Plågsamt kär i en kollega
Antar att jag inte är ensam hår om att gå omkring och vara plågsamt kär i en kollega (en tjej). Alla ni andra som vandrar genom den öknen hur gör ni för att hantera detta helsike! Jag går i bitar snart!
Antar att jag inte är ensam hår om att gå omkring och vara plågsamt kär i en kollega (en tjej). Alla ni andra som vandrar genom den öknen hur gör ni för att hantera detta helsike! Jag går i bitar snart!
Jag gör inget, försöker väl mer eller mindre bara stå ut.
Jag kan inte heller låta bli att tänka på mina fina kollega.
Varför tar du inte bara tag i situationen?
[quote=79407199][quote-nick]Anonym (downloaded) skrev 2019-01-30 23:49:08 följande:[/quote-nick]Varför tar du inte bara tag i situationen?[/
1. Därför vi arbetar ihop.
2. Därför att det är en åldersskillnad mellan oss (inte extrem men ändå)
3. Därför att jag är överordnad henne
4. Därför jag är rädd för att bli avvisad och sårad (är jättekär)
[quote=79407199][quote-nick]Anonym (downloaded) skrev 2019-01-30 23:49:08 följande:[/quote-nick]Varför tar du inte bara tag i situationen?[/
1. Därför vi arbetar ihop.
2. Därför att det är en åldersskillnad mellan oss (inte extrem men ändå)
3. Därför att jag är överordnad henne
4. Därför jag är rädd för att bli avvisad och sårad (är jättekär)
Försök visa att du är intresserad av henne mer privat och se vilken respons du får? Kanske bra att ta det vid sidan av jobbat så mycket som det går.
Så länge du försöker hantera det så snyggt och ärligt som möjligt finns väll inga egentliga hinder?
[quote=79407394][quote-nick]Anonym (eee) skrev 2019-01-31 06:53:55 följande:[/quote-nick]Byt jobb, så kan du bjuda ut henne sen
Annars tänker jag väl mest att vad du gör är att tråna. Dvs, det är inte tillräckligt viktigt för dig så att du skulle byta jobb. Därför, släpp det eller tänk bara att det är ett trevligt inslag på jobbet. [/
Men ärligt talat. Ska jag byta jobb och sen försöka fånga hennes intresse. För det första skulle det ta flera månader för mig att byta jobb. Det är inte ens säkert att jag kan få samma/likvärdig tjänst på ett annat ställe. Under tiden har hon hunnit tröttna på att vänta på mig om det nu ens finns något intresse från henne. För det andra. Om jag byter jobb och sen frågar ut henne så kanske hon dissar mig totalt. Bra. Då har jag bytt jobb i onödan och står där med dumstruten på huvudet. Det vore ju en helt idiotisk chansning
Försök visa att du är intresserad av henne mer privat och se vilken respons du får? Kanske bra att ta det vid sidan av jobbat så mycket som det går.
Så länge du försöker hantera det så snyggt och ärligt som möjligt finns väll inga egentliga hinder?
Kom igen, att bara vara rädd att avvisas är ingen anledning! :)
Andra riktiga hinder är:
Ni är inte singlar
Åldersskillnaden är stor
Du är hennes direkta chef
Men jag uppfattade som att det inte var så?
Det finns tre val:
1. Du gör ingenting (troligtvis händer inget då heller = dåligt).
2. Du visar ditt intresse med positiv respons = bra!
3. Du visar ditt intresse med negativ respons.
Okey, då kan du släppa det och gå vidare = också bra.