• Anonym (Lurad)

    Hjälp! Jag har blivit lurad!?

    Det hela börjar med att jag beställde ett soffbord på deras hemsida för 3000:-

    Detta var i December strax innan jul så jag valde att köpa soffbordet mot faktura.

    Och bordet skickades hem till mig.

    Jag hade tänkt först köpa bordet kontant men jag behövde helt enkelt pengarna till julklappar.

    Nu under Januari så har de skickat 2 stycken påminnelse fakturor till mig och jag har kontaktat dem via Mail och sagt som det är, att januari månad blir riktigt tuff för mig och att jag inte kan betala soffbordet denna månaden för pengarna räcker inte till. Men att jag kan betala fakturan i februari för då kommer jag ha pengar.

    Men nu kommer vi till det som skedde idag.

    På hemsidan hade de mycket mer fina saker och jag valde att köpa dekoration till hemmet och summan landade på cirka 600 kronor. Dock valde jag att betala kontant (med kort) denna gången eftersom jag hade pengar.

    Detta var i morse och summan drogs med en gång från mitt bankkonto.

    Sen går det några timmar och jag får ett Mail om att min order är makulerad.

    Så jag går in på deras hemsida och ser att man kan chatta med kundtjänst så jag gör det och jag frågar varför min order har blivit makulerad.

    Då svarar han för att du inte har betalat din faktura.

    Jag svarar då att jag har redan mailat kundtjänst och förklarat läget med min ekonomi.

    Han svarar då att han inte bryr sig och att mina varor skickas när jag betalat fakturan.

    Jag säger då att jag vill ha mina pengar tillbaka eller så vill jag prata med hans chef.

    Då skriver han helt plötsligt att jag är störd i huvudet.

    Han skriver att jag ska gå söka hjälp och så skriver han att jag är bortskämd och kallar mig för ett jävla adopterat barn.

    Och SÅ lämnar han chatten.

    Jag blev helt paff så jag bestämmer mig för att ringa i stället. Och det är samma kille som svarar och när han får höra att det är jag så lägger han på luren. Jag ringer flera gånger efteråt men han vill inte svara.

    När jag gjorde denna betalningen med kort så gjordes den genom paypal. Kan de hjälpa mig på något sätt?

    Får han ens göra på detta viset?

    Vad ska jag göra nu?

  • Svar på tråden Hjälp! Jag har blivit lurad!?
  • molly50
    Anonym (Lurad) skrev 2019-01-21 20:23:45 följande:

    Det hela börjar med att jag beställde ett soffbord på deras hemsida för 3000:-

    Detta var i December strax innan jul så jag valde att köpa soffbordet mot faktura.

    Och bordet skickades hem till mig.

    Jag hade tänkt först köpa bordet kontant men jag behövde helt enkelt pengarna till julklappar.

    Nu under Januari så har de skickat 2 stycken påminnelse fakturor till mig och jag har kontaktat dem via Mail och sagt som det är, att januari månad blir riktigt tuff för mig och att jag inte kan betala soffbordet denna månaden för pengarna räcker inte till. Men att jag kan betala fakturan i februari för då kommer jag ha pengar.

    Men nu kommer vi till det som skedde idag.

    På hemsidan hade de mycket mer fina saker och jag valde att köpa dekoration till hemmet och summan landade på cirka 600 kronor. Dock valde jag att betala kontant (med kort) denna gången eftersom jag hade pengar.

    Detta var i morse och summan drogs med en gång från mitt bankkonto.

    Sen går det några timmar och jag får ett Mail om att min order är makulerad.

    Så jag går in på deras hemsida och ser att man kan chatta med kundtjänst så jag gör det och jag frågar varför min order har blivit makulerad.

    Då svarar han för att du inte har betalat din faktura.

    Jag svarar då att jag har redan mailat kundtjänst och förklarat läget med min ekonomi.

    Han svarar då att han inte bryr sig och att mina varor skickas när jag betalat fakturan.

    Jag säger då att jag vill ha mina pengar tillbaka eller så vill jag prata med hans chef.

    Då skriver han helt plötsligt att jag är störd i huvudet.

    Han skriver att jag ska gå söka hjälp och så skriver han att jag är bortskämd och kallar mig för ett jävla adopterat barn.

    Och SÅ lämnar han chatten.

    Jag blev helt paff så jag bestämmer mig för att ringa i stället. Och det är samma kille som svarar och när han får höra att det är jag så lägger han på luren. Jag ringer flera gånger efteråt men han vill inte svara.

    När jag gjorde denna betalningen med kort så gjordes den genom paypal. Kan de hjälpa mig på något sätt?

    Får han ens göra på detta viset?

    Vad ska jag göra nu?


    Jag kan hålla med om att bemötandet du fick var under all kritik.
    En del borde inte jobba o kundtjänst.
    Och det borde du kanske kunna påpeka för denna persons chef om du kan ta reda på vem det är.
    Men,jag kan förstå att företaget inte vill sälja fler varor til dig innan du har betalt din faktura för den första varan.
    Du får ju hålla med om att det verkar märkligt när du först talar om att du har lite dålig ekonomi just nu och därför inte kan betala fakturan förrän nästa månad för att sedan gå in och beställa nya varor.
    Så nej,lurad har du inte blivit. Däremot dåligt bemött.
    Carpe Diem
  • Canadasvensk
    Anonym (Lurad) skrev 2019-01-21 20:23:45 följande:

    Nu under Januari så har de skickat 2 stycken påminnelse fakturor till mig och jag har kontaktat dem via Mail och sagt som det är, att januari månad blir riktigt tuff för mig och att jag inte kan betala soffbordet denna månaden för pengarna räcker inte till. Men att jag kan betala fakturan i februari för då kommer jag ha pengar.
     


    Varför du är sen med betalningen är ju helt ointressant för dom. Du har köpt en vara och nu ska du betala précis som alla andra. Dom är inte en bank!
  • Anonym (anneli)

    Skulle jag i en kundtjänst bli kallad "ett jävla adopterat barn"! så skulle jag OMEDELBART kontakta en överordnad. En så obildad person ska inte arbeta med kundkontakter.

  • Anonym (Anna)

    När du skrev till kundtjänst och förklarade att du inte kunde betala denna månaden utan ville ta det i februari, gick de med på att skjuta på räkningen?

    Att ni var överrens och de godkännde det...

  • Anonym (Dice)

    Företaget är i konkurs, du kommer nog aldrig att få dina varor

  • MrGrip

    Har du blivit lurad ?? ...... tänk efter innan du köper saker som du inte ha råd med - självfallet får han inte bemöta dig med okvädningsord .....men i grund har han helt rätt så klart.  Betala det du är skyldig innan du drar på dig nya skulder - hur svårt kan det vara ???????

  • Monchichier
    Anonym (Dice) skrev 2019-01-24 07:48:09 följande:

    Företaget är i konkurs, du kommer nog aldrig att få dina varor


    Du tittar på fel företag
  • Egon den stora
    Anonym (anneli) skrev 2019-01-24 06:07:28 följande:

    Skulle jag i en kundtjänst bli kallad "ett jävla adopterat barn"! så skulle jag OMEDELBART kontakta en överordnad. En så obildad person ska inte arbeta med kundkontakter.


    Och hur vet kundtjänst ens att personen är adopterad? Är hon känd sedan tidigare?
  • molly50
    Egon den stora skrev 2019-01-24 15:58:53 följande:
    Och hur vet kundtjänst ens att personen är adopterad? Är hon känd sedan tidigare?
    Eller så är det en person som inte alls ska sitta i kundtjänst.
    Det finns personer som inte är lämpliga för att ha kundkontakter.
    Jag har själv råkat ut för en sådan typ.
    Jag blev inte kallad saker,men blev väldigt otrevligt bemött.
    Carpe Diem
  • Anonym (Dice)
    Monchichier skrev 2019-01-24 13:16:35 följande:
    Du tittar på fel företag
    Jaså?
  • Egon den stora
    molly50 skrev 2019-01-24 17:01:58 följande:

    Eller så är det en person som inte alls ska sitta i kundtjänst.

    Det finns personer som inte är lämpliga för att ha kundkontakter.

    Jag har själv råkat ut för en sådan typ.

    Jag blev inte kallad saker,men blev väldigt otrevligt bemött.


    Jo det kan ju hända ibland och förmodligen är det värre om man inte har betalat vilket jag aldrig testat, men att kalla någon adopterad är ju ganska specifikt! Hur vet han det.?
  • molly50
    Egon den stora skrev 2019-01-24 22:13:40 följande:
    Jo det kan ju hända ibland och förmodligen är det värre om man inte har betalat vilket jag aldrig testat, men att kalla någon adopterad är ju ganska specifikt! Hur vet han det.?
    Det vet han nog inte. Det kan ha varit något han tog till i stundens hetta.
    Carpe Diem
  • Anonym (Ho)
    Anonym (Lurad) skrev 2019-01-21 20:23:45 följande:

    Det hela börjar med att jag beställde ett soffbord på deras hemsida för 3000:-

    Detta var i December strax innan jul så jag valde att köpa soffbordet mot faktura.

    Och bordet skickades hem till mig.

    Jag hade tänkt först köpa bordet kontant men jag behövde helt enkelt pengarna till julklappar.

    Nu under Januari så har de skickat 2 stycken påminnelse fakturor till mig och jag har kontaktat dem via Mail och sagt som det är, att januari månad blir riktigt tuff för mig och att jag inte kan betala soffbordet denna månaden för pengarna räcker inte till. Men att jag kan betala fakturan i februari för då kommer jag ha pengar.

    Men nu kommer vi till det som skedde idag.

    På hemsidan hade de mycket mer fina saker och jag valde att köpa dekoration till hemmet och summan landade på cirka 600 kronor. Dock valde jag att betala kontant (med kort) denna gången eftersom jag hade pengar.

    Detta var i morse och summan drogs med en gång från mitt bankkonto.

    Sen går det några timmar och jag får ett Mail om att min order är makulerad.

    Så jag går in på deras hemsida och ser att man kan chatta med kundtjänst så jag gör det och jag frågar varför min order har blivit makulerad.

    Då svarar han för att du inte har betalat din faktura.

    Jag svarar då att jag har redan mailat kundtjänst och förklarat läget med min ekonomi.

    Han svarar då att han inte bryr sig och att mina varor skickas när jag betalat fakturan.

    Jag säger då att jag vill ha mina pengar tillbaka eller så vill jag prata med hans chef.

    Då skriver han helt plötsligt att jag är störd i huvudet.

    Han skriver att jag ska gå söka hjälp och så skriver han att jag är bortskämd och kallar mig för ett jävla adopterat barn.

    Och SÅ lämnar han chatten.

    Jag blev helt paff så jag bestämmer mig för att ringa i stället. Och det är samma kille som svarar och när han får höra att det är jag så lägger han på luren. Jag ringer flera gånger efteråt men han vill inte svara.

    När jag gjorde denna betalningen med kort så gjordes den genom paypal. Kan de hjälpa mig på något sätt?

    Får han ens göra på detta viset?

    Vad ska jag göra nu?


    Om det är homenordic.com så kommer det bli dyrt för dig om du drar ut på betalningen.

    VILLKOR FAKTURAKÖP

    Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta.
  • Anonym (Dice)
    Monchichier skrev 2019-01-24 20:48:42 följande:
    Ja
    Nej
Svar på tråden Hjälp! Jag har blivit lurad!?