• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Liit
    Issari skrev 2019-01-30 08:13:16 följande:

Det känns som att många vill till fb men jag skulle helst stanna här på fl. Fler som tänker så?

En annan fråga, hur har era streck på stickan sett ut kring ÄL+15? Det känns som att mitt var väldigt starkt men det kan ju vara bara för att de flesta stickor man ser är från ÄL+11-12... Har inget att jämföra med riktigt. Här är en bild på mina.

Här är mitt äl+15.

• Etta
    Issari skrev 2019-01-30 08:10:20 följande:

Hej!

Jag är ny här, plussade i söndags. Bf den 5 oktober (fast olika appar säger olika, från 4-6 okt). Jag har känt precis som du när jag sträcker mig efter något, då känns det som att något ?sträcks? vid livmodern eller därkring. Jag har annars lite känningar ovanför magsäcken, inte direkt illamående men om jag inte ätit/druckit på ett tag känns det som att det kommer upp magsyra eller annat. Svårt att sätta fingret på. Har också lite mage, mest för att den är svullen, men även för att jag redan innan jag blev gravid har gått upp fem kg (höst/jul). Så nu kan jag ju glömma att gå ner dem, eller så behövs de om jag skulle må mkt illa.

Välkommen! Skönt att höra! Jag har precis samma med magsyran! Typ lite som halsbränna! Känns lite tidigt?!
  • Etta
    Issari skrev 2019-01-30 08:13:16 följande:

Det känns som att många vill till fb men jag skulle helst stanna här på fl. Fler som tänker så?

En annan fråga, hur har era streck på stickan sett ut kring ÄL+15? Det känns som att mitt var väldigt starkt men det kan ju vara bara för att de flesta stickor man ser är från ÄL+11-12... Har inget att jämföra med riktigt. Här är en bild på mina.

Jag stannar gärna här också! Kan nog bli ett litet gäng som stannar kvar förhoppningsvis! Jag har gjort ivf så vet inte om det går att jämföra, (men var insättning i naturlig cykel så) men tycker nog mina var ungefär lika starka som dina de dagarna. Däremot betydligt svagare på ÄL+13
  • MuffinsJag

Hej ???? Kul att denna grupp redan finns! Plussade i söndags och bf 12/10.blir ganska tätt mellan barnen för mig också som några andra skrivit också ???? Min lilla är nu bara 7, 5 månad ???? Hoppsan ???? Det var inte alls planerat nu. Men men... Det är välkommet ändå ?? Hoppas att ni mår bra och att allt går som det ska för alla! ???? Är det ingen kunnig här inne som skulle vilja starta detta som en grupp på FB? Jag ka. Inte sånt ???? Ha en fin dag alla! ????

• Villhaenliten

Hoppar in här jag med! Fick ett + med tidiga test den 24/1, vågade inte lita på dom riktigt så tog ett nytt igår och fick ett solklart +. Har inga symptom förutom växtvärk i magen till & från, uppsvälld mage och ömma bröstvårtor. Sen ligger min temp fortf mycket högre än vanligt. Har även ont/blir trött i ryggslutet om jag plockat ur diskmaskinen eller dammsugit huset. Är i v.5 (4+0) idag! :) Hade ett allvarligt MA för exakt två år sedan så är jätteorolig att det ska ske igen, någon som upplever samma oro?

• Noanda
    Villhaenliten skrev 2019-01-30 10:42:57 följande:

Hoppar in här jag med! Fick ett + med tidiga test den 24/1, vågade inte lita på dom riktigt så tog ett nytt igår och fick ett solklart +. Har inga symptom förutom växtvärk i magen till & från, uppsvälld mage och ömma bröstvårtor. Sen ligger min temp fortf mycket högre än vanligt. Har även ont/blir trött i ryggslutet om jag plockat ur diskmaskinen eller dammsugit huset. Är i v.5 (4+0) idag! :) Hade ett allvarligt MA för exakt två år sedan så är jätteorolig att det ska ske igen, någon som upplever samma oro?

Jag är livrädd för missfall men framför allt för MA. Tycker det verkar så grymt. Vid ett missfall får man i alla fall veta vad som har hänt och går inte runt ovetandes.

Ska boka ett tidigt ultraljud för att stilla oron lite.
  • Noanda
    Villhaenliten skrev 2019-01-30 12:37:34 följande:

När kan man boka tidigt ultraljud? Gör man det på privat klinik eller pratar man med BM?

Om det inte är på medicinsk indikation får man boka det privat. Det kostar ca 700-800. Jag tror att man tidigast kan göra det från 7 fullgångna veckor, alltså 7+0, vilket är starten på vecka 8.

Om någon vet bättre får ni gärna rätta mig. :)
  • Frekvens

Har såna humörsvängningar nu alltså. Så jobbigt när man inte vill förklara anledning till att man snäser till extra mycket. Det ska bli skönt att berätta varför för min stackars man ikväll i alla fall, haha! <3

Svar på tråden BF oktober 2019!