Inlägg från: Matriark |Visa alla inlägg
  • Matriark

Scrapträsket

snysop - förstod direkt att det var en edge scraper du menade, men uppkopplingen krånglar idag, så jag kunde inte svara tyvärr. Jag beställde en den 28:nde mars, men jag får ju aldrig mina grejer *fnys*
    använder inte öljetter själv, men jo det blir hål rätt igenom.
    Jag scrappar aldrig på båda sidorna av ett blad. På baksidan av en LO skriver jag vilket datum jag har scrappat den, och om det inte redan står, vilket/vilka papper jag har använt. Sen lägger jag sidorna med ryggarna mot varandra i plastfickor i album.

• Matriark

ZaraÖ - Haha, jo, lite smalare variant bara.. Det ska föreställa min sambo. Tänkte använda den på en LO om honom på jobbet. Han driver alltså en sibylla-grill

• Matriark
    www.planearium2.de/flash/spstudio.html
    För den som vill...

jag ska ta och göra mig lite kaffe och fundera på vad jag ska scrappa härnäst. Har ingen utmaning som motiverar... Vart lite sugen på det där med släktträd, men då vill jag ha bilder på allihopa först.
    Vad har ni för projekt på gång..?
  • Matriark

Gick alla å gjorde south park figurer nu eller?? Jag vart ju ensam kvar....

• Matriark

Haha.. jag måste sluta komma med dessa länkar Men visst var det kul! Jag har tagit screen shots på flera och sparat.

• Matriark

Snysop - anledningen till att man använder syra- och ligninfria papper, är ju för att det ska bevaras för framtiden.. T ex tidningspapper är ju inte fritt från syra och ligning, och vi vet ju hur tidningsurklipp blir rätt snabbt. Vill du att det du gör ska bevaras i gott skick rekommenderar iaf jag att du använder syrafria produkter även om du inte har foton med..

LizG -massor av tips i vilken webbutik som helst under "dekorationer... Brads, band, pärlor, öljetter, utstansade motiv, doodling, paper piecing... vad du vill

• Matriark

Jag blir mer och mer glad att jag inte lyckades beställa från magnolia när jag försökte. Deras websida låste sig hela tiden för mig.. Nog för att dom hade mycket fint jag inte sett på andra ställen, men så mycket dåligt har jag aldrig hört om ett å samma ställe..

• Matriark

det är inte sant... ännu mer jag vill shoppa!!! Där fanns mer än ett sjukt fint papper!! Måste nästan låna Ellens haklapp som jag dregglar, VILL HA!

• Matriark

Jargoon -jag skriver lista för att själv komma ihåg hur det gått när jag beställt från olika ställen. Men det kan ju vara olika på olika ställen från olika ggr... har t ex beställt problemfritt från ett ställe förut, som jag nu inte fått några varor ifrån fast det var en månad sedan jag beställde, och jag har mailat och undrat vad som är på G... Nu har jag lessnat och tänker avbeställa.. La precis in en order på 750 hos minneskatten istället (över 700 var det fraktfritt).

Scrapbutiken har jag gett bra betyg, men ett minus på att man enligt mina anteckningar måste beställa för över 1500 för att komma upp i fraktfritt.. Den summan kommer inte ens jag upp i, och jag brukar beställa rätt friskt.

Svar på tråden Scrapträsket