chatten.

    Jag blev helt paff så jag bestämmer mig för att ringa i stället. Och det är samma kille som svarar och när han får höra att det är jag så lägger han på luren. Jag ringer flera gånger efteråt men han vill inte svara.

    När jag gjorde denna betalningen med kort så gjordes den genom paypal. Kan de hjälpa mig på något sätt?

    Får han ens göra på detta viset?

    Vad ska jag göra nu?

  • Svar på tråden Hjälp! Jag har blivit lurad!?
  • Anonym (vart)

    vart har du handlat ifrån? sånt vill man ju inte råka ut för

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (X) skrev 2019-01-21 20:40:18 följande:

    Se de 600 som avbetalning på de 3000 kr du ännu inte betalt.

    Varför köper du mer saker från en sida som du har en obetald räkning på som du fått påminnelse på två gånger?

    Sedan är såklart hans beteende INTE ok någonstans. Men det betyder inte att ditt beteende är ok, att köpa och sedan inte betala.


    Tänka sig - det undrade jag också ......
  • Pierott
    Anonym (vart) skrev 2019-01-23 12:34:44 följande:

    vart har du handlat ifrån? sånt vill man ju inte råka ut för


    Du råkar nog inte ut för det heller om du betalar dina fakturor inom förfallodag innan du beställer mer.
  • Anonym (c)

    Man får inte välja själv när man vill betala sina räkningar. Man måste betala räkningen det datum som står på.

  • Anonym (Hmm)

    Om det som skrivs stämmer så är företagets bemötande, eller rättare
    sagt medarbetarens, inte vidare bra MEN
    anser att TS burit sig väldigt underligt åt.
    Luktar Lyx-fällan inställning ...

  • tobbe01
    Anonym (Lurad) skrev 2019-01-21 20:23:45 följande:

    Det hela börjar med att jag beställde ett soffbord på deras hemsida för 3000:-

    Detta var i December strax innan jul så jag valde att köpa soffbordet mot faktura.

    Och bordet skickades hem till mig.

    Jag hade tänkt först köpa bordet kontant men jag behövde helt enkelt pengarna till julklappar.

    Nu under Januari så har de skickat 2 stycken påminnelse fakturor till mig och jag har kontaktat dem via Mail och sagt som det är, att januari månad blir riktigt tuff för mig och att jag inte kan betala soffbordet denna månaden för pengarna räcker inte till. Men att jag kan betala fakturan i februari för då kommer jag ha pengar.

    Men nu kommer vi till det som skedde idag.

    På hemsidan hade de mycket mer fina saker och jag valde att köpa dekoration till hemmet och summan landade på cirka 600 kronor. Dock valde jag att betala kontant (med kort) denna gången eftersom jag hade pengar.

    Detta var i morse och summan drogs med en gång från mitt bankkonto.

    Sen går det några timmar och jag får ett Mail om att min order är makulerad.

    Så jag går in på deras hemsida och ser att man kan chatta med kundtjänst så jag gör det och jag frågar varför min order har blivit makulerad.

    Då svarar han för att du inte har betalat din faktura.

    Jag svarar då att jag har redan mailat kundtjänst och förklarat läget med min ekonomi.

    Han svarar då att han inte bryr sig och att mina varor skickas när jag betalat fakturan.

    Jag säger då att jag vill ha mina pengar tillbaka eller så vill jag prata med hans chef.

    Då skriver han helt plötsligt att jag är störd i huvudet.

    Han skriver att jag ska gå söka hjälp och så skriver han att jag är bortskämd och kallar mig för ett jävla adopterat barn.

    Och SÅ lämnar han chatten.

    Jag blev helt paff så jag bestämmer mig för att ringa i stället. Och det är samma kille som svarar och när han får höra att det är jag så lägger han på luren. Jag ringer flera gånger efteråt men han vill inte svara.

    När jag gjorde denna betalningen med kort så gjordes den genom paypal. Kan de hjälpa mig på något sätt?

    Får han ens göra på detta viset?

    Vad ska jag göra nu?


    Så du chattar med en kundtjänst och personen i chatten säger att du är "bortskämd och ett jävla adopterat barn"? Hahahahaha men ring Uppdrag Granskning" ...du har ett scoop!
  • Anonym (va?)

    Du betalar inte deras räkning, och sen köper du ännu mera för dubbelt så mycket. Varför betalade du inte räkningen först, och sedan köpte de andra sakerna?

    Om jag varit butik hade jag inte låtit dig köpa mer saker om jag visste att du inte betalat fakturan trots påminnelser. 

  • smulpaj01
    Anonym (va?) skrev 2019-01-23 19:08:51 följande:

    Du betalar inte deras räkning, och sen köper du ännu mera för dubbelt så mycket. Varför betalade du inte räkningen först, och sedan köpte de andra sakerna?

    Om jag varit butik hade jag inte låtit dig köpa mer saker om jag visste att du inte betalat fakturan trots påminnelser. 


    Dubbelt så mycket? Fakturan var på 3 tusen och de andra sakerna 6 hundra.
  • Anonym (va?)
    smulpaj01 skrev 2019-01-23 19:19:51 följande:
    Dubbelt så mycket? Fakturan var på 3 tusen och de andra sakerna 6 hundra.
    Aha.... läste fel!
  • Anonym (Konken)
    Aniiee skrev 2019-01-22 21:26:25 följande:

    Säker på att det är samma bolag? Konkursbolaget (som jag hittar) har besöksadress i Trollhättan och telefonnummer med riktnummer dit, hemsidan (påstår sig) har kontor i Malmö, ett 08-nummer och jag hittar varken namn på någon eller organisationsnummer.


    Ja, noterade också det, verkar ju inte vara samma...
Svar på tråden Hjälp! Jag har blivit lurad!?