• Anonym (Fundersam)

    Låta barnen röka Cannabisolja?

    Mina bonuskillar har köpt en varsin e-cig eller vad det heter. Dom röker sån där cannabisolja som är så modernt nu. Min fråga, skulle ni låta dom göra det ?

    Jag har googlat men inte fått fram om det är lagligt eller ej. Pojkarna är 17 och 18.

  • Svar på tråden Låta barnen röka Cannabisolja?
  • Anonym (Madde)

    Det är absolut inget att leka med, inget de ska få hålla på med oavsett laglig status.

  • Atinpapo

    Nej, eller jag hade åtminstone inte uppmuntrat dem. Jag vet inte hur mycket forskning som bedrivits på cannabisolja och hur regleringen och kontroller för den ser ut men är generellt sett skeptisk till ?nya? produkter. Och vad menar dina barn är vitsen med oljan?

  • Anonym (qwerty)

    Alltså,
    17åring ska inte röka alls.
    Cannabisolja är fortfarande cannabis.
    Bara för att regeringen inte hunnit lagtexta om den innebär det inte att den inte är farlig/vanebildande etc.

    Det är ju ditt jobb som förälder att vara lite mer styrande i sammanhanget.
    Skulle inte låta mina barn ta i skiten.

  • Anonym (Kerstin)

    Bara för att det är cannabis eller en e-cigarett så minskar inte riskerna med allmän rökning. Cannabis är ur ett rökperspektiv farligare än cigaretter, mer tjära och kolmonixid samt massor med cancerframkallande ämnen som dras ner i lungorna.

    Lungcancer, kol, försämrad kondition, kärlkramp och förkortad livstid.

    Ovanpå det så innehåller cannabis ämnen som förstör hjärnan  permanent. Om man röker cannabis blir man helt enkelt dum.

  • Anonym (Kerstin)

    Bara för att det är cannabis eller en e-cigarett så minskar inte riskerna med allmän rökning. Cannabis är ur ett rökperspektiv farligare än cigaretter, mer tjära och kolmonixid samt massor med cancerframkallande ämnen som dras ner i lungorna.

    Lungcancer, kol, försämrad kondition, kärlkramp och förkortad livstid.

    Ovanpå det så innehåller cannabis ämnen som förstör hjärnan  permanent. Om man röker cannabis blir man helt enkelt dum.

  • Anonym (Kerstin)

    Bara för att det är cannabis eller en e-cigarett så minskar inte riskerna med allmän rökning. Cannabis är ur ett rökperspektiv farligare än cigaretter, mer tjära och kolmonixid samt massor med cancerframkallande ämnen som dras ner i lungorna.

    Lungcancer, kol, försämrad kondition, kärlkramp och förkortad livstid.

    Ovanpå det så innehåller cannabis ämnen som förstör hjärnan  permanent. Om man röker cannabis blir man helt enkelt dum.

  • Anonym (truper)
    Anonym (AA) skrev 2019-06-21 14:06:35 följande:

    Det är ju lagligt.


    Kanske man ska ta reda på fakta innan man sprider påståenden

    "Och nu har alltså även Högsta domstolen satt ner foten gällande CBD-oljan och konstaterar i sitt avgörande att cannabisolja som innehåller substansen THC ska, även om den framställts av industrihampa, klassas som narkotika."

    www.dn.se/nyheter/sverige/hd-cannabisolja-med-thc-ar-narkotika/
  • Anonym (truper)

    '"en av farorna med CBD-oljan, och det rykte den har om sig att kunna bota olika åkommor, är att personer kan lockas att lämna sina vanliga läkemedel för vad de anser vara ett naturligt alternativ. Dessutom kan man inte, så länge produkten inte godkänts som läkemedel och också kontrollerats, vara säker på vad det egentligen är man stoppar i sig."

    www.dn.se/nyheter/sverige/hd-cannabisolja-med-thc-ar-narkotika/

Svar på tråden Låta barnen röka Cannabisolja?