Inlägg från: Matriark |Visa alla inlägg
  • Matriark

Scrapträsket

Okej okej, jag erkänner!
    Det här har varit min favorittråd i evigheter.. Ändå har jag aldrig skrivit i den själv. Jag har läst vad ni har skrivit, klickat på länkar som givits, kollat runt på era sidor och i era gallerier. Ni är superduktiga!
    Jag vet inte varför jag inte hoppat in tidigare egentligen, men nu ikväll när jag till slut fotat några egna alster och laddat upp till galleriet, ja då känns det som jag vill vara delaktig jag med
    Jag har gillat att göra annorlunda fotoalbum så länge jag kan minnas, men just begreppet scrapbooking har jag känt till i runt 1½ år, och det är en hobby som bara växer och växer... Jag spenderar en mindre förmögenhet på alla dessa papper och andra förnödenheter (det känner ni förstås igen er i...)

Sådär! Nu var det iaf gjort.. Jag har erkänt mig som scrapoholic..*fniss*

• Matriark

Ska be att få först tacka för välkomnandet, och det var trevligt att så många tyckte till om mina LO's.

Jag tänkte minsann att jag skulle pröva att följa en skiss för en gångs skull, så jag började placera ut några bilder enligt veckans, men min egen fantasi tog vid alldeles för mycket och när jag var färdig fanns inte ett spår av den skissen synlig i min LO, den "morfade" sig för mycket, så den åkte direkt in i mitt galleri iaf.
    Men tack Zara.. jag hade velat scrappa mina gamla halloween-bilder hur länge som helst, men bara suttit och stirrat på det utvalda papperet, och sedan lagt projektet åt sidan om och om igen. Nu blev det iaf nåt utav det hela, och jag blev helnöjd.

Vill ändå göra ett nytt försök...... Cool

Just nu sitter jag och försöker rita mig en avatar, på ett vitt scrapbookpapper som jag plockat ut ut ett panduro-album.. Skulle inte komma på tanken att scrappa på ett sånt papper, det ger mig iiiingen inspiration alls.

• Matriark

Godmorgon!!
    Skulle behöva en mistlur..

• Matriark
    Cia: Iiiiich, det funkar nog hur bra som helst. Jag skulle iaf inte kunna sova till det. Nä se tamburiner och tutor och visselpipor... allt av det slaget gömmer jag undan, hööögt uppe
    Tror det ät dags att säda undan på mitt skrivbord - så jag kan stöka till där igen Pappersremsor från gårdagens arbete blockerar idéflödet för att hitta på nåt idag.
    Sparar ni föressten pappersbitar som blir över när ni scrappar.
    Det bär mig emot att kasta, men det börjar bli en hög nu.......
  • Matriark

Jag måste börja skriva ihop all text så den slutar dela upp sig i paragrafer. Jag vill ju inte ha nytt stycke heller, kan detta forum begripa det?? Skrikandes

• Matriark
    Var köper ni allt material?
    olika onlinebutiker -pysselpunkten, scraproom, papprika, scrapaddicted, scrapbook lifestories.....

Var/hur/när började ni?
    Svårt att säga. för 5 år sedan gjorde jag en "första bok" åt äldsta dottern. Köpte en helt vanlig pärm och kartong. Nu håller jag på att göra om hela med "riktigt" scrap-papper och syrafria produkter. Just "scrapbooking" har jag väl kallat mitt pysslande i 1½ år

Gör ni scrap med alla era kort eller bara speciella?
    Alla jag har lust med.. Alla kort är ju speciella på sitt sätt. Sen har jag så många kort att det skulle ta flera år att scrappa..

Hur ser albumen ut?
    får återkomma med nån bild
  • Matriark

Jag var just ner och hämtade ett paket på Ica. Ett album jag bjudit på på Tradera. Det kryllar av just den här sorten där nu. Rätt fina är dom. Iaf står det att det är syrafria papper... MEN, det luktade så fränt (riktigt illa) när jag öppnade paketet att jag blev skeptisk på de medföljande klistermärksarken. Tog fram PH-pennan. Hann knappt röra papperet förrän färgen från pennan reagerat med klistermärkena, gott om syra i dom.... >
    Dock ingen större förlust, fula klistermärken.
    Men fult att det står syrafritt papper på albumets omslagspapper, när de medföljande klistermärkena alltså inte är syrafria!!

• Matriark

Mammsy - jo jag har sett nån som säljer grejer från panduro med. klippark som kostar 30 kr har gått för hundringen dom med.
    netto, är det nån affär?
    jag tog köp nu pris 150 kr. tog nästan för givet att jag gynnade köparen, men i vanliga fall köper jag ju panduros tråkiga 99-kronors....

• Matriark

Cia - aha, då tjänar dom en hacka minsann... ifall du menar om jag testat syrafriheten så ja, varken papperen eller albumet innehöll syra. Den där ph-pennan är guld värd

Svar på tråden Scrapträsket