Inlägg från: Gosedjuret |Visa alla inlägg
  • Gosedjuret

    Tjejer era bästa raggningstip =)

    Nämen Chattisen, nu trollar du väl ändå...

    Mitt bästa tips är att vara superkompetent på något tekniskt/praktiskt...meckade i unga år ihop en kabel till en spelkonsol när snygga killen jag dejtade glömt den hemma. Han föll som en fura av det berättade han senare...;)

  • Gosedjuret
    Chattisen skrev 2019-02-16 14:03:53 följande:
    Bygger ofta om saker i fantasin, lite som tidsfördriv ;)

    Men allt detta i tråden ingår lite i spelet om vad som är typiskt manligt och kvinnligt. Män blir verkligen rädda och hotade av kvinnor som inte sitter och väntar på att bli uppplockade som en bit mörat kött. För mannen vill i praktiken ha en kvinna som faller för hans manlighet och hans förmåga att beskydda och försörja kvinnan som är så svag.

    Trots att tiderna går framåt och många kvinnor har klarat sig själva och är inte alls ute efter en krigare rent fysiskt, utan söker sig en någon som tillfredställer henne rent psykiskt.

    Blandade in lite av min sarkasm i inlägget, men irl så ser det faktiskt ofta ut så här, kvinnor vet vad en man vill ha, så kvinnor är beredda att använda sin list till detta, själv har jag släppt det. Jag vet att längre in i relationen så är det inte den typen av räddare i nöden som är mitt val av partner, han skulle förmodligen undra var den hjälplösa lilla gulliga tjejen tog vägen, då det bara var en fasad för att få honom på fall. Den typen av spel försöker jag undvika i den mån det är möjligt. :)

    Undrar dock om killar är medvetna om kvinnors list?
    Fast det är inte min erfarenhet att alla män är sådana. Visst, det går att göra så men jag tror inte att det är dom som går på det som man vill åt...inte för något numera imo. Inte minst för att jag är så lättuttråkad att ens några sekunders mansplainande är för mycket för mig.

    Men visst, skulle vara intressant att höra killars uppfattning om det här. Jag gillar att spela många sorters spel men just att låtsas mer okunnig än jag är gör inget för mig. Förstår att det inte är så för alla.
  • Gosedjuret
    Chattisen skrev 2019-02-16 19:25:15 följande:
    Låtsas/ eller vara okunnig är inga problem, och klart jag använder list för att avhjälpa ett problem, tex slippa smutsa ner mig vid däckbyte på bilen osv. ;)
    Du menar så...att fixa saker genom lite list, absolut! Fast jag ser det som att någon vill hjälpa mig för att jag är trevlig ;) Har ju inget problem med att vara okunnig, det händer ju hela tiden liksom men låtsas inte vara det. 
  • Gosedjuret

    Det här är ju ett så roligt ämne, så här gör jag:

    Först om jag ser någon jag gillar och som jag märker gillar mig så ser jag till att vara extra trevlig, men på ett inte enbart vänskapligt sätt, iaf efter en stund. Det är förstås helt rumsrent på ytan men jag lägger till en subtil ton av..fysisk laddning kanske? Effektivt och kul kan vara att ta av sig kavaj/kofta så att man visar lite mer hud, det brukas gillas. Har en kompis som är proffs på att styra upp praktiska situationer som t ex när det behöver fixas på resturangebesök, det är hett tycker jag att hjälpsamt ta kommandot sådär.

    Man kan skriva hur mycket som helst om det här men jag tycker att det mesta sitter i blicken och kroppsspråket egentligen.

    Men visst är det den enkla biten, flirten. Det är ju en riskfri lek som går att variera i det oändliga nästan. Det svåra kommer ju som sagt sen, skall det leda någonstans, i så fall, vart? Hur många kan man göra det här med samtidigt utan att det straffar sig om man vill ta det vidare...

  • Gosedjuret
    Chattisen skrev 2019-02-17 18:54:34 följande:
    Hur många kan man flirta med, oändligt många säger jag. Men är man intresserad av någon så brukar väl intresset svalna för andra, det är åtminstone min spontana tanke. Innan steget är taget är det väl ingen direkt anledning till att stänga alla dörrar med att flirta och vara trevlig, att vara kontaktsökande och fysisk skulle jag dock själv avstå ifrån. Hur tänker du själv?
    Ja, precis, oändligt många :) Vet inte om jag funkar så att jag tappar intresset för andra även om jag är väldigt mycket mer intresserad av någon. Jag är lika på i stort sätt alltid när jag inte är i en relation, tar både kontakt och är gärna fysisk med de jag är starkt dragen till. Tror inte att de flesta funkar så, liten polysläng kanske eller så är jag bara simpelt girig när jag attraheras. Känner nästan jämt en slags stark livsglädje och däri ingår det här, att det finns så mycket roligt att uppleva. 
  • Gosedjuret
    Chattisen skrev 2019-02-17 21:55:54 följande:
    Ja har man ett nick som en gosefilt och sen beter sig som en grizzlybjörn. Det är får säkert omkull många tjejer ..jag skulle dock dra öronen åt mig. Kanske att jag skulle locka dig först till att tro du visste vart du hade mig, innan jag sen dumpade dig pga din osäkerhet som måste söka bekräftelse utanför dig själv. :)
    Mitt nick är valt för en evighet sen, passar mig inte så bra fast grizzly...beskriver mig nog inte helt rätt heller :) Jag gillar verkligen själva förförelsen men även resten, det finns aldrig något bekräftelsebehov eller någon illvilja bakom det jag gör. Skulle aldrig vara oärlig utan kör alltid med öppna kort, jag ser inte flirtande som en sport eller tävling utan som något roligt eller som ett medel att närma mig dom jag släpper in på riktigt.

    Det jag gillar med anonymiteten här är att det går att vara öppen med hur jag är och tänker. Är varken osäker eller beroende av bekräftelse, mest bara väldigt intresserad av människor.
  • Gosedjuret

    Hur är en tjej som jag som beter mig som en grizzlybjörn?

  • Gosedjuret

    Inga nya raggningstips tjejer? Borde ju finnas fullt med dom hos alla :)

    En annan sak jag gör är att ha djupare intressanta diskussioner med attraktiva killkompisar, det har jag ju för att jag älskar att prata med dom men det kan även ge ingångar att de förstår hur jag tänker. Finns inga direkta baktankar med det men de kan då få insikter i att jag funkar som dom och att det inte behöver vara så komplicerat att inleda något.

  • Gosedjuret
    Chattisen skrev 2019-02-24 21:15:45 följande:
    Ja det är just det vi funkar ju inte så olika som många vill tro.
    Det verkar vara en slags hävd liksom, att kvinnor & män skulle vara såå olika...tycker att det är mer personligheter som skiljer sig åt än kön egentligen. Men det är ju jag det, de flesta verkar ju tycka helt annorlunda.
  • Gosedjuret
    Chattisen skrev 2019-02-24 23:49:13 följande:
    Fast det är klart att vi är påverkade att hormoner. Nog skiljer det, men det skiljer å andra sidan mellan kvinna/ kvinna och man/ man också.
    Ja verkligen. Hade kunnat ge en del för att kunna låta bli att ilskegråta i vissa lägen, alltid lika irriterande ;)

    Visst gör det, jag kan känna mig som en ångvält (grizzlybjörn?) med vissa manliga bekanta på samma sätt som jag skiljer mig från de kvinnliga.
  • Gosedjuret
    Chattisen skrev 2019-02-25 21:21:04 följande:
    Samma här, är lite pojkflicka i sinnet fast med ett kvinnligt yttre. Män brukar bli lite förvirrade till en början ;)
    Samma här sedan alltid...är ju bästa kombinationen :) Gillar att glida under radarn med hur jag egentligen är tills jag känner för att avslöja något, är ju ofta kul att överraska...
  • Gosedjuret
    Chattisen skrev 2019-02-28 19:44:47 följande:

    Ja under radarn kan man sålla lite vilka som ska få se ens rätta jag. ;)


    Yes. De observanta ser det ändå men resten är rätt ovetande, är precis så jag vill ha det..;)
  • Gosedjuret
    K Kalle skrev 2019-05-07 08:06:33 följande:
    Sant. Killar gillar blåsta tjejer. När man är på fest är det tjejen som skrattar åt killens dåliga skämt och lägger huvudet på sned och ser lite korkad ut som lyckas. Den tjej som hänger med i killarnas diskussioner om det politiska läget eller om något samhällsfenomen har noll chans.
    Nä...skulle inte tro det. Beror på vilka man umgås med?
Svar på tråden Tjejer era bästa raggningstip =)