Inlägg från: BillaBong |Visa alla inlägg
  • BillaBong

Scrapträsket

Hej igen tjejer!

Sen den 23 maj har jag jagat ett paket över halva stan. Fick en avi samma dag och åkte för att hämta ut det, men nej nej. Där fanns inget paket. De sa att det antagligen bara var försenat och jag skulle komma tillbaka dagen efter. Så höll det på mellan mån-fre! Då ringde de postcentralen i stan - inte ett spår efter mitt paket. Det här var alltså i fredags (efter att jag försökt ringa dem varje dag hela veckan). De skulle leta vidare och ringa mig samma dag, men har FORTFARANDE inte ringt. Börjar bli rätt ... hm ... frustrerad nu eftersom det fanns en faktura i det där paketet som jag gärna skulle vilja betala i tid(!)... Vilket knappast kommer hinnas med nu.

Grejen är att jag inte har en aning om från vilket (scrap)ställe paketet kommer, det står ingenting annat på avi:n än min adress och numret som matchar paketet. ÅH, jag  blir galen!

Någon som har någon idé om vad man kan göra?

d(-_-)b
  • BillaBong
    Jo79 skrev 2006-05-30 12:16:48 följande:
    Billabong: Det låter skumt..! En avi utan paket... hm..... Du har väl inte orderbekräftelsen kvar antar jag...? Ska du betala med faktura så är det väl inte så himla många företag att välja på, så du kanske kan kontakta dem och se om de har din order?En fråga till er alla. Jag har så himla många smågrejer, utstansat av allt möjligt och massa olika brads och öljetter och småsaker som jag inte vet vad jag ska göra av... Hur gör ni med era småprylar? Just nu ligger allt i zippåsar, men jag ORKAR inte ha det så längre blir gaaalen på att bläddra igenom alla påsar för att se om det finns något som jag kanske ska ha på en Lo.... Tips?? Mamma till KaramEllen

Jag har tre såna här: http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/B/310947B_X_2004-07-06_084635.jpg (den gråa varianten)

Funkar hur bra som helst till allt småplock! Just den där bilden är från Claes Ohlson, jag har köpt mina på ÖB. Facken ser likadana ut men jag vet inte om storleken skiljer sig något. Lägg till ett par cm på en vanlig videofilm så har du min storlek ungefär

d(-_-)b
  • BillaBong

Ååååh, nu har mina paket (ja det var tydligen två!) äääntligen kommit till rätta! ... Efter att jag kört runt till fyra postställen och ringt till minst det dubbla utan resultat! Det visade sig att det tydligen låg på stället dit jag ringde först av alla och hadel legat där sen i fredags när de hade lovat att ringa upp, GRR!!!

Men nu så... Inga sura miner
    Paketen var i alla fall från Scrap & Gift Corner och Scrapbookbutiken. 24 papper sammanlagt(!) så nu kan jag inte skylla på att jag har så lite att välja mellan när idéerna tar slut, DOH! SkrikandesFlört ... och lite band, foamstamps och akrylfärg. Hoppas lilltjejen somnar tidigt i kväll igen, hihi. Det kliar i fingrarna!

Sagomamma:
    Vilken fin handstil du har! Skrattande

d(-_-)b
  • BillaBong

Loppan79:
    Vilka fina kooort! Superläckert! Skrattande

d(-_-)b
  • BillaBong
    Henriks wife skrev 2006-05-30 22:58:20 följande:
    Hallå där ute....vilka fina alster ni lagt upp i era galleri.... Alla som berättade att de hade nya upplagda har jag varit inne och kikat hos och alla är jättefina. I dag fick jag och gubben hem ett paket, dels var där en sax, öljettverktyg, metallöljetter, ett minialbum och chalks Viprovade på en gång på vår kladdkort och det var superläckert Sen har jag upptäckt att man kan buda efter fina, billiga och roliga saker på Tradera *s* till gubben förargelse *ler* Han är så rädd att jag jag ska bli budoman där I natt jobbar jag, men i morgon ska jag nog börja och pyssla med min kompis 30 års present.....gubben kommer nog hjälpa till Är det någon som har lagt upp LO:s på minialbum i sina kollage så man kan få lite tips?

Mysigt att ni scrappar ihop - min karl är inte alls intresserad!

d(-_-)b
  • BillaBong
    snorsk skrev 2006-05-31 00:53:31 följande:
    Hej! Undrar om någon kan hjälpa en stackars scrappare i nöd... Jag hittade jättefina papper igår, 72pack med retromönstrade papper som var ganska billiga. Beställde inte då dottern pockade på uppmärksamhet. Idag kan jag inte för mitt liv hitta tillbaks till dem... Nån som har en aning om vad jag dillar om och kan hjälpa mig?? Skulle bli sååå glad! Tack på förhand!

www.pandurohobby.se har! Skrattande

d(-_-)b
  • BillaBong
    snorsk skrev 2006-05-31 02:34:34 följande:
    åh, tackar allra mjukast! Kommer tyvärr inte åt sidan nu, sitter på jobbet och det tycks vara spärrat.... Men jag ska kolla det första jag gör när jag vaknar imorrn! Tack igen!!

Sååå lite så! Jag har två av de där blocken själv faktiskt och jag bara ääälskar dem! Så himla fräna mönster

d(-_-)b
  • BillaBong
    Skumpis skrev 2006-05-31 06:46:15 följande:
    BillaBong - Är papprena syrafria? ♥

Jajamensan, de är till för scrapping
    Om det var Retroblocket du menade?...

d(-_-)b
  • BillaBong
    timmerbacka skrev 2006-05-31 08:57:56 följande:
    BillaBongAlla tycker vi olika, men tycker du inte att Panduro är ruskigt dyra med sitt lilla sortiment??Bara undrade..../Nina Sex månader: äter som en häst & sover 3 timmar på hela dan!! Hur orkar han??

Jooo, det tycker jag absolut! Vet inte om just Retroblocket finns någon annanstans, men anledingen till att jag handlade mina saker där var för att det var det enda stället vi hann till när vi var i Stockholm och shoppade sist. Och jag blev så otålig att jag inte orkade vänta på postorder utan ville ha det på en gång Det finns ju helt klart billigare alternativ med liknande saker!

d(-_-)b
  • BillaBong

Slår också ett slag för Gluedots. "Upptäckte" dem i går (även fast jag haft dem i scraplådan flera veckor) och de var verkligen SUPER!

d(-_-)b
Svar på tråden Scrapträsket