Allt som allt tog det ungefär ett år för mig. Läste teorikursen höst/vinter och sen dröjde det tills april innan jag började med körlektionerna. Hade ett litet uppehåll med lektionerna över sommaren (vilket var väldigt bra, övningskörde då med pappa och kände hur kunskaperna från våren verkligen sjönk in), och hade sedan uppkörning i oktober. Tog totalt 18 lektioner och körde bara lite med pappa, för att mina föräldrar tyckte att det var bättre att jag lärde mig av skolan än tog efter de ovanor de lagt till sig med :) Jag tog manuell och uppmuntrar alla som kan att göra det, bättre att ha alla möjligheter tänker jag.
Vad gäller teorin så nötte jag kapitel för kapitel i teori- och övningsbok, gjorde testerna på elevcentralen och dessutom köpte jag Trafikskolan Teo som jag satt med hemma vid min dator och övade med, främst vägmärken. Så det är mitt främsta tips, nöta. Jag hade dessutom turen att ha en helt fantastisk trafiklärare och vi diskuterade ofta teori under körlektionerna, jag minns många tillfällen då jag sagt något och känt hur förståelsen verkligen "klickat till".