• Anonym (M-up)

Plågsamt kär i en kollega

Antar att jag inte är ensam hår om att gå omkring och vara plågsamt kär i en kollega (en tjej). Alla ni andra som vandrar genom den öknen hur gör ni för att hantera detta helsike! Jag går i bitar snart!

• Svar på tråden Plågsamt kär i en kollega
  • tankfull
    Anonym (M-up) skrev 2019-02-03 00:50:41 följande:

[quote=79413648][quote-nick]tankfull skrev 2019-02-02 21:11:36 följande:[/quote-nick]Okej, jag förstår att du inte vill outa dig här genom att vara specifik. Blir lite nyfiken bara.

Ja, det är märkligt att ljuga om sin ålder eftersom det kan kollas. Vet inte varför han sa så, han kanske avrundade uppåt :) Själv fyller jag numera bara 40 plus år efter år...[/

Får man fråga hur mycket yngre den här mannen är som du spanar på. Vill inte grusa ditt hopp men är han 15 eller 20 år yngre är det väl inte så troligt att han är intresserad även om det förstås inte är omöjligt.

Det är jättekonstigt att ljuga om sin ålder. En anledning kan förstås vara att är intresserad och inte vill att du ska tycka han är för ung. Men det kanske finns andra tänkbara förklaringar. Flyg inte iväg nu. Analysera inte en massa. Det är meningslöst. Antingen är han intresserad eller så är han inte det. Inget du kan påverka.

Analysera inte en massa? Vad är det du själv håller på med då ;) ?
    Att skriva lite om det och försöka få andra människors tankar kring det hela kan ju faktiskt klargöra vissa saker, om inte annat så får man skriva av sig den frustrationen det innebär att inte veta om känslorna är besvarade, eller hur?

Jo, jag har analyserat som bara den ända sedan den här mannen efter sommaren började bete sig lite flirtigt, fast på ett väldigt blygt sätt. Jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att män som är runt 15 år yngre skulle ha något intresse för en kvinna som är 44. Men min väninna har precis gjort slut med sin kille som är 16 år yngre, efter 2 års förhållande. Hon är väldigt snygg, och jag är också snygg har jag fått höra. Jag är en väldigt kvinnlig kvinna. Jag får uppskattning från män runt 25 och uppåt ganska ofta. Att det bara handlar om sex är självklart, jag är inte helt naiv.
    För min del handlar det inte om att ha förhållande, jag känner inte mannen väl även om han funnits i min närhet ganska länge och jag har endast varit nyfiken på att ha en fling för att jag behöver det i mitt liv. 
    Jag tror inte att det kommer att bli någonting mellan oss alls eftersom vi båda är så rädda för att göra bort oss. 
    Hur mycket äldre är du själv än tjejen du gillar?
  • Anonym (M-up)

[quote=79414589][quote-nick]tankfull skrev 2019-02-03 11:20:12 följande:[/quote-nick]Analysera inte en massa? Vad är det du själv håller på med då ;) ?

Att skriva lite om det och försöka få andra människors tankar kring det hela kan ju faktiskt klargöra vissa saker, om inte annat så får man skriva av sig den frustrationen det innebär att inte veta om känslorna är besvarade, eller hur?

Jo, jag har analyserat som bara den ända sedan den här mannen efter sommaren började bete sig lite flirtigt, fast på ett väldigt blygt sätt. Jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att män som är runt 15 år yngre skulle ha något intresse för en kvinna som är 44. Men min väninna har precis gjort slut med sin kille som är 16 år yngre, efter 2 års förhållande. Hon är väldigt snygg, och jag är också snygg har jag fått höra. Jag är en väldigt kvinnlig kvinna. Jag får uppskattning från män runt 25 och uppåt ganska ofta. Att det bara handlar om sex är självklart, jag är inte helt naiv.

För min del handlar det inte om att ha förhållande, jag känner inte mannen väl även om han funnits i min närhet ganska länge och jag har endast varit nyfiken på att ha en fling för att jag behöver det i mitt liv. 

Jag tror inte att det kommer att bli någonting mellan oss alls eftersom vi båda är så rädda för att göra bort oss. 

Hur mycket äldre är du själv än tjejen du gillar?[/

Haha. Du har rätt. Jag analyserar. Måste sluta med det. Man kan ju ändå inte påverka så mkt.

Ok. Visst jag har förstått att det finns en hel del män som kan tänka sig en 15 år äldre kvinna. Särskilt om du är kvinnlig och snygg. Män älskar kvinnliga kvinnor. Jag sitter liksom fast i min egen värld och utgår från den. När jag var runt 30 var jag helt ointresserad av kvinnor runt 45, oavsett utseende. Tror det är nån slag psykologisk spärr.

Tjejen är ganska exakt 10 år yngre.

• tankfull
    Anonym (M-up) skrev 2019-02-03 12:17:48 följande:

[quote=79414589][quote-nick]tankfull skrev 2019-02-03 11:20:12 följande:[/quote-nick]Analysera inte en massa? Vad är det du själv håller på med då ;) ?

Hur mycket äldre är du själv än tjejen du gillar?[/

Haha. Du har rätt. Jag analyserar. Måste sluta med det. Man kan ju ändå inte påverka så mkt.

Ok. Visst jag har förstått att det finns en hel del män som kan tänka sig en 15 år äldre kvinna. Särskilt om du är kvinnlig och snygg. Män älskar kvinnliga kvinnor. Jag sitter liksom fast i min egen värld och utgår från den. När jag var runt 30 var jag helt ointresserad av kvinnor runt 45, oavsett utseende. Tror det är nån slag psykologisk spärr.

Tjejen är ganska exakt 10 år yngre.

Ja, jag känner mig lite frågande själv inför attraktionen för en 15 år äldre kvinna, även när jag pratar med min väninna som alltså är jättesnygg. Killen hon precis gjort slut med verkar tyvärr väldigt omogen för sin ålder så kanske har han sökt en trygg kvinna, tryggare än kvinnorna i hans egen ålder. Sexet var visst jättebra hursomhelst. 
    En 10 år yngre kvinna känns ju som en klassiker. Och hur gammal är du då?
  • Anonym (M-up)

[quote=79415655][quote-nick]tankfull skrev 2019-02-03 18:54:08 följande:[/quote-nick]Ja, jag känner mig lite frågande själv inför attraktionen för en 15 år äldre kvinna, även när jag pratar med min väninna som alltså är jättesnygg. Killen hon precis gjort slut med verkar tyvärr väldigt omogen för sin ålder så kanske har han sökt en trygg kvinna, tryggare än kvinnorna i hans egen ålder. Sexet var visst jättebra hursomhelst. 

En 10 år yngre kvinna känns ju som en klassiker. Och hur gammal är du då?[/

Ställer mig också lite frågande faktiskt. Vill inte vara någon slags sexist men är det inte vanligare att kvinnor tkr det är ok med en man som är lite äldre än henne än tvärt om? Låt oss vara ärliga. Är det inte så att de flesta män föredrar yngre tjejer? Det är ju den bilden som hela tiden förmedlas. Unga kvinnor är vackra och fertila. Framgångsrika män har unga kvinnor osv.

Sen köper jag inte riktigt det där med att äldre kvinnor skulle vara tryggare. Vad betyder det? Är trygghet hos en kvinna (vad det nu betyder) något som attraherar män. Jag är faktiskt inte övertygad. Alla åldrar har väl sin problematik. Vad är det som säger att en 45 årig kvinna är tryggare än en 30 årig kvinna? Den första kanske befinner sig i en övergångsålder och nojar över det. Särskilt om hon har en havererad relation i bagaget. Den andre kanske nojar över barn eller karriär och det första ålderstecknet osv.

Jag 40 och mitt span 30. Visst det skiljer några år men jag tycker ändå åldersskillnaden är ok. Och den blir ju mindre med åren om man räknar i procent????

• tankfull
    Anonym (M-up) skrev 2019-02-03 19:53:07 följande:

[quote=79415655][quote-nick]tankfull skrev 2019-02-03 18:54:08 följande:[/quote-nick]Ja, jag känner mig lite frågande själv inför attraktionen för en 15 år äldre kvinna, även när jag pratar med min väninna som alltså är jättesnygg. Killen hon precis gjort slut med verkar tyvärr väldigt omogen för sin ålder så kanske har han sökt en trygg kvinna, tryggare än kvinnorna i hans egen ålder. Sexet var visst jättebra hursomhelst. 

En 10 år yngre kvinna känns ju som en klassiker. Och hur gammal är du då?[/

Ställer mig också lite frågande faktiskt. Vill inte vara någon slags sexist men är det inte vanligare att kvinnor tkr det är ok med en man som är lite äldre än henne än tvärt om? Låt oss vara ärliga. Är det inte så att de flesta män föredrar yngre tjejer? Det är ju den bilden som hela tiden förmedlas. Unga kvinnor är vackra och fertila. Framgångsrika män har unga kvinnor osv.

Sen köper jag inte riktigt det där med att äldre kvinnor skulle vara tryggare. Vad betyder det? Är trygghet hos en kvinna (vad det nu betyder) något som attraherar män. Jag är faktiskt inte övertygad. Alla åldrar har väl sin problematik. Vad är det som säger att en 45 årig kvinna är tryggare än en 30 årig kvinna? Den första kanske befinner sig i en övergångsålder och nojar över det. Särskilt om hon har en havererad relation i bagaget. Den andre kanske nojar över barn eller karriär och det första ålderstecknet osv.

Jag 40 och mitt span 30. Visst det skiljer några år men jag tycker ändå åldersskillnaden är ok. Och den blir ju mindre med åren om man räknar i procent????

Fast du är rätt sexistisk när du skriver som du gör. Känns trist att du gör det till någon slags tävling mellan män och kvinnor. Våra span är alltså jämngamla och jag är bara 4 år äldre än du? Jag är snygg, ser yngre ut än min ålder och ser fler män runt 40 som ser trista ut än kvinnor runt 40 som ser trista ut, faktiskt.
    Jag tror att många män i din ålder föredrar yngre kvinnor, men varför skulle kvinnor runt 40 inte vilja ha yngre män utan föredra 40-åringar med flyende hårfäste och ölmage? Let´s face it, det är nog många kvinnor runt 40 som skulle kunna tänka sig att ha sex med en vältränad 30-årig man. Det är bara så att samhället inte riktigt kommit ikapp ännu, men det är på god väg. Jag har själv inte riktigt kommit ikapp, det är därför jag är skeptisk, för att jag inte vant mig vid tanken. Men jag tycker inte att det är svårare att rent utseendemässigt föreställa mig en kvinna i 45-årsåldern med en 15 år yngre man än en man i 45-årsåldern med en 15 år yngre kvinna. 

Har du inte mer livserfarenhet vid 40 än du hade vid 25 alltså? 15 års levnad gör en hel del för tryggheten, och det är väldigt få kvinnor som börjat komma i övergångsåldern vid 45! Känner ingen.
    30-åriga kvinnor kan nog noja över sitt utseende minst lika mycket och känner dessutom stress över att hitta någon att skaffa barn med. Inte säkert att hon helst vill skaffa det med en 40-årig man.
    En kvinna på 40-45 har inte den stressen för det kapitlet är avklarat.

Trygghet är nog den allra största orsaken till varför yngre kvinnor väljer äldre män, så varför skulle det inte vara en faktor för yngre män att få känna att en äldre kvinna är trygg i sig själv, trygg i sin sexualitet och kropp samt trygg på ett omhändertagande sätt? Jag tror att längtan efter trygghet kommer så fort sexet är avklarat.

• Anonym (Gynaika38)

Visst är det otroligt hur man kan bli så extremt attraherad av någon fast man inte förstår varför egentligen....

Jag tycker att du ska backa lite och inte visa så uppenbart att du är kär i henne. Var trevlig men spana inte in henne och prata gärna med andra och verka lite ?upptagen?. Du kommer då märka om intresse finns från hennes sida. Är hon intresserad så kommer hon söka efter din blick och din uppmärksamhet. Då kan du ta ditt flirtande ett steg längre.

• Anonym (downloaded)

Jag är närmare 40, ser ok ut för min ålder och ja min kropp skulle passa lika bra på en 25 åring. Jag har insett att mitt spann hos en man ligger någonstans mellan 30-50år, unga killar gillar oss äldre, det är givet..

Sen om det bara är pga att jag är i min bästa ålder rent sexuellt eller om det är pga mitt utseende, min självsäkra utstrålning, chilla inställning.

Tja det kvittar liksom, jag känner ingen direkt konkurrens med yngre tjejer, mer än att dom är fertila längre än mig. Men ärligt talat kunde jag lika gärna se mig som klar och njuta skörden nu. Men man vet ju inte, min kollega träffade som stora kärlek sent i livet hon fick ett barn vid 42års ålder. Inget dröm senario, men vafan shit happens och problem är till för att övervinnas.. lite så tänker jag, försöker ta livet lite för vad det är.

Dom där unga donnorna ska ju skaffa barn, bli tjocka och sen komma tillbaka till den formen har, inga synliga tecken på graviditet här. Troligtvis bara (Genetikt) men ändå, inte avundsjuk på yngre snyggare tjejer, jag trivs helt ok med mig själv.

Jag har ju varit 25 och tycker inte det var så märkvärdigt, snarare bara en massa krav både från mig själv och utifrån. Nu skiter man lite mer i vad andra tycker, jag är tacksam att jag ser bra ut och känner mig ung i sinnet, får ofta höra att jag ser yngre ut än jag är, det är först nu det känns kul att se yngre ut.

• Anonym (M-up)

[quote=79416010][quote-nick]tankfull skrev 2019-02-03 20:41:03 följande:[/quote-nick]Fast du är rätt sexistisk när du skriver som du gör. Känns trist att du gör det till någon slags tävling mellan män och kvinnor. Våra span är alltså jämngamla och jag är bara 4 år äldre än du? Jag är snygg, ser yngre ut än min ålder och ser fler män runt 40 som ser trista ut än kvinnor runt 40 som ser trista ut, faktiskt.

Jag tror att många män i din ålder föredrar yngre kvinnor, men varför skulle kvinnor runt 40 inte vilja ha yngre män utan föredra 40-åringar med flyende hårfäste och ölmage? Let´s face it, det är nog många kvinnor runt 40 som skulle kunna tänka sig att ha sex med en vältränad 30-årig man. Det är bara så att samhället inte riktigt kommit ikapp ännu, men det är på god väg. Jag har själv inte riktigt kommit ikapp, det är därför jag är skeptisk, för att jag inte vant mig vid tanken. Men jag tycker inte att det är svårare att rent utseendemässigt föreställa mig en kvinna i 45-årsåldern med en 15 år yngre man än en man i 45-årsåldern med en 15 år yngre kvinna. 

Har du inte mer livserfarenhet vid 40 än du hade vid 25 alltså? 15 års levnad gör en hel del för tryggheten, och det är väldigt få kvinnor som börjat komma i övergångsåldern vid 45! Känner ingen.

30-åriga kvinnor kan nog noja över sitt utseende minst lika mycket och känner dessutom stress över att hitta någon att skaffa barn med. Inte säkert att hon helst vill skaffa det med en 40-årig man.

Trygghet är nog den allra största orsaken till varför yngre kvinnor väljer äldre män, så varför skulle det inte vara en faktor för yngre män att få känna att en äldre kvinna är trygg i sig själv, trygg i sin sexualitet och kropp samt trygg på ett omhändertagande sätt? Jag tror att längtan efter trygghet kommer så fort sexet är avklarat.

[/

Ja men det klart att både kvinnor och män vill ha unga vackra människor. En 45 årig man el kvinna kan ju aldrig konkurrera med en 25 årig man el kvinna rent fysiskt. En 45 årig kvinna el man (med flint och ölmage) kan bara konkurrera med trygghet, livserfarenhet, makt, pengar, status osv. Allting tyder ju på att dessa icke fysiska egenskaper är viktigare för kvinnor än för män. Visst finns det män som vill ha 15 år äldre kvinnor men det är ju betydligt vanligare att mannen är 15 år äldre. Varför är det så?

Tack och lov vi har kommit långt i synen på män och kvinnor osv. Men vi kan sitta här och låtsas som att vi inte är djur, biologiska varelser. Det primära för män är alltid att han kan föra sina gener vidare. Det är fråga om djupt liggande instinkter som vi inte kan rå för. Mannen söker en fertil kvinna. Kvinnor söker en partner som kan ?skydda? dem och avkomman. Det här innebär att mannens trygghet osv är viktigare för kvinnor än vad kvinnans trygghet är för mannen. För mannen är det viktigare att kvinnan är fertil än att hon är trygg. Alltså är det helt logiskt att det är vanligare att mannen är 15 år äldre än tvärt om.

Nu får du inte missförstå mig. Jag tror de flesta kvinnor föredrar män i sin egen ålder plus minus ett par år precis som de flesta män. Men jag tror min poäng gick fram.

• Anonym (M-up)

[quote=79416122][quote-nick]Anonym (Gynaika38) skrev 2019-02-03 21:19:01 följande:[/quote-nick]Visst är det otroligt hur man kan bli så extremt attraherad av någon fast man inte förstår varför egentligen....

Jag tycker att du ska backa lite och inte visa så uppenbart att du är kär i henne. Var trevlig men spana inte in henne och prata gärna med andra och verka lite ?upptagen?. Du kommer då märka om intresse finns från hennes sida. Är hon intresserad så kommer hon söka efter din blick och din uppmärksamhet. Då kan du ta ditt flirtande ett steg längre.[/

Ja det är helt otroligt. Jag visste knappt att jag kunde få såna cravings efter en tjej. Haha.

Backa lite? Ja det kanske är det psykologiskt rätt att göra så. Men du vet hur det är. Man tänker liksom att hon ska glömma bort än då eller bli sur och skita i det. Men rent intellektuellt förstår jag ju att du har rätt. Är hon intresserad kommer hon ju inte låta det rinna ut i sanden.

• tankfull
    Anonym (M-up) skrev 2019-02-03 22:54:25 följande:

[quote=79416010][quote-nick]tankfull skrev 2019-02-03 20:41:03 följande:[/quote-nick]Fast du är rätt sexistisk när du skriver som du gör. Känns trist att du gör det till någon slags tävling mellan män och kvinnor. Våra span är alltså jämngamla och jag är bara 4 år äldre än du? Jag är snygg, ser yngre ut än min ålder och ser fler män runt 40 som ser trista ut än kvinnor runt 40 som ser trista ut, faktiskt.

[/

Ja men det klart att både kvinnor och män vill ha unga vackra människor. En 45 årig man el kvinna kan ju aldrig konkurrera med en 25 årig man el kvinna rent fysiskt. En 45 årig kvinna el man (med flint och ölmage) kan bara konkurrera med trygghet, livserfarenhet, makt, pengar, status osv. Allting tyder ju på att dessa icke fysiska egenskaper är viktigare för kvinnor än för män. Visst finns det män som vill ha 15 år äldre kvinnor men det är ju betydligt vanligare att mannen är 15 år äldre. Varför är det så?

Tack och lov vi har kommit långt i synen på män och kvinnor osv. Men vi kan sitta här och låtsas som att vi inte är djur, biologiska varelser. Det primära för män är alltid att han kan föra sina gener vidare. Det är fråga om djupt liggande instinkter som vi inte kan rå för. Mannen söker en fertil kvinna. Kvinnor söker en partner som kan ?skydda? dem och avkomman. Det här innebär att mannens trygghet osv är viktigare för kvinnor än vad kvinnans trygghet är för mannen. För mannen är det viktigare att kvinnan är fertil än att hon är trygg. Alltså är det helt logiskt att det är vanligare att mannen är 15 år äldre än tvärt om.

Nu får du inte missförstå mig. Jag tror de flesta kvinnor föredrar män i sin egen ålder plus minus ett par år precis som de flesta män. Men jag tror min poäng gick fram.

Det är vanligare att äldre män får yngre kvinnor eftersom samhället har varit dominerat av män under lång tid. Nu är det inte lika mycket så, tiderna förändras. Många fler homosexuella människor vågar visa sin kärlek - och de drivs uppenbarligen inte av fertilitet eller nedärvda behov av att föröka sig.
    Människan drivs av sex och kärlek och det är numera mer accepterat att få ha sex med vem man vill och älska vem man vill. 
    Dagens kvinnor känner inte något större behov av att bli varken försörjda eller beskyddade av män, de klarar sig fint själva och letar numera efter någon de passar ihop med eller någon de känner för att ha sex med.

Däremot kan fortfarande yngre personer imponeras av äldre personers erfarenhet och kanske känna lustkänslor eller trygghet på grund av detta, men det gäller inte bara kvinnor gentemot män. Jag tror inte mannen söker en fertil kvinna, många män vill bara knulla och är inte särskilt intresserade av barn och familj. Däremot söker nog kvinnor i en viss ålder efter en man som har bra gener eller förmåga att bidra till ekonomisk trygghet för en framtida familj - inte att bli försörjda av utan att bilda familj med. Tiderna har förändrats massor och en 40-åring idag är inte lik en 40-åring för hundra år sedan eller för femtio år sedan. Gäller att hänga med liksom ;)
Svar på tråden Plågsamt kär i en kollega