• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Sara86
    Trazzel89 skrev 2019-02-01 13:52:32 följande:

åh jag är också gärna med i samma grupp. Jag har också bf 10 oktober! Men jag plussade igår 

Har pm-at dig gällande Fb-gruppen, än så länge är vi bara oktober av förklarliga skäl :)
  • Issari
    Nube skrev 2019-02-01 15:13:17 följande:

Hoppar gärna in här också, plussade i måndags och har bf den 4 eller 5 oktober. Jag har en dotter som är 7.5 månad, så om allt går bra blir det bara 16 månader mellan barnen.. läste att det var flera här som hade små bebisar, kul men det blir lite tuffa tider framöver ;)

För oss var detta planerat, dottern blev till via IVF och vi har faktiskt aldrig lyckats bli gravida själva förran nu. Är så glad och tacksam! Har tidig ultraljud bokat för den 18 februari då jag tidigare haft en ofostrig graviditet så vill jag gärna veta hur det ser ut i magen.

Jag stannar gärna kvar här på fl.

Grattis till alla förresten! :)

Hej och Välkommen! Skönt med en till som vill stanna här på fl. Jag har bf mellan den 4-6 okt, apparna säger olika. Härligt att ni lyckades på egen hand denna gång! Vi har försökt i elva månader så jag började fundera på om vi skulle kolla upp oss. Men eftersom vi fick plus och tidigt missfall den allra första månaden så visste vi att det i alla fall kunde gå så långt vilket varit skönt att veta. Trodde inte vi skulle lyckas denna månaden eftersom vi bara kunde pricka in 2,5 dag innan ÄL och sen inte mer. Men det gick! Är idag i v 4+6 och hoppas verkligen att det ska gå hela vägen denna gång. Är rädd för missfall och ofostrigt och så. Har första mötet med BM den 20 feb så kanske kan fråga om det är möjligt att boka in ett tidigt VUL/UL...
  • Nube
    Issari skrev 2019-02-01 17:14:44 följande:

Hej och Välkommen! Skönt med en till som vill stanna här på fl. Jag har bf mellan den 4-6 okt, apparna säger olika. Härligt att ni lyckades på egen hand denna gång! Vi har försökt i elva månader så jag började fundera på om vi skulle kolla upp oss. Men eftersom vi fick plus och tidigt missfall den allra första månaden så visste vi att det i alla fall kunde gå så långt vilket varit skönt att veta. Trodde inte vi skulle lyckas denna månaden eftersom vi bara kunde pricka in 2,5 dag innan ÄL och sen inte mer. Men det gick! Är idag i v 4+6 och hoppas verkligen att det ska gå hela vägen denna gång. Är rädd för missfall och ofostrigt och så. Har första mötet med BM den 20 feb så kanske kan fråga om det är möjligt att boka in ett tidigt VUL/UL...

Tack och stort grattis! Vad kul att ni också har lyckats nu :)

Vi ligger väldigt nära i tiden, jag ska också vara 4+6 idag. Hur mår du? Har du många symptom? Jag har inte jättemycket, har varit trött och lite illamående och yr ibland men skulle vilja känna mer så klart. Men men, bara vänta och hoppas för det bästa! Jag har inskrivning hos MVC den 12 mars. Hoppas bara ultraljudet går bra först!

Är detta ert första barn?
  • Liit

Okej, behöver lite hjälp här.

Har haft en färsk blödning idag, relativt riklig. Övergick på bara en halvtimme till bruna flytningar. Ingenting nu. Svagt positivt på gravtest med eftermiddagsurin.

Vad tror ni? Jag vill ha ärliga, raka svar. Så ni behöver inte vara försiktiga nu!

Tack på förhand <3 (vad hade jag gjort utan fl?)

• Ero13
    Liit skrev 2019-02-01 18:18:06 följande:

Okej, behöver lite hjälp här.

Har haft en färsk blödning idag, relativt riklig. Övergick på bara en halvtimme till bruna flytningar. Ingenting nu. Svagt positivt på gravtest med eftermiddagsurin.

Vad tror ni? Jag vill ha ärliga, raka svar. Så ni behöver inte vara försiktiga nu!

Tack på förhand <3 (vad hade jag gjort utan fl?)

Hej :) man kan ju småblöda lite under graviditeten utan att det behöver betyda något. Det ska väl vara känsliga kärl som så fick när livmodern fylls på med blod. Frågan är väl om du har haft någon stegring på hcg? Vilken äl är du på? Jag är på äl+16 Och mina testar har stigit och blivit starkare under veckan.
  • Liit
    Ero13 skrev 2019-02-01 18:58:04 följande:

Hej :) man kan ju småblöda lite under graviditeten utan att det behöver betyda något. Det ska väl vara känsliga kärl som så fick när livmodern fylls på med blod. Frågan är väl om du har haft någon stegring på hcg? Vilken äl är du på? Jag är på äl+16 Och mina testar har stigit och blivit starkare under veckan.

Tack för svar!

Jag vet, men blir orolig när det kommer en röd färsk blödning. Tog test nu på eftermiddagen, hade äl 10e januari så ska vara i vecka 5+1 (enligt app, preglife).

Tog ett test på bim +2 som visade mycket starkare än det jag hade idag.
  • Liit

Liten jämförelse på testet från bim+2 och det jag tog idag.

• Ero13
    Liit skrev 2019-02-01 19:07:03 följande:

Tack för svar!

Jag vet, men blir orolig när det kommer en röd färsk blödning. Tog test nu på eftermiddagen, hade äl 10e januari så ska vara i vecka 5+1 (enligt app, preglife).

Tog ett test på bim +2 som visade mycket starkare än det jag hade idag.

Okej, men då är ju du på typ äl+22. Jag är ju ingen expert, men det borde väl blivit starkare med tiden? Kanske är någon mer som vet här inne. Jag kan bifoga min stegring från äl+12 -äl+16. Men jag tänker att du kanske ska testa med morgonurin för att vara säkrare på att kisset inte är utspädd för mycket.

• Liit
    Ero13 skrev 2019-02-01 19:14:01 följande:

Okej, men då är ju du på typ äl+22. Jag är ju ingen expert, men det borde väl blivit starkare med tiden? Kanske är någon mer som vet här inne. Jag kan bifoga min stegring från äl+12 -äl+16. Men jag tänker att du kanske ska testa med morgonurin för att vara säkrare på att kisset inte är utspädd för mycket.

Ja det borde vara starkare, helt klart! Så jag tror det är missfall på gång... men ska ta ett imorgonbitti också.
  • Nube
    Liit skrev 2019-02-01 19:35:49 följande:

Ja det borde vara starkare, helt klart! Så jag tror det är missfall på gång... men ska ta ett imorgonbitti också.

Hoppas du får ett starkt plus imorgon! :)
Svar på tråden BF oktober 2019!