Inlägg från: En god vän |Visa alla inlägg
  • En god vän

    Nyfiken på varför just du är otrevlig mot manliga medlemmar/gäster?

    Var är de?


    flygrl skrev 2019-01-30 20:47:13 följande:

    Aha, tack för det! Jag tror faktiskt det finns rätt många tjejer/kvinnor här på forumet som försöker behandla alla med respekt.


    flygrl skrev 2019-01-30 20:47:13 följande:

    Aha, tack för det! Jag tror faktiskt det finns rätt många tjejer/kvinnor här på forumet som försöker behandla alla med respekt.


  • En god vän
    flygrl skrev 2019-01-31 19:35:36 följande:

    I diverse trådar här på FL. Ja, faktiskt...


    Ja, eller som denna mycket godhjärtade kvinna nedan.
    Cartjan1 skrev 2019-01-31 23:03:42 följande:

    Hmm, Jag tror att jag oftast håller god ton när jag svarar i trådar, försöker att vara tydlig i hur jag menar, vara respektfull för andras åsikter och ödmjuk för att vi alla har olika livsöden och bagage som kan ha färgat hur vi ser på vår omvärld. Men trots detta så har säkert även jag gjort mig skyldig till att någon annan upplevt mig som bitsk, otrevlig eller liknande. Jag vill säga att jag tror att det oftast då kommer från missförstånd (problemet med forum är ju att vi ej hör tonläge eller ser ansiktsuttryck) men givetvis har det funnits tillfällen då jag kanske varit onödigt hård eller så om jag ser på det i efterhand. Dock så har det inget med vilken könstillhörighet ts har så kanske inte var helt rätt av mig att svara, ber om ursäkt om du tar illa upp för att jag gjorde det iallafall.

    Jag kan inte riktigt relatera till dina upplevelser. Jag har absolut sett det hända men inte i högre utsträckning än vad jag ser män som skriver "sanningar" om hur kvinnor är. Min upplevelse är därför att det finns en hel hög av individer på detta forum som har som sport att misstolka, ignorera eller dumförklara den andra oavsett kön. Kvinnor som gör det mot män, män som gör det mot kvinnor.

    Jag hoppas att du inte tar det som att jag försöker förringa dina upplevelser och känslor. Det är absolut inte min avsikt. Jag vill bara få fram att jag upplever att motsatsen är vanligare (fast i annat uttryck kanske) men anledningen till att jag upplever det så är nog för att det direkt påverkar mig mer, gör mig arg, ledsen osv. Det är min sanning och verklighet medan din då blir en annan för du kommer från andra sidan och får kämpa med kvinnorna som beter sig precis lika illa. Din upplevelse blir då att kvinnorna är värre.

    Ha en trevlig kväll!


  • En god vän
    PelleGubben skrev 2019-02-01 11:09:04 följande:

    Vad är det som är provocerande med:

    att säga att man vill att dörren skall gå åt båda håll?

    att säga att vuxna människor har ett eget ansvar?


    Det är väl ingen som tycker att det är provocerande.
Svar på tråden Nyfiken på varför just du är otrevlig mot manliga medlemmar/gäster?