Inlägg från: Loppan79 |Visa alla inlägg
  • Loppan79

Scrapträsket

Ja, BOM det är nog det jag har kännt starkast för och då passar det ju bra att låta övriga familjemedlemmar scrappa en sida var om vilka av hennes personligheter de vill lyfta fram Hoppas bara att de går med på att göra det, de ser lite frågande ut när jag scrappar och förstår nog inte rikigt hela grejen. Roligast ska det bli att se min mamma scrappa, hon är typ lika konstnärlig som mig (=nada konstnärliga talanger), men till skillnad från mig är hon även helt avsaknad av tålamod vilket nog kan göra det lite svårt

• Loppan79

Jag får hem det på söndag. Mina allra första stämplar

• Loppan79

Hur var det nu, visst kunde man köpa färg till stämplarna i vanliga hobbyaffärer? Är det billigare där?
    Dumt nog surfade jag in på scrappiz och fick se att pappersbiten där jag just nu sitter och filar på en beställning har fått in retropunchen. Jag MÅSTE ha den också, och så stämplarna och en massa papper. Men budgeten den här månaden är inte så stor så jag tänkte om det går att spara några kronor på färgen och köpa den i hobbyaffären?

• Loppan79

trollmossan - du kan sätta 3 storlekar öljetter med silentsettern. Jag vet inte om det finns fler?

• Loppan79

Nån som kan svara på min fråga om färg till stämplar. Visst går det väl att köpa i vanlig hobbyaffär? Har för mig nån sa nått om claes olsson också, finns det där?

• Loppan79

Vad bra, har redan fått gallra rejält i min order nu och vill inte ta bort mer för att lägga till mer färg Nu får jag i alla fall hem Retropunch, mixalfabetsstämplarna, lite prima blommor och liiiite papper. Fick dra ner ordentligt på pappret för att ha råd med det andra Papper har jag ju faktiskt hemma, men gamla papper är ju sååå tråkiga att scrappa på. Vill bara ha nya hela tiden Men nu får jag nöja mig, det blir kanske roligare när jag får lite stämplar och retropunchen Får springa till claes olsson imorn på lunchen och shoppa färg.

• Loppan79

Fick även ta bort de fluid chalk som jag hade tänkt köpa, får nöja mig med chestnut roan och chalcoral ett tag till.
    Varför är inte jag RIIIIIK?

• Loppan79

Nu har jag varit på Claes Olsson och köpt acrylfärg, det fanns ju en mängd olika att välja på. Eftersom jag är helt grön på stämpling så valde jag det billigaste, 12 små tuber för 49:-. Då har jag en massa olika färger och kan känna efter vad jag använder mest.
    Tack för all hjälp!

• Loppan79

Bitte - jo jag såg de tuberna för 39:- också, de var ganska mycket större än dom jag köpte. Jag tror dom var 40ml och de jag köpte var 12ml/st.

• Loppan79

trollmossan - jo om du skriver ut på framsidan av pappret så finns ju risken att de svarta strecken efter utskriften syns när du skär pappret. Det är ju inte alltid helt lätta att hålla sig precis efter linjen Istället skriver de flesta ut på baksidan av pappret och för att bokstäverna ska hamna åt rätt håll när du sen skär ut dem så måste du skriva ut den spegelvänt

Svar på tråden Scrapträsket