Plågsamt kär i en kollega
Antar att jag inte är ensam hår om att gå omkring och vara plågsamt kär i en kollega (en tjej). Alla ni andra som vandrar genom den öknen hur gör ni för att hantera detta helsike! Jag går i bitar snart!
Antar att jag inte är ensam hår om att gå omkring och vara plågsamt kär i en kollega (en tjej). Alla ni andra som vandrar genom den öknen hur gör ni för att hantera detta helsike! Jag går i bitar snart!
[quote=79408645][quote-nick]Anonym (H) skrev 2019-01-31 17:43:13 följande:[/quote-nick]Förstår känslan och olustigheten i det. Har själv stått där du står. Så länge man inte gör något så finns åtminstånde hoppet om att känslorna är besvarade kvar. Träffas ni ofta och jobbar tätt ihop eller är det mer sporadiska möten? Ges det tillfällen för er att träffas själva där du kanske kan känna av läget lite? Har du uppfattat någon hint av intresse från hennes sida?[/
Vi träffas ganska ofta och ja det uppstår situationer där vi är själva. Jag har inte gjort något konkret. Inte sagt vad jag känner (så du är jag inte) eller frågat om hon vill träffas etc. Men jag är övertygad om att en man som är kär en tjej på riktigt inte kan dölja det så bra. Herregud ibland kommer jag på mig själv att jag tittar på henne som om jag inte ens tror att en så fin tjej som henne existerar på riktigt. Den blicken kan hon nog inte ta miste på.
Hintar? Jag tror det. Jag har ju självklart lite längre ögonkontakt med henne än vad jag har med andra kvinnor. Det är ganska stor skillnad. Pratar jag med en annan kvinna ser jag henne i ögonen då och då men sen fladdrar ju blicken hit och dit. Pratar jag med den här underbara tjejen håller jag ögonkontakten längre. Inte för länge men klart längre än annars och jag upplever att hon gör samma sak. Jag vet inte om det betyder något. Hon kanske gör så mot alla och man tenderar ju att önsketänka.
En särskild grej som hänt någon gång (inte jätteofta) det senaste veckorna är kanske lite mer tydlig. Vi pratar och pratar och sen dör samtalet ut. Jag är tyst hon är tyst. Jag lägger huvudet lite på sned och tittar henne rakt i ögonen utan att säga något. Hon tittar tillbaka i mina ögon. Det går några sekunder. Ingen säger nått. Sen ler vi och lite förläget och viker av med blickarna. Jag blir varm i ansiktet och rodnar antagligen. Det kanske låter larvigt men första gången det hände upplevde det som otroligt laddat och intimt. Det var nästan som att jag blev hög av det. Det är svårt att förklara hur det känns men det är något utöver det vanliga. Har inte upplevt det förut. Det händer absolut inte med någon annan tjej jag pratar med. Ok det är jag som tagit initiativet till våra titt-lekar men jag upplever att hon liksom lite nyfiket ser tillbaka på mig. Det klart jag inte vet helt säkert vad det står för men när det sker känns det som att det finns något där trots allt.
[quote=79409981][quote-nick]tankfull skrev 2019-02-01 08:31:08 följande:[/quote-nick]Okej, tror nog att alla kan vilja få en liten egoboost ibland. Men jag tycker i alla fall att du ska vara uppmärksam på hennes beteende mot dig, försök håll igen på din beundran och kolla av hur hon verkligen beter sig då. Kanske är du så uppe i vad du själv känner att du inte kan se henne klart. Menar bara att det kan göra dig mer säker på att hon gillar dig på det sätt du gillar henne. Jag vet själv hur svårt det kan vara att tolka folk ibland.[/
Ja det är hemsk. Jag är så kär i henne. Jag vet inte vad det är med mig. Det är nånting med henne som triggar igång nått liksom. Vet inte vad det är. Hon är ju en vanlig tjej. Söt ok men vanlig liksom. Min hjärna slutar fungera i närheten av henne. Vet inte varför. Känns som att jag MÅSTE ha henne bara. Nu fattar jag hur det är att vara kär i en tjej. Det är skitjobbigt. Fan vad många tjejer jag träffat där känslorna varit svalare. Det är inte alls jobbigt. Man bryr sig liksom inte. Då kan man vara cool och lite lagom osv. Med den här tjejen är det annorlunda.
Som du märker kan det absolut vara så att jag är så uppe i henne att jag inte fattar vad hon gör och vill och inte vill osv. Men ärligt talat har jag liksom svårt att tro att hon bara solar sig. Hon måste ju fatta att jag är kär i henne och vad det är för signaler hon skickar. Det är inte bara det här med blickarna. Hon har sagt lite flirtiga saker också. Min erfarenhet av tjejer är att om de märker att en man vill ha dem och det inte är ömsesidigt så är de jäkligt neutrala eller i värsta fall besvärade. Inte fan flirtar de tillbaka. Särskilt inte på en arbetsplats.
Men du har väl rätt. Ska hålla igen lite på mig själv och se vad som händer. Ingenting förmodligen.
[quote=79411133][quote-nick]Anonym (H) skrev 2019-02-01 18:03:25 följande:[/quote-nick]Den där känslan som en blick kan föra med sig känns igen. Men som du säger är det svårt att veta om blicken endast betyder något för en själv eller om känslan är ömsesidig. Hon kanske uppfattar att du är något annorlunda mot henne än mot andra, kanske inte. Krävs nog lite mer än det för att ha något att gå på, för att veta om intresse finns. Vissa är ju rent av väldigt kontaktsökande både med blickar och sitt sätt att vara på i sin natur. Du får nog försöka vara mer tydlig när du visar ditt intresse om du vill få svar. Flörta lite lätt för att se responsen? Eller föreslå att ses i något sammanhang utanför arbete. En aw eller så (med flera för en mer avslappnad miljö)?
Men som andra har sagt i tråden: finns ju risk att hon glider på din uppmärksamhet som en egobost. Däremot har jag lite svårt att tro att man njuter av den typen av uppmärksamhet från en "överordnad" om det inte är ömsesidigt. Tror det är mer vanligt att känna ett obehag än en egobost i den situationen.
Detta kanske du inte vill svara på men hur stor är ålderskillnanden? Hur ser din arbetsplats på relationer på jobbet? Kan påverka en hel del.[/
Men jag flirtar! Att kolla på henne som jag gör är definitivt att flirta. Hon fattar. Hon vet precis. Det är tydligt. Sa dessutom en ganska flirtig grej till henne härom dagen. Men såhär orkar jag inte hålla på i all evighet. Måste göra nått.
Självklart glider hon inte bara på uppmärksamheten. Är det så är hon faktiskt ganska knäpp. Tjejer vill inte ha ovälkommet flirtande på arbetsplatsen särskilt inte från en överordnad. Hon hade kunnat få stop på flirtandet med ganska enkelt. Det räcker ju med att hon ändrar sitt kroppspråk, slutar ge mig blickar, tittar i sina skärmar osv. Då skulle jag sluta direkt. Men så gör hon ju inte.
Arbetsplatsen jag inga synpunkter på relationer. Stor arbetsplats. Kanske skulle vi inte jobba i samma projekt om vi har en relation. Det är 10 år mellan oss ganska exakt.
Är du singel TS? I många av dessa trådar visar det sig efter ett tag att mannen är gift eller sambo redan, men "råkar" utelämna detta för att få mer sympati.
Jag förstår dig då jag är i en lite liknande situation.
Men låt oss säga att denna person känner likadant för dig. Du berättar detta och blir bekräftad i det du känner, vad skulle då vara nästa steg?
Finns det något annat som tyder på att hon faktiskt är intresserad, förutom längre ögonkontakt med varandra? Något hon sagt, eller som du sagt....?
Finns det nåt mer som krånglar till det hela, har någon av er en relation?
Är du singel TS? I många av dessa trådar visar det sig efter ett tag att mannen är gift eller sambo redan, men "råkar" utelämna detta för att få mer sympati.
[quote=79413121][quote-nick]Anonym (Flower) skrev 2019-02-02 17:30:12 följande:[/quote-nick]Jag förstår dig då jag är i en lite liknande situation.
Men låt oss säga att denna person känner likadant för dig. Du berättar detta och blir bekräftad i det du känner, vad skulle då vara nästa steg?
Finns det något annat som tyder på att hon faktiskt är intresserad, förutom längre ögonkontakt med varandra? Något hon sagt, eller som du sagt....?
[/
Jag skulle aldrig tala om för en tjej vad jag känner innan jag ens hånglat upp henne. Kvinnor avskyr män som babblar om sina känslor innan de ens blivit upphånglade. Det är det dummaste man kan göra. Det skulle förta hela spänningen och döda attraktionen. Det är som att förklara ett skämt innan man dragit det. Kardinalmisstag. Det funkar i princip aldrig. Jag blir förvånad över att det finns män som tror att det är smart att förklara sina känslor. Det är mycket bättre att handla istället för att prata.
Nåväl det kanske inte var detta som var din poäng. Ja hon har sagt ganska flirtiga grejer. Jag med. Sen är det också en allmän känsla jag har. Svårt att formulera med ord exakt vad det är men ibland känner man ju på sig när nån gillar än. Sen kan jag ju aldrig vara 100. Hon har ju inte sagt att hon är kär i mig etc. och visst man önsketänker ju lite grand också.
Jag vet inte 100 att hon inte har en relation. Hon bor ensam alla fall. Inte gift. Vi har pratat ett antal timmar med varandra nu och hon har aldrig nämnt något om någon pojkvän eller man öht. Inte ens någon fd man eller pojkvän. Däremot har hon berättat massa andra saker om sitt liv osv. Sen är det ju såklart lite allmän krångligt att vi arbetar ihop. Vad händer om det skiter sig? Ålderskillnaden och våra olika positioner gör det inte lättare men det skulle nog gå ändå om båda vill.
Nästa steg? Alltså jag är kär i henne. Klart jag vill ha en relation med henne som det känns nu. Men vem vet det kanske inte funkar men varför tänka på det nu innan jag ens hållit hennes hand?
[quote=79413121][quote-nick]Anonym (Flower) skrev 2019-02-02 17:30:12 följande:[/quote-nick]Jag förstår dig då jag är i en lite liknande situation.
[/
Jag skulle aldrig tala om för en tjej vad jag känner innan jag ens hånglat upp henne. Kvinnor avskyr män som babblar om sina känslor innan de ens blivit upphånglade. Det är det dummaste man kan göra. Det skulle förta hela spänningen och döda attraktionen. Det är som att förklara ett skämt innan man dragit det. Kardinalmisstag. Det funkar i princip aldrig. Jag blir förvånad över att det finns män som tror att det är smart att förklara sina känslor. Det är mycket bättre att handla istället för att prata.
Nåväl det kanske inte var detta som var din poäng. Ja hon har sagt ganska flirtiga grejer. Jag med. Sen är det också en allmän känsla jag har. Svårt att formulera med ord exakt vad det är men ibland känner man ju på sig när nån gillar än. Sen kan jag ju aldrig vara 100. Hon har ju inte sagt att hon är kär i mig etc. och visst man önsketänker ju lite grand också.
Jag vet inte 100 att hon inte har en relation. Hon bor ensam alla fall. Inte gift. Vi har pratat ett antal timmar med varandra nu och hon har aldrig nämnt något om någon pojkvän eller man öht. Inte ens någon fd man eller pojkvän. Däremot har hon berättat massa andra saker om sitt liv osv. Sen är det ju såklart lite allmän krångligt att vi arbetar ihop. Vad händer om det skiter sig? Ålderskillnaden och våra olika positioner gör det inte lättare men det skulle nog gå ändå om båda vill.
Nästa steg? Alltså jag är kär i henne. Klart jag vill ha en relation med henne som det känns nu. Men vem vet det kanske inte funkar men varför tänka på det nu innan jag ens hållit hennes hand?
Fast jag vet inte om jag kan hålla med om det där riktigt, alltså att tjejer föredrar att bli upphånglade. Låter lite omoget uttryckt. :)
Jag är själv tjej, och ja, kanske i en vanlig situation så kanske handling hade varit trevligt men nu är ju ni vad jag förstått i en liten speciell situation med tanke på att du är hennes chef av nåt slag, och då hade iallafall inte jag tagit den risken att gå pang på.. Bättre att prata då innan, men det är bara vad jag tycker.