Inlägg från: Anonym (Ganesha - snart odödliga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ganesha - snart odödliga)

    vad tror ni händer när man dör?

    Vi kommer snart kunna bli odödliga, eller i varje fall sånär som odödliga. Det hela stavas VETENSKAP och ARTIFICIELL INTELLIGENS. 

    Jag kan dela in det i olika faser:

    1. Nanorobotar som reparerar skador. Dessa nanorobotar är extremt små och "intelligenta"organiska ämnen/komponenter som redan idag utgör fler effektiva läkemedel. Men inom kort kommer nanorobotarna bli mer avancerade och kommer kunna reparera skador på våra celler, bota olika sjukdomar osv. Bota exempelvis cancer.  

    2. Fullständig genkontroll. Denna fas består av att vi kan börja manipulera med vårt dna och våra gener fullt ut, vi har nu 100% kunskap och teknik för att manipulera med vår biologiska kropp. Det kommer göra att vi kan stoppa åldrandet och ta förhindra att vi några former av idag kända sjukdomar så som: Cancer, Diabetes, Demens, Schizofreni, högt blodtryck osv osv osv. Vi kommer kunna ställa in oss på 25 år, och vara helt friska.  

    3. Återuppliva döda människor. I detta stadie kan vi återuppliva människor. Vi kommer inledningsvis blir bättre på att kunna återuppliva folk på sjukhus som "dött" av exempelvis hjärtstopp. Men efter ett tag kommer vi även kunna återuppliva människor som varit döda en längre tid och som har förvarats nedfrusna, folk som dött av antingen ett fysiskt trauma eller någon sjukdom. Redan idag kan man mot betalning som död frusa ner sig genom så kallad kryonik, man betalar en viss summa för det:
    alcor.org/
    I denna fas kommer vi kunna återuppliva nedfrusna människor som ej har förruttnat. 

    4. Vi blir robotar. I denna fas kommer vi fullständigt lämna får fysiska människokropp och gå samma med robotar/artificiell intelligens. Vi kommer leva utan organ som hjärta, lungor och inte vara i behov av muskler. Vi ser nu ut som människor, men är robotar. Vi har kvar vårt mänskliga medvetande(hjärna i den här kroppen.

    5. Vi får evigt liv. Vi kan nu digitalisera vårt medvetande. Vi kommer kunna skapa flera kopior av vårt medvetande. Dessa kopior kommer förvaras på olika platser i vår galax, och alla utan 1 kommer vara nedstängda. Skulle komma att dö/stängas ner så har vi tillgängliga kopior. Vi kommer även kunna föra över vårt medvetande till en digital drömvärld som vi själva skapat. I denna värld som skapats av oss kommer vi kunna leva fram tills den dag universum slutar existera eller tills någon hackar och förstör drömvärlden. Vi är nu i princip odödliga.   
     

    Jag tror att vi är på steg 1 inom 25-50 år. 
  • Anonym (Ganesha - snart odödliga)

    Vi är inte dömda att dö. Uttrycket alla dör kommer snart vara ett minne blott, det kommer låta väldigt konstigt inom några kommande årtionden/århundraden.
    Allt är upp till oss själva, människan.  

  • Anonym (Ganesha - snart odödliga)
    Seende74 skrev 2019-02-14 14:38:23 följande:

    För er som intresserar sig för medvetandets varande ur vetenskapligt perspektiv rekommenderar bla detta.

    www.nourfoundation.com


    medvetandet är ett resultat av elektriska impulser mellan nervceller och andra nervceller, samt nervceller och sinnesceller. Vår hjärna är som en avancerad dator. Vi har ingen själ eller sånt tramseri. Dock kan vi bli odödliga genom vetenskap och genom att digitalisera vårt "medvetande", vår elektriska struktur i hjärnan.  
  • Anonym (Ganesha - snart odödliga)
    Seende74 skrev 2019-02-14 14:38:23 följande:

    För er som intresserar sig för medvetandets varande ur vetenskapligt perspektiv rekommenderar bla detta.

    www.nourfoundation.com


    2045.com/

    alcor.org/

    www.medicaldaily.com/stephen-hawking-predicts-digital-immortality-human-race-257523

    Lite läsning om vart vetenskapen kan ta oss. Alternativet är att göras till aska eller ätas av maskar och återgå till det ingemansland vi en gång kom ifrån.  
  • Anonym (Ganesha - snart odödliga)
    Anonym (ts) skrev 2019-02-14 15:32:37 följande:
    jag hade inte velat leva för evigt
    JO DET HADE DU
    När den här drömvärlden skapas och du lever i en digital värld så kommer du bara vilja vara där. Du kommer inte ha någon tidsuppfattning och varje "levande" stund kommer kännas som ny. Du kommer inte tröttna och känna som människor gör idag. 
  • Anonym (Ganesha - snart odödliga)
    Anonym (ts) skrev 2019-02-14 15:41:04 följande:
    tycker att det låter skrämmande att inte leva i verkligheten längre. Skulle inte vilja leva i en digital/data värld
    Det låter hemskt. Men det kommer att vara som att leva i den här världen fast utan sjukdomar, mördare, tjuvar, olyckor. Det kommer vara som det liv du har nu fast 100 gånger bättre. Du kommer kunna utforska nya världar och platser. I den världen kommer du få en kropp. Du kanske kommer kunna flyga, simma på 1000 meters djup, parat med djur.. Det kommer vara paradiset!!!
    Du kommer älska det TS.  
  • Anonym (Ganesha - snart odödliga)
    Anonym (Ganesha - snart odödliga) skrev 2019-02-14 17:15:41 följande:
    Det låter hemskt. Men det kommer att vara som att leva i den här världen fast utan sjukdomar, mördare, tjuvar, olyckor. Det kommer vara som det liv du har nu fast 100 gånger bättre. Du kommer kunna utforska nya världar och platser. I den världen kommer du få en kropp. Du kanske kommer kunna flyga, simma på 1000 meters djup, parat med djur.. Det kommer vara paradiset!!!
    Du kommer älska det TS.  
    prata med djur menar jag. Rida på lejon, allt du kan tänka dig. Tänk dig själv. Du utformar din egna drömvärld. Och känslor du inte vill kunna känna kommer du inte känna. Du kan utforma hela ditt liv och din tillvaro. Tänk dig! 
  • Anonym (Ganesha - snart odödliga)
    Anonym (ts) skrev 2019-02-14 15:41:04 följande:
    tycker att det låter skrämmande att inte leva i verkligheten längre. Skulle inte vilja leva i en digital/data värld
    Den världen kommer vara lika verklig som denna. Det är ingen skillnad. Precis som idag 2019 kommer ditt medvetande och din uppfattning av din omgivning utgå från din elektriska struktur, det är ingen skillnad. Den världen kommer inte vara mer låtsas än den vi idag lever i. Den kommer bara vara typ 1000 gånger bättre, det är skillnaden. Du kommer vara odödlig. Eller så kan du införa så att du dör vid vissa givna tidpunkter och att du sedan stegvis föds på nytt. För den här drömvärlden har inget slut.   
  • Anonym (Ganesha - snart odödliga)
    Seende74 skrev 2019-02-14 17:33:55 följande:
    Och en gång var jorden platt och det ändrades

    En gång var jorden i centrum och det ändrades

    Ingen forskare av vad medvetandet är kan säga till hundra procent vad det är och inte är därav forskning.

    Men man börjar prata om medvetandet dvs upplevaren är det primära istället för materian och sedan medvetandet.

    Dessa elektriska impulser du pratar om,vad är det för elektricitet?

    Läs gärna av Fysikern Peter Russel ,Tom Campbell, Rupert sheldrake.
    Om du växer upp blind kommer du aldrig kunna förstå skillnaden mellan färgen blå och färgen lila, eller hur.. 
    Det är så det funkar. Vår hjärna skapar en uppfattning av världen uifrån det vi ser, hör eller känner med hjälp av våra händers sinnesceller. Ett barn som växer upp Nordkorea och aldrig har fått höra något om exempelvis profeten Mohammed, kommer inte kunna ha en uppfattning om Muhammed. Barnet kommer då inte vid exempelvis en nära döden upplevelse se profeten Muhammed, utan kommer se det som hjärnan har skaffat sig en uppfattning om under barnets uppväxt.

    Medvetenhet är ett resultat av vår intelligens, av den komplicerade sammansättningen i våra hjärnor som består av miljontals nervceller och ännu fler synapser. Man har ju kommit fram till att ju fler och tätare synapssammankoppling i hjärnan, desto intelligentare blir vi. Ju sämre sammankopplingar, ju dummare blir vi, ju svårare får vi att förstå och lära oss. Att vara medveten är att känna, att se, att höra, att reflektera, att förstå.
    Medvetandet är inte något osynligt som inte går att ta på, det är ett resultat av vår komplicerade hjärnas celler och synapser.

    Det finns inte något vetenskapligt belägg som tyder på att vårt medvetande skulle existera om vår elektriska aktivitet i hjärnan upphör.  

       


  • Anonym (Ganesha - snart odödliga)
    Anonym (Önskar att jag kunde tro) skrev 2019-02-15 08:58:25 följande:

    Jag har förlorat ett barn, och igår satt jag bredvid min mamma när hon somnade in pga cancer, några år under 70 och rätt nybliven pensionär. Jag önskar att jag kunde tro på evigt liv och att vi kommer mötas igen, men i mitt hjärta tror jag inte på själar och jag tror att livet bara upphör och tar slut. Däremot lever de kvar i mitt hjärta och i alla minnen, och det är också fint. Jag tänker på mitt barn varje dag, och kommer säkert att tänka på mamma lika mycket. Jag hoppas att jag har fel och att vi möts igen. Min mamma trodde. Hon har sagt att hon ska ta hand om sitt första barnbarn nu, och försöka vaka över de hon lämnar kvar här. Det är en fin tanke som tröstar även fast jag inte tror. En bekräftelse på hur mycket hon älskade oss alla.


    Beklagar den fruktansvärda sorg och smärta du måste känna. Man ska inte behöva begrava sitt egna barn.

    När det kommer till döden tror jag det är värst för de som blir kvar, de efterlevande. Jag tror inte att döden i sig är någonting hemskt, faktum är att det är vårt mest naturliga tillstånd. Innan vi föddes har vi i all oändlighet varit just döda, och när vi dör återgår vi just det tillståndet. Jag brukar ställa en fråga till folk, den lyder:
    Om du innan du föddes hade fått frågan av gud om du ville få pröva på att leva på jorden i 100 år, skulle du då tackat ja? Ha i åtanke att du kunde ha fötts in i vilken tidsera som helst, i vilket land som helst, med vilken sjukdom som helst osv. De flesta blir då väldigt tveksamma på om de hade svarat ja. För tänk på allt elände som finns och funnits på jorden, på all fattigdom osv.  

    Den döda återgår till sitt naturliga tillstånd. Att vara död är inget hemskt, den döde får frid. Glöm inte det. Flört
  • Anonym (Ganesha - snart odödliga)
    Seende74 skrev 2019-02-14 18:03:25 följande:
    Ja,absolut ,jag är med på det du skriver om synintryck osv.

    Jag frågade Vad består dom elektriska impulserna av enligt d du tror?

    Och ja vi är väldigt komplicerade.
    Jag ska försöka förklarar, jag är verkligen ingen biokemist eller fysiker men lite kan jag trots allt sedan skoltidenTomte Och jag fick 2.0 på högskoleprovet så jag är relativt tillförlitlig källa. Drömmer

    Alltså hjärnan består av celler, som kallas nervceller. Dessa nervceller är sammanbundna med andra nervceller via ett avlångt utskott som kallas axon. När vi exempelvis rör oss så skickas elektriska impulser från hjärnan. Via axonet fortplantar sig impulsen och passerar mellan massvis av nervceller. Och din fråga är vad dessa elektriska impulser består av. En nervcells insida är intracellulär och utsidan av cellen är extracellulär. Inne i cellen och utanför cellen finns en stor mängd joner av olika slag. Dessa joner kallas natrium, kalium, kalcium. Cellens insida är normalt sett negativ i förhållande till cellens utsida. När cellen "vilar" och inte sänder ut en elektrisk impuls så är det fullt av kaliumjoner inuti cellen(intracellulärt) och fullt av natriumjoner utanför cellen(extracellulärt). I cellen finns jonkanaler(portar där jonerna passerar in och ut från cellen). Impulsen startas av att natriumjonerna strömmar in i cellen via dessa portar. Och som jag skrev är natriumjonerna på utsida positiva, vilket gör att cellen insida blir positiv. Samtidigt så lämnar kaliumjonerna cellen och hamnar på utsidan av cellen(i det extracellulära rummet). Det är då som cellmembranet/ramen(den struktur som håller samman cellen depolariseras. Depolariseras betyder att cellmembranet aktiveras med natriumjoner. När det sker så sänds impulsen ut från cellen visa axonet och aktiverar nästa cell där samma process sker. Så det är transporten av natriumjoner som är själva elektriska spänningen.    

    Så det är inga konstigheter. 

  • Anonym (Ganesha - snart odödliga)
    Anonym (mor) skrev 2019-02-15 12:22:06 följande:

    zzzzzzzzzz


    Personen frågade juKyss
  • Anonym (Ganesha - snart odödliga)
    Anonym (mor) skrev 2019-02-16 11:16:50 följande:

    HELT OT men ändå i samma genre.
    När jag var 15 år (70-tal) så blev mina föräldrar tok-religiösa och gick med i en Baptistförsamling. Jag blev vuxendöpt (bassäng på kapellet! ja otroligt nog så fanns där en bassäng!) jämte min lillebror som vid tillfället var FEM (5) år! Fattar inte än idag hur ngn kunde "vuxendöpa" ett så litet barn men föräldrarna tyckte ju att det var i sin ordning! Absurt.

    Vad vill jag ha sagt? Jo att jag satsade ju inte på skolan ett enda dugg för Jesus skulle ju komma tillbaka RIKTIGT SNART och skapa tusenårsriket och alla kristna skulle där leva i fröjd och gamman jämte tidigare avlidna dito. IDAG ryser jag vid blotta tanken att gå omkring på "gator av guld" med släkten...........................PANIK!


    Men tänk dig att du utifrån din egen fantasi fick designa en drömvärld där du skulle leva tillsammans med vilka människor eller varelser  du än vill leva med. En värld där du inte kan bli uttråkad, en värld där du aldrig kan tröttna på tillvaron, skulle du inte vilja det? 

    Inom 500 - 1500 år kommer vi (sannolikt) att kunna konstruera den här drömvärlden, och därmed leva i den genom att föra över vårt medvetande till den digitala världen. Och en del säger att "men jag skulle inte vilja leva i evighet". 

    För oss som lever idag så är vår enda chansen (KANSKE)  att frysa ned oss genom kryonik när vi dör, vilket man kan göra i USA, och hoppas på att bli uppväckta när de har teknologin för det. Inom 50-200 år kommer vi sannolikt ha intelligenta nanorobotar i form av organiska material, som kommer kunna laga skador i vår kropp. Laga skador på våra celler. Och då kommer vi sannolikt kunna manipulera åldrandet också och förbli unga fram tills dagen kommer då vi kan föra över vårt medvetande till den digitala världen.
     
     
  • Anonym (Ganesha - snart odödliga)
    Anonym (mor) skrev 2019-02-16 14:18:43 följande:
    Jag vill DÖ helt naturligt och förhoppningsvis under värdiga former där jag håller mina döttrars händer och får en chans att säga -"Jag älskar er ungarna mina och min sista önskan är HÅLL IHOP". Det är min dröm för min sista timme och har jag TUR blir det så.
    Fast du kan ju dö naturligt och hålla dina barn i händerna, men ändå frysa ner dig när du väl har avlidit. Då kanske du kan bli återupplivad inom 50-200 år efter din död. Även om chansen att bli återupplivad är 10% så är det värt att chansa. Alternativet är att man dör för att aldrig mer vakna upp igen för all evighet. Och din kropp eldas antingen upp eller begravs under jorden konsumeras av likmaskar.

    Jag förstår inte hur man kan nöja sig med endast 70-100 år som livslängd. Det är på tok för kort tid. Hur kan man nöja sig med max 100 år på jorden? Livet går så fort, hur kan man bara finna sig i att dö efter så kort tid?
    Jag kommer göra allt i min makt för att öka chanserna att komma till den tidsera då vi helt stoppat åldrandet, befolkar andra planeter och går samman med AI. 

    Jag är 23 år idag. Min förhoppning är att man ska kunna stoppa åldrandet med hjälp av nanorobotar och genteknik inom de kommande 50 åren. Och skulle jag trots allt dö innan detta sker kommer jag lätt att välja att frysa ner min kropp i väntan på återupplivning. Alcor i USA är den kändaste organisationen som sysslar med detta. Sannolikt kommer vi få liknande organisationer/företag även i Sverige de kommande 20-30 åren:
       
    ">

  • Anonym (Ganesha - snart odödliga)
    Anonym (mor) skrev 2019-02-18 05:20:42 följande:
    Fast vill du verkligen vakna upp om x antal år i en främmande värld där du inte känner NÅGON och inte ens dig själv?
    Man kan ju få sina anhöriga, typ ens sambo och barn att frysa ner sig också. Men om de trots allt skulle välja att inte göra det eller typ dö i en flygplanskrasch så får man helt enkelt lära känna nya människor. Det borde nog inte bli några större problem, vi människor har lätt för att anpassa oss och lära känna nya människor.

    Jag tror inte att värden blir en sämre plats med tiden, utan tvärt om. Så att vakna upp i ett helvete tror jag inte på. Världen blir bättre för varje årtionden. Vi ser redan nu hur sjukvården utvecklas, andelen fattiga i världen minskar dramatiskt, fler barn runt om i världen får gå i skolan. Jag tror på en bra framtid. 
    Jag tror varken på ett tredje världskrig eller att ryssen attackerar Sverige. 

    Ju längre tiden går, ju fler kommer vi se som inte vill begravas och inte vill eldas upp, utan vill frysa ner sig och förlitar sig på vetenskapen. Vi som är unga idag tror på teknologin och vi tycker inte det är vackert och naturligt att åldras. Vi ser åldrandet i sig som en sjukdom. Det fyller ingen positiv funktion för en människa att bli biologiskt äldre än 30 - 40 år, att vara skrynklig och inte kunna röra sig är inte vackert, det är en sjukdom. Och många av oss unga är övertygade om att åldrandet snart är något vi kommer kunna manipulera. Jag tror på vetenskapen, på artificiell intelligens, på en framtid som revolutionerar människan som art.
    Och jag tror att vi är väldigt nära nu! 
       

      
  • Anonym (Ganesha - snart odödliga)

     
    Dr Ian Pearson: 


    Dr Ian Pearson said human beings are very close to achieving immortality in a number of different ways, but only if you can make it to the year 2050.Anyone who dies before then could be part of the last generation of humans to die of old age. Dr Pearson said: "By 2050, it will only really be for the rich and famous. Most people on middle-class incomes and reasonable working-class incomes can probably afford this in the 2060s. So anyone 90 or under by 2060. ?So anybody under 50 has got a good chance of it, and anyone under 40 almost definitely will have access to this."There are several ways in which people can live forever, such as renewing body parts.This could be done in several ways, including genetic engineering that prevents or reverses the ageing of cells.People may be able to replace vital body organs with new parts.


    Scientists around the world are currently working on creating human organs using 3D printers loaded with living cells which could make organ transplants a thing of the past."The mind will basically be in the cloud, and be able to use any android that you feel like to inhabit the real World."The current state of sex dolls are starting to look quite human-like. Give them another 30 years of development and they'll be extremely human-like.? The scientist said people will be able to rent an android, like renting a car to go to see events in different corners of the planet.He continued: "If you wanted to spend the evening in Australia, going to the Sydney opera house, you could use an android.?But, he said people will have to wait until around ?2045, 2050? before people will be able to create these strong brain-to-machine links and the cost will be very high initially.People on poor incomes may even eventually be able to afford an android and it could even potentially be given on the NHS.He explained: "By 2060, people like you or I will be able to buy it, and by 2070 people in poor countries on modest incomes will be able to buy it."Everyone will have a chance to have immortality, a sort of electronic immortality."After 10, 15, 20 years, the price comes down to hundreds of pounds, rather than millions."It could be provided as part of the NHS. You might be able to buy premium offerings on a private subscription, or you might get a basic presence on a network and be allowed to use an android body."


    Vi är snart där.. Fuck döden, fuck ålderdomshem, fuck hemtjänst, fuck rynkor. 


     

  • Anonym (Ganesha - snart odödliga)
    TwoThousand skrev 2019-02-18 18:52:21 följande:
    Allt liv på jorden utvecklas. Om du jämför djurliv idag på jorden med hur det var för 100 000 år sedan så är det mesta helt annorlunda idag. På samma sätt som att vi inte längre är apor, på samma sätt kommer vi inom ett visst antal år inte längre vara människor i den form vi idag ser människan som. Nästa steg i mänsklighetens utveckling kommer dock inte vila på naturlig evolution, utan vi människor kommer driva på utvecklingen med hjälp av vår intelligens och vår vetenskap/teknik. 

    Idag kan vi göra saker rent teknologisk och medicinskt som var helt och hållet omöjliga och otänkbara för bara 100 år sedan, exempelvis transplantera hjärtan. Vi har på rekordtid gått från att knappt ha gråvit television till att idag ha internet i mobilen och att vi kan skypa med folk i realtid från andra sidan jorden.   
    För 2000 år sedan hade man sett det som ett mirakel av gud att vi via telefoner kan ha livekontakt med andra människor från andra sidan jorden via en telefon, alltså ha livesända videosamtal. Just därför måste man förstå att allt på jorden kommer att förändras, det är oundvikligt. 

    Och faktum idag är att utvecklingen idag sker i rekordfart och kommer att ske i rekordfart. Utvecklingen går snabbare och snabbare. Det som tidigare tog 100 år, motsvarigheten till de framgångarna sker idag på mindre än 2 år. Vi är idag väldigt nära det faktum att vi helt kommer stoppa åldrandeprocessen. Det är bara för dig att inse faktum. 

     
    Bildresultat för evolution ai  

     
Svar på tråden vad tror ni händer när man dör?