Scrapträsket
Soolina - titta nån sida tillbaka i tråden så hittar du en länk till digiscrapparnas tråd. De kan nog svara på din fråga bättre än vi här
Soolina - titta nån sida tillbaka i tråden så hittar du en länk till digiscrapparnas tråd. De kan nog svara på din fråga bättre än vi här
mkk - ja, det är lite snurrit i början med alla saker. Det tar ett tag innan man fattar vad man vill ha
Det du bör köpa
enfärgad cardstock (bazzil)
några mönstrade papper som passar till cardstocken
lim (gluedots, limpenna el liknande)
nått att skära med. Skärmaskin som är lite dyrare eller skärmatta och rakbladskniv som är lite billigare (finns att köpa i vanliga hobbyaffärer)
Sen väljer du lite dekorationer efter smak, det vanligaste är brads, blommor, snören/band.
Det kan också vara bra att ha en chalk, bra att börja med är charcoral eller chestnut roan. Men det är inget måste i början.
Jag skrev ett inlägg igår till en annan nybörjare att det säkert går att höra av sig till de här i scrapträsket som har butiker så hjälper de er säkert med startpaket om det känns svårt att få ihop det själv. Det är Meli, Sagommama och Bejbi78 som har egna butiker
(ni får hojta till om ni inte vill att jag skriver så)
mkk- för adresser till dem, kolla mitt inlägg från igår
sagommamma -
Jag tänkte att ni kanske inte vill att jag skriver att ni kan erbjuda "privat hjälp" till alla nybörjare. Men det är ni väl villiga att göra tror jag
mkk - jag har hört flera som har sagt att stora boken om scrapbooking ska vara bra. Jag har inte läst den själv men bläddrat i den och det ser ut att vara mycket bra inspiration. Kan du tänka dig engelsk bok så ska det finnas en jättetjock bok som också ska vara bra som heter nått liknande encyclopedie of scrapbooking. Jag tror Marajjah har den så hon kan säkert svara på vad den heter.
Nån som har läst böckerna kanske kan svara bättre
mkk - jag tycker du ska satsa på 12*12. Det är den vanligaste storleken. Tryter fantasin så finns det ju en hel del lo:s på nätet att scraplifta eller ta en inspiration av
Meli - det är skönt att se att det är fler som surfar på jobbet
Blue Vapor - skulle inte 12*12 vara barnbläddrarvänligt? Min dotter har sen hon var ca 1 år bläddrat ofta i albumet. Hon släpar ut det på golvet och sätter sig och vänder blad med stoooora rörelser
mkk - papprerna i samma serie ska passa ihop. Dom kommer nog inte räcka till 2 hela album men å andra sidan så kommer du vilja shoppa andra papper också när du väl har kommit igång
mkk - basic grey har ju bakrundspapper i sina kollektioner. Tex babygirl har ju enfärgade rosa, gula, gröna osv. Eller de är inte helt enfärgade utan lite skuggade i kanterna. De är i alla fall jättesnygga att ha som bakrundspapper ihop med andra papper från samma serie.