• Anonym (Tom)

    Mina damer, tycker ni att svenska män blivit alltför feminina?

    Kommentera så mycket ni orkar!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mina damer, tycker ni att svenska män blivit alltför feminina?
  • Anonym (ja)
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-10 16:56:05 följande:
    Att svenska kvinnor kritiserar sina män mer än kanske några andra kvinnor kan vi väl åtminstone komma överens om? Och att svenska män ansträngt sig enormt för att tillmötesgå kvinnors (officiella) önskemål likaså? Och att detta är en paradox är väl också ganska odiskutabelt?

    Du ska veta att jag tillbringat hundratals, om inte tusentals, timmar med att försvara Sverige och svenska värderingar utomlands. På många sätt ser jag vårt samhälle som en förebild - ekonomiskt, miljöpolitiskt, invandrarpolitiskt osv - och får ofta gehör och beundrande kommentarer. Men ofta händer det att någon i sällskapet vistats i Sverige och/eller har släkt i landet som berättar om sociala problem, kontaktlöshet, hunsade män och en stundtals oemanciperad ställning. Jag har ofta använt argument liknande vissa debattörers härinne, men härom året var jag nästan ett halvår i Sverige och tvingades då revidera min idealiserade bild.

    Sverige är ett bra land, ett mycket bra land t o m, men om du frågar mig om livskvaliteten och relationen man-kvinna är bättre här än i Italien så kan jag inte, hur mycket jag än anstränger mig, svara ja på frågan.
    Hej Tom
    Jag har en idé. Gift dig med nån som inte är svensk så slipper du snyfta här. 

    I övrigt så ska du veta att kvinnor över hela världen snackar skit om sina män, för ni är ofta så lata och odugliga. När jag bodde i Nicaragua var det kvinnor som byggde vägar och skötte barn och hushåll. Männen satt och spelade tärning och söp/drack kaffe på gatorna.

    Ha det gott, HAAAAAAAAAJ
  • Anonym (Alltid seriös)
    Anonym (ja) skrev 2019-02-12 07:04:37 följande:

    Männen satt och spelade tärning och söp/drack kaffe på gatorna.


    Ja - och??? Gud har gett oss olika uppgifter helt enkelt. Männen utför sina uppgifter och kvinnorna sina, man kompletterar varandra. Att supa och spela tärning är inte mindre viktigt än att sköta barn och hushåll samt bygga vägar.
  • Anonym (Vicky)

    Hm vi säger så jag och min sambo att jag är mannen i förhållandet och det stämmer i vissa saker. Svärfar blir totalt tokig ibland när sambon inte gör saker rätt och sedan någon dag senare ringer jag och säger att JAG fixat det. Då måste han ju bara åka hit och kolla så det är rätt gjort. Oftast är det det med.

  • Anonym (Yes)
    Anonym (Tom) skrev 2019-02-07 08:41:08 följande:

    Kommentera så mycket ni orkar!


    Ja och för mesiga, rädda att ta för sig. Skrämda av feminism, Metoo-hatet mot män och annat skit. Träffar kille från Syrien sedan en tid, så annorlunda och han vet inte vad feminism och annat mansförtryck är.
  • Anonym (Femininitet är vackert)
    Anonym (Yes) skrev 2019-09-23 00:25:26 följande:
    Ja och för mesiga, rädda att ta för sig. Skrämda av feminism, Metoo-hatet mot män och annat skit. Träffar kille från Syrien sedan en tid, så annorlunda och han vet inte vad feminism och annat mansförtryck är.
    Hur är det att dejta en Syrier jämfört med en svensk? Jämställdhetsmässigt och sexuellt t ex?

    Kan tänka mig att det är stor skillnad om personen är invandrad eller född här?
  • Doktor Mugg
    Anonym (Yes) skrev 2019-09-23 00:25:26 följande:

    Ja och för mesiga, rädda att ta för sig. Skrämda av feminism, Metoo-hatet mot män och annat skit. Träffar kille från Syrien sedan en tid, så annorlunda och han vet inte vad feminism och annat mansförtryck är.


Svar på tråden Mina damer, tycker ni att svenska män blivit alltför feminina?