• Kjell2

Hur gör man?

Gift eller sambo?

Blir du ensam utan tillgångar kommer det eknomisk bli rätt tufft. Du kan få hjälp för utbildning via CSN. Som sista utväg finns försörjningsstöd.

Du bör nog försöka hitta ett jobb.

• Kjell2
    Anonym (Ts) skrev 2019-01-28 12:50:53 följande:
    Har försökt att plugga men min notoriskt otrogna, manipulerande skitstövel till man tycker att hans egna liv går före så det är alltid jag som får ta alla lov, sjukdagar och eftersom jag inte har körkort så kan jag inte ta barnen till förskolan alla dagar. Så har försökt börja med skolan flera gånger men det slutar alltid med att det skiter sig och jag blir återbetalningsskylldig.
    Du får välja, gilla läget som det är nu eller bryta dig loss.

Bryter du dig loss kommer det med största säkerhet innebära sämre standrad, sämre boende, mindre pengar.

• Kjell2
    Anonym (Ts) skrev 2019-01-28 13:00:55 följande:
    Har börjat med körkort, för tror inte att jag kan fåjobb ugan körkort. Men mannen vägrar övningsköra med mig så får inte tid så ofta till sånt när han jobbar hela tiden och jag tvingas vara med barnen. Han sa själv en dag att han inte vill att jag ska ha körkort för han är rädd att jag inte behöver han då. Men letar andra att köra med.

Vet tyvärr inte alls vad jag vill jobba med. Är för tillfället väldigt deprimerad så jag hade nog inte ens klarat av ett jobb. Kanske jag kan städa någonstanns iallafall
    Under dessa förutsättningar kommer körkort ta lång tid. Du bör skissa på en plan. vad krävs minimum för att du ska kunna flytta. Hur når du dit snabbast.

Svar på tråden Hur gör man?