• Anonym (Stressad)

    Hur ser din dag ut?

    När jag ser mig omkring så ser jag bara en massa folk som hinner med så himla mycket och jag fattar inte hur de hinner med. Men så är det kanske inte? För vi har väl alla bara 24 timmar på ett dygn! Så nu undrar jag hur alla andras dagar ser ut. Så skriv, berätta! Och om du hade mer tid, vad skulle du göra då?

    En typisk dag för mig ser ut så här:

    5:30 vaknar

    5:35 duschar

    5:45 sätter mig och äter frukost. Läser samtidigt tidningen.

    6:05 plockat undan, går och fixar mig iordning (tandborstning, fixa hår och makeup och ta på mig)

    6:30 väcker barnen. Får upp dom, ser till att de klär på sig, borstar tänder och hår

    7:00 Åker till jobbet (maken lämnar barnen)

    7:45 Börjar jobba

    15:45 Går från jobbet

    16:30 Hämtar från förskola

    16:45 Hämtar från fritids

    17:00 läxläsning för den stora (ja, läxa varje dag)

    17:15-17:30 Börja med middagen

    18:00 Maken kommer hem, vi äter middag

    18:20-18:30 vi hjälps åt att duka av

    18:35 umgås med barnen. leka, spela spel, pyssla

    19:15 Börja göra iordning den lilla för natten. Läggdags 19:30

    19:30 Den stora ska börja fixa sig irodning för natten (maken och jag byter av varandra, den ena tar den stora ena dagen och nästa den lilla)

    När barnen somnat, runt 19:45-20:00 sätter jag mug och jobbar ca 45-1 timme för att få till en hel dags arbete (har 45 minuter lunch som dras oavsett om man tar lunch eller ej)

    21:00 Behöver det plockas? Tvättas?

    22:00-22:30 sängdags efter att ha fixat mig i ordning

    Vad jag skulle göra om jag hade mer tid?

    Tråna! Detta finns ingen tid till i min vardag :(

    Ha hund. Eller börja rida. Plantera och odla i trädgården!

  • Svar på tråden Hur ser din dag ut?
  • Sharper
    Anonym (uber) skrev 2019-02-18 08:59:30 följande:

    Varför stiger du upp så tidigt?


    För att jag vaknar när mannens klocka ringer och kan ändå inte somna om efter det. Gör då hellre iordning mig och sen läser en bok eller dylikt tills barnen ska gå upp.
  • Anonym (Runt runt)

    05.00 Går upp

    05.30 Åker till jobbet

    17.15 Hemma från jobbet

    17.30 Tränar

    19.00 Hemma från gymmet.

    19.00 - 21.30 Äter, hushållssysslor, tittar på serier.

    21.30 Somnar

  • Anonym (Vi)

    Kvinna 37, lycklig utan barn med en lite äldre sambo sedan 6 år tillbaka, bor i villa. Har ett bra liv

    Vardag

    6:00 klockan ringer
    6:00-6:20 kramar mannen och vaknar till
    Duschar, äter frukost i lugn och ro (framför TV nyheterna med mannen), sminkar mig och packar mig iordning
    7:30-7:45 lämnar hemmet för jobb
    ca 16:30-17, sluta jobb, men kan också flexa/jobba över 
    Tränar (oftast), handlar, vilar, duschar
    18:30 - 19 börjar laga middag, beroende på hur fin mat jag ska laga, tycker om att laga mat. Händer ibland att jag myser med något glas vin medan jag lagar mat, ingen stress att bli klar exakt rätt tid
    19:30 serverar middag framför TV
    slappar i TV soffan till 22 (mannen städar köket)

    Helg

    Fredag: Slutar jobbet 16 för att dejta mannen. Gör något kul och äter middag, handlar till helgen efter, hemma 22-23. I säng 23-00

    Lördag: Sover tills vi vaknar (ev sex), äter frukost framför TV i mycket lugn och ro. Kommer igång vid 12 med träning, tvätt, städ (sällan :) ), trädgård osv till ca 17
    17 (lördag) öppnar en falska vin och jag har trevligt med den medan jag lagar mat till kanske 19, lagar ofta fin mat
    Serverar maten vid 19,
    Slappar med mannen framför TV till 22-00

    Söndag: Sover tills vi vaknar (ev sex), äter frukost framför TV i mycket lugn och ro. Kommer igång vid 12 med träning, tvätt, städ (sällan :) ), trädgård osv till ca 17
    Lagar mat, ibland finare

    Slappar med mannen framför TV till 22

  • Anonym (A)

    Två vuxna och en 12-åring i hemmet.

    Har inte så exakta tider som alla här verkar ha men på ett ungefär:

    7.10 klockan ringer. I gång med vattenkokare, borsta tänder, tvätta mig.
    7.15 väcker familjen, de är sega typer på morgonen. Dricker mitt kaffe.
    7.30 Lite smink och kläder på kroppen. Bäddar och donar lite.
    8.00 Går till jobb och skola.

    Slutar 16.30 och nästan varje dag är det nån slags träning för min del då. 

    18-19 ca äter vi middag.

    Resten av kvällen slöar vi mest, kollar på tv etc. En kväll i veckan har jag tvättstuga och en kväll i veckan går åt till dotterns aktivitet.

  • Anonym (Tant)

    06.30- klocka ringer. Ligger kvar. MORGONTRÖTT

    07.05 - går upp

    07.05-07.20 - duschar, klär på mig.

    07.20 - springer till bussen.

    07.45-16.30 - jobbar

    17.00 - hemma. Fixar mat - plockar undan.

    Från ca 19.00-23.30 - umgås med sambon, TV

    23.30 - sängdags. Sex ca varannan kväll.

  • korngryn

    5.15 vaknar, tänder pannan, frukost, hänger tvätt

    6.00 väcker barn, krävs vanligtvis flera försök. Fixar frukost till barnen.

    6.30 åker till jobbet

    7.30-16.30 jobbar

    17.30 handlar om det behövs, kommer hem, tänder pannan, ställer fram middag åt det yngre barnet (förbereder alltid maten dagen innan) börjar laga nästa dags middag, plockar, umgås med barnet

    19.00 hämtar tonåringen från aktivitet, eldar, äter tillsammans med tonåringen, hjälper till med läxor, kollar deras skolväskor, fixar matlåda till nästa dag, röjer undan. Säsongsjobb som snöröjning eller gräsklippning om det behövs.

    20.30 laddar tvättmaskinen och ställer timern så den är klar tills jag vaknar, kör igång diskmaskinen, ser till att barnen duschar och tvättar håret, duschar själv

    Allra senast 21.30 somnar

    Detta är vardagar, jobbar var fjärde helg. Lediga helger sover jag så länge som möjligt, umgås med barnen, kapar och klyver ved under vinterhalvåret, handlar inför veckan, gör storkok och fryser in, jakt några helger på hösten, besöker släkt eller vänner någon gång ibland.

    Om jag hade mer tid? Vet inte vad jag skulle göra då. Samma som nu fast långsammare antagligen. Känner mig nästan aldrig jäktad, men däremot förstår jag inte hur vuxna människor har tid att både träna och tillbringa massa tid framför tv:n.

  • Kvinnorsugerpung
    Anonym (Beror) skrev 2019-02-18 08:02:35 följande:
    beror på. För mig låter det ensamt. Jobbet är en rätt stor del av mitt social liv och jag gillar även att prestera så inte för mig.
    Orka vara social. Alla är ju idioter ändå.

    Jag jobbar när jag behöver pengar, annars låter jag bli. En grogg eller nitton vid älven är för det mesta trevligare.
  • Mrs Moneybags

    Brukar gå upp vid 5.30 och träna de dagar mannen lämnar barnet i skolan (vardagar).

    Sedan är det frukost, dusch och påklädning med sonen.

    Är på jobbet vid 9. 

    Åker hem vid 5 om jag inte hämtar. Om jag hämtar, går jag vid 4 och promenerar till skolan. 

    Sedan middag, läxor mm.

    Går och lägger mig vid 10 kanske. Somnar när som efter det. Kan bli sent, kan bli tidigt.

    Övar instrument morgon och kväll med sonen - före och efter skolan. 

  • Anonym (A 2)
    Anonym (uber) skrev 2019-02-18 09:00:33 följande:
    Otroligt fascinerande att läsa om andras vardagsrutiner :)
    Visst är det.
  • Anonym (Stressad)
    Anonym (uber) skrev 2019-02-18 09:00:33 följande:

    Otroligt fascinerande att läsa om andras vardagsrutiner :)


    Eller hur!

    Startade den här tråden mest för att jag känner att jag inte hinner med någonting i mitt liv och att alla andra tycks ha det. Blev förvånad i början med de svar som kommit in att så många jobbade halvtid, klart man hinner en massa då! Sedan blev jag förvånad över att så många bara tycks vara på jobbet 8 timmar inklusive lunch! Och att alla har så nära jobbet. Bor i storstad och som snabbast från dörr till dörr tar det 25 minuter, men med trafik och liknade är 35-40 inget ovanligt. Det är helt klart en orsak till att det inte finns så mycket tid över
Svar på tråden Hur ser din dag ut?