• Anonym (Mamma)

Dom mot styvförälder

Har ngn fått igenom en dom mot en styvförälder. Mina barns styvmamma lägger sig i allt även på mina veckor. Hon är även ledare på sonens fritidsaktiviteter och älskar att frysa ute mig. Orkar inte mer ich funderar på att kontakta Tingsrätten, men är det ngn idé?

• Svar på tråden Dom mot styvförälder
  • Kjell2
    Anonym (Mamma) skrev 2019-02-15 12:29:18 följande:
    Hon har två små barn. Jag har försökt allt det där i fyra år men hon går hela tiden ett steg längre!
    Bryter hon sig in?
    Tvingar hon dig att svara i telefon?

• Anonym (Mamma)
    Kjell2 skrev 2019-02-15 12:43:14 följande:

Bryter hon sig in?

Tvingar hon dig att svara i telefon?

Nej men hon söker upp mig på andra ställen! Kan vara om hon ser mig i bilen på en parkering, på jobbet etc.
  • Anonym (N)
    Anonym (Mamma) skrev 2019-02-15 14:07:22 följande:

Nej men hon söker upp mig på andra ställen! Kan vara om hon ser mig i bilen på en parkering, på jobbet etc.

Vad gör hon om hon ser dig då? Hälsar? Skäller ut dig?

Varför är hon ledare på sin bonus aktivitet? Verkar helt sjukt...
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (N) skrev 2019-02-16 03:44:26 följande:

Hon hälsar aldrig, i bästa fall ignorerar hon mig! I värsta fall skäller hon ut mig, hon är labil och oberäknelig.

Har frågat mitt ex varför hon måste leda vår sons aktivitet (finns ju många andra lag att träna) men han säger bara att det är snällt av henne.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (N) skrev 2019-02-16 03:44:26 följande:

Hon hälsar aldrig, i bästa fall ignorerar hon mig! I värsta fall skäller hon ut mig, hon är labil och oberäknelig.

Har frågat mitt ex varför hon måste leda vår sons aktivitet (finns ju många andra lag att träna) men han säger bara att det är snällt av henne.
  • Anonym (123)

Tala med ditt barns pappa och säg att du inte kommer att diskutera ert barn med henne, enkom med honom och att du inte vill att hon kontaktar dig på minsta vis om det inte händer något akut med honom (pappan) som du behöver veta om, som tex om han råkar ut för en olycka eller så. 

Sen säger du till hans sambo att du inte kommer att diskutera ditt och pappans barn med henne och att du inte vill att hon kontaktar dig alls, utom då enligt samma kriterier som ovan. Gör gärna detta skriftligt och spara det. Svara inte på sms eller liknande från henne. 
    Ringer hon från dolt nr, eller från pappans tfn så spela in samtalet och upprepa (bara det!) att du inte vill ha någon kontakt med henne och lägg på luren. 

Vid fotbollsmatcher, ignorera henne, skriker hon på dig, tala lugnt om att du inte vill lyssna på henne när hon skriker och gå en bit ifrån. Följer hon efter ser ju folk hur hon gör och kan vittna till din fördel om det går så långt som till rättegång. 

Ju mer bevis du har på att hon beter sig som en galning, desto lättare för dig att få kontaktförbud. 

Oroar du dig för din sons väl och ve ska du orosanmäla till soc. Du kan också tala med skolan/förskolan och fråga dem hur de upplever honom, går han i skolan kan du kontakta skolkuratorn och be denne tala med din son om det hela. 

• Anonym (I)

Hur gamla är dina barn?

Om de är äldre kan de kanske slippa pappan och galningen...

• Pope Joan II
    Anonym (123) skrev 2019-02-16 08:05:34 följande:

Tala med ditt barns pappa och säg att du inte kommer att diskutera ert barn med henne, enkom med honom och att du inte vill att hon kontaktar dig på minsta vis om det inte händer något akut med honom (pappan) som du behöver veta om, som tex om han råkar ut för en olycka eller så. 

Sen säger du till hans sambo att du inte kommer att diskutera ditt och pappans barn med henne och att du inte vill att hon kontaktar dig alls, utom då enligt samma kriterier som ovan. Gör gärna detta skriftligt och spara det. Svara inte på sms eller liknande från henne. 
    Ringer hon från dolt nr, eller från pappans tfn så spela in samtalet och upprepa (bara det!) att du inte vill ha någon kontakt med henne och lägg på luren. 

Vid fotbollsmatcher, ignorera henne, skriker hon på dig, tala lugnt om att du inte vill lyssna på henne när hon skriker och gå en bit ifrån. Följer hon efter ser ju folk hur hon gör och kan vittna till din fördel om det går så långt som till rättegång. 

Ju mer bevis du har på att hon beter sig som en galning, desto lättare för dig att få kontaktförbud. 

Oroar du dig för din sons väl och ve ska du orosanmäla till soc. Du kan också tala med skolan/förskolan och fråga dem hur de upplever honom, går han i skolan kan du kontakta skolkuratorn och be denne tala med din son om det hela. 

Skulle någon skrika åt mig på det där sättet skulle jag ringa polisen. Så det får bli mitt råd. Ring polisen om och när du blir trakasserad, ts. 
  • Pope Joan II
    Anonym (Mamma) skrev 2019-02-15 14:07:22 följande:
    Kommer hon till din arbetsplats med avsikt att söka upp dig, eller arbetar du på en plats dit hon ändå har ärende?
  • smulpaj01

Byt lag till din son och se till att hålla henne borta. Har ni varannan vecka kanske du kan strida om att pappan får ha varannan helg efters han inte förmår att skydda sin son?!

• Anonym (gulli)

Inse ditt egna värde! Anmäl henne till klubben. Eller plocka bort barnet. Finns säkert någon annan sport barnet gillar. Och är det en favoritsport så finns det säkert någon annan klubb där barnet kan träna under dina veckor.

• Anonym (Mamma)

Hon söker upp mig på jobbet med ?ärenden? som rör barnen. Pappan vägrar byta sport/klubb, han tycker hon är en jättebra tränare. Sonen vill prova basket men det går inte då det är samma dag som fotbollen och den måste han givetvis gå på. Ingen idé att prata med klubben då den typ består av mitt ex å hans nyazz

• Anonym (gulli)

Fattar inte riktigt. Hon ignorerar dig men söker ändå aktivt upp dig..

• Ess
    Anonym (Mamma) skrev 2019-02-16 10:42:57 följande:

Hon söker upp mig på jobbet med ?ärenden? som rör barnen. Pappan vägrar byta sport/klubb, han tycker hon är en jättebra tränare. Sonen vill prova basket men det går inte då det är samma dag som fotbollen och den måste han givetvis gå på. Ingen idé att prata med klubben då den typ består av mitt ex å hans nyazz

Separera era veckor totalt. Du kan ju låta honom prova basket på dina veckor och sen får han spela fotboll på pappans veckor. Då slipper du dessutom träffa henne på träningen.
    Om hon söker upp dig på jobbet, kan du inte bara vända och gå därifrån?
    Alla företag jag känner till och har varit på har låst port så att man får ringa den man ska besöka.
    Säg till pappan att du from nu bara vill ha kontakt med honom gällande barnet.
    Upplever du att hon fortsätter trakassera dig så gör som påven skriver och polisanmäl. 
Svar på tråden Dom mot styvförälder