Inlägg från: BillaBong |Visa alla inlägg
  • BillaBong

Scrapträsket

Mama: Jösses vad snyggt!!! Skrattande 

Loppan79 skrev 2006-05-17 19:52:24 följande:
    BillaBong - ribboncharms tror jag man fäster på bandet, alltså trär bandet igenom.chalk använder de flesta på sina lo:s. Oftast är det liquid chalk man använder. Antingen för att göra kanterna lite "brända" eller för att markera kanterna. Man kan säkert använda till fler saker också. Kolla runt lite i gallerierna så ser du att de flesta har lite mörka kanter på sina papper, då är de chalkade.

Åh tackar! Då är jag med i matchen igen!

Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong

Ska ge mig på att köpa hem ett par Chalks nu och undrar hur de används. Alltså rent praktiskt - hur man får fast färgen på kanterna (där jag tänkt använda dem mest). Vad det låter på namnet, Fluid chalk, så låter det ju som om det vore rinnande. Eller ja, som en blöt stämpeldyna kanske. Använder man svamp och duttar dit färgen eller hur sjutton gööör man?

Sen funderar jag på vilken färg som passar bäst till "brända" kanter? Svart, brunt, mörkrött?...

-

Och en sista sak...
    Jag köpte en stämpelfärg hos panduro (http://www.pandurohobby.se/order/ProductServlet?cmd=detail&aid=510786) men färgen syns ju för bövelen inte :P Har testat på de flesta färgade underlag, men det vill sig inte. Ok att jag ville ha metallic, men inte SÅ metallic :P

Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong

Sagomamma:
    Tack för tipsen! Jag hittade en som jag gillade som jag tror var Chestnut Roan. Ska bli spännande att se hur det här blir

Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong
    bitte71 skrev 2006-05-19 10:16:48 följande:
    Ok, ni som har lite olika stansar: vilka tycker ni man har mest användning för och är mest prisvärda? Jag funderar på att köpa en hörnstans och den där retroblomman + lite blad kanske?Jag köpte en liten hjärtstans precis när jag började scrappa men den har jag knappt använt alls Vad har ni andra för stansar? Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209

Jag har också en liten hjärtstans som jag använt en gång och det var när jag TESTADE den Var inte meningen att jag skulle köpa ett hjärta utan köpte fel, så jag får la skylla mig själv :P Men den kanske kommer till användning...någon gång :P

Retroblomman ska jag köpa, den tror jag kommer bli välanvänd

Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong

PamPam:
    Ser fint ut! Snyggt med stygnen :)

Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong
    Sagomamma:
    Himla fina LO's du gjort! Inspirationen flööödar!
    Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong

Bitte: Jättefint! Blev bara ros, hade inget ris att komma med

Har en fundering däremot... När jag gör rubriker skulle jag vilja ha lite större text än de stämplar jag har. Vill du avslöja hur du t.ex. har gjort rubriktexten "efterlängtad" på bilden: "LO nr 4: efterlängtad"...?

Mamma till finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong
    Sagomamma skrev 2006-05-20 19:18:07 följande:
    Men GUD vad fint du har gjort, Cheri!!! Så det är meningen att dina PP-flickor ska föreställa Lill-Cheri?Bra idé att lägga upp bilderna här, kan man ju göra när man gjort ny LO, ja...

Hur lägger man in bilder här? Cool

Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong
    bitte71 skrev 2006-05-20 21:53:11 följande:
    Billabong: om du menar här i inlägget eller? Då går du in i ditt galleri, förstorar bilden du vill visa, högerklickar och väljer kopiera (eller kortkommando ctrl+c). I inlägget sedan trycker du ctrl + v, alternativt högerklickar och väljer klistra in (det blir samma sak). Klart!   Tack för berömmet förresten! Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209

Åh, vad enkelt! Tackar!
    ... och varsågod

Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong

Hallå hallå!
    Jag är på jakt efter stora bokstavsstämplar. Kanske 3-4 cm på höjden... Någon som har tips på webshopar som säljer såna?

Mamma till finaste Nova (f.060220)
Svar på tråden Scrapträsket