• cosinus

Använda vinterkläder år efter år?!

Jag har nog aldrig upplevt det problemet faktiskt och aldrig någonsin impregnerat något heller...

Barnen har haft reima, Gneis och isbjörn mestadels på vinterkläderna och jag har aldrig varit med om att jackor/överdelarna på overallerna inte hållit måttet.

Ärver 2-3 barn men overaller/täckbyxor nöts ju upp efter några vintrar så då får man ju fixa nytt och det är ju då där det kan fallera efter några barn, att nötta knän inte är helt vattentäta längre. När barnen var yngre och kröp runt/stod i mål på asfalt brukade jag ha gamla ärvda kläder eller köpa något snorbilligt på rea som de fick nöta på innan snön kom för just asfalt tål ju få kläder att krypa runt på för längre.

Vi bor i norr så vinterkläderna använda nov-mars iaf.

• cosinus
    Anonym (...) skrev 2019-01-28 10:16:30 följande:

Har aldrig heller varit med om. Jag brukar köpta 8848, gneis, pop, Lindberg och även provat picture. Jag tvättar ytterkläderna max 1 gång/säsong och har aldrig impregnerat något plagg. Det här hänt att pop har läckt något år men då har jag gått tillbaka med kläderna och fått nya. Gneis läckte oxå ett år men tyvärr har dom inte samma bra servis så då fick jag köpa nytt.

Nyfiken på vilket år det var gneis inte höll måttet. Jag håller med om att de är knepiga med reklamationer men i gengäld så har våra kläder hållit sjukt bra. Utom ett år, då testade de något nytt yttertyg som var helt värdelöst (så de bytte tillbaka året efter igen). Men det börjar vara några år sen nu...
Svar på tråden Använda vinterkläder år efter år?!