Scrapträsket
bitte71
Jag använder bara blommor och framför allt blad.
bitte71
Jag använder bara blommor och framför allt blad.
trollmossan
Man skriver texten spegelvänt för att kunna skriva ut på baksidan av scrappappret, så att det inte syns något svart bläck sen när man klippt ut det hela
mkk
Jag tycker 12*12", det är det vanligaste formatet, och man brukar lyckas fylla ut sidorna i alla fall
Man får plats med fler foton, det finns mest skisser och inspiration till det formatet, och i min smak så är det det som blir snyggast. Men det är ju smaksak
Jo79
Menar du 9*9 eller menade du 8*8?
Jo79
OK
tänkte mer att det finns mest album till 8*8...9*9 vet jag inte om det finns så mycket tillbehör till
Men man kan ju göra sina egna albm annars, de har ju bra tips på scrappiz hur man göra
Jo79
Jag gillar med Bazzills album
Jo79
Jag vet inte om det är lika snyggt, för jag har bara 12*12 hemma.... har inte koll riktigt hur många som får plats.....sitter på jobb nu....men jag tror det är 10 plastfickor och sen kan man fylla på med fler plastfickor....men nej, jag vågar inte svara på din fråga, vet inte säkert....
Loppan79
mmmmm, fy på oss
mkk
Jag föredrar postboundalbum, dvs album med plastfickor. På så vis skyddas sidorna och du behöver inte scrappa i kronologoslk ordning.
Man behöver inte använda enfärgat som bakgrund, det går bra med mönstrat, kika in i gallerierna så får du se. Det gör man som man vill med. Men har man enfärgat bakgrundspapper, så ska det ju matcha de övriga papprena.
Papprena ska passa ihop. Köper du papper ur samma collection, tex Basic Greys Babygirl, det var väl det du menade, så passar alla papper ihop med varandra
mkk
Bsic Grey har ju nästan enfärgade papper i sina coellcetioner med
de är skuggade på kanterna, jättesnygga tycker jag