Inlägg från: Cia o krabaten |Visa alla inlägg
  • Cia o krabaten

Scrapträsket

JO79: Grattis tjejen!!!

Värst vad ni verkar vara aktiva på scrappiz!
    Jag är lite seg där...
    Men har ju en svacka nu också som alla andra här, men det kan ju bero på att mitt scrapbord fortafarnde agerar tapetserarbord och jag inte har någonstans att vara...

• Cia o krabaten

LillemoR: PÅ nätbutikerna så ser man ju bild på produkterna och info om dem (typ storlek osv).
    Eller vad det något annat du menade?? Så är det iaf på alla scrapbutiker jag varit inne och kollat på.

Månsi: Kika in på tex scrappiz eller ngt annat forum efter dikter eller nåt. Vad hade du tänkt dig? (Har en del på lager nämligen... Ska det vara från dig eller som om föräldrarna skrivit? Vad har du för relation till barnet? Gudmor, moster, kompis osv)

Brukar också finnas en kategori med alternativ scrapping i gallerierna för de som scrappar lunchpails osv. De är ju som små väskor.

• Cia o krabaten

Hon var inloggad för 20min sen iaf, kikar nog in hit snart

• Cia o krabaten

LillemoR: AHa, du menar irl...
    Njae, det närmaste är väl om du kan få tag på en Panduro katalog tror jag.

Kagi: Ska testa Sissix nästa helg! ANnars har jag QK själv. Saknar inte ngt annat direkt, men har ju inte testat den, bara sett den.

Annars skulle jag säga att du ska köpa på dig det mesta. Priserna är ju hutlösa här jämfört... Kika in på lite nätbutiker för att få dig en uppfattning om vad som finns och vad du vill köpa med dig.

• Cia o krabaten

Ikväll har jag äntligen scrappat igen!!!!
    MEn ingen hit att sitta i soffan vid det låga bordet direkt...

Skumpis: Jag tror att ngn tidigare i gamla tråden pratade om att hon just gjorde så att hon gjorde ett minikollage av typ 4 bilder och lade ihop till en 10*15 eller nåt i PS.
    För väljer du att framkalla bara en förminskad bild blir den ju så stor som formatet (10*15 eller 10*13) Men om du satt ihop flera små till en normal så funkar det nog. Aldrig provat själv.

Jag beskär oftast, men skriver ut själv i olika storlekar.
    Det de flesta av oss nog är inne på nu, eftersom vi sett flera av Cheri/Ewoneys underbara LO's är minifotona.
    De är Indexbilderna när man framkallar (Motsvarande negativen förr-karta med alla foton fast supersmå) Det finns även som utskriftsmöjlighet. Index heter det där också och på min skrivare ligger det allra sist.

• Cia o krabaten

Hahah tejer!

Det säägs ju att tjejer/kvinnor som bor tätt tillsammans ställer om sina menscyklar så de faller samman.
    Visste inte att vi levde SÅ tätt här i tråden att alla PMSar samtidigt!!!

Kul ide med skisser!
    NÅgon som är på direkt?? Att rita en alltså?
    Eller kanske vi ska köra gemensamt på samma forum, vi som vill.
    Att denna vecka är det scrappiz skiss som gäller, och kommer Papprika med en snygg så tar vi den sen.
    VAd tycker ni??

• Cia o krabaten

Mammsy: Det lät ju iofs kul. Glömmer att plus finns

• Cia o krabaten

Visst är det ok för mig.
    Jag bara tänker på att det är en del som redan är aktiva med utmaningar på diverse forum och att man kan hjälpa dem på traven, eller att de har en superfin skiss....
    Jag är inte superduktig på skisser direkt... Sitter mest och gör.

Cheri: Dåligt exempel. SJälvklart väljer vi inte scrappiz denna vecka för vi har ju redan utesett dig till vinnare

• Cia o krabaten

Ser fram emot det Mammsy!!

EN annan fråga:
    Jag har märkt att jag mest har liggande foton. Hur har ni det med liggande/stående foton???
    Jag har nog lätt 9/1.
    Märker det när det är skisser med stående foton att jag får leta länge efter passande...

• Cia o krabaten

Cheri: Cia31, men jag laddar inte upp där, surfar bara

Svar på tråden Scrapträsket