• bananskal123

    Gå ner 30 kg på 3 månader?

    Jag tar studenten i juni och skulle vilja gå ner 30 kg innan dess. Många hävdar att det är omöjligt men jag behöver inte gå ner exakt 30kg men nått åt det hållet iaf. 


    Jag är 169 cm lång och väger 108 kg :0


    Några tips om träning och kost? Tips för att bli av med sötsug också? 


    Jag hade tänk att gymma 1-3 timmar varje dag och äta mellan 600-1000 kcal om dagen. Hur blir fettförbränningen hög? Kosttillskott? 


    Tacksam för alla möjliga råd!

  • Svar på tråden Gå ner 30 kg på 3 månader?
  • Anonym (H)

    Du har då ca 14 veckor på dig att gå ner i vikt, alltså 2 kg i veckan ungefär, vilket borde vara rimligt med tanke på din höga vikt. Jag tycker absolut inte att du ska svälta dig och träna så mycket som du tänkt.. Du kommer må skit av det och ge upp efter två veckor. Jag gick ner 2 kg i veckan av att äta 1500kcal genom att hoppa över frukosten, skippa godis och fest och att inte överäta. 16:8 metoden kallas det för.

  • Bibbidi

    Testa appen lifesum och skriv in det du äter. Ofta innehåller saker mycket mer kalorier än vad man tror!

    Du ska inte behöva svälta dig. Då kommer du hålla på i max 2 veckor och sedan ge upp. Byt ut frukostmackorna mot antingen knäckebröd eller gröt istället (eftersom du pluggar behöver du frukost för att orka skolan). Övre tipset om att skippa frukosten fynkar kanske bättre på vuxna som inte pluggar längre.

    Dra ner på mellanmålen istället. Ät lunch i skolan, ta bara något lätt när du kommer hem. Tex kokt ägg och te. Antar att du behöver något litet i magen eftersom du sitter hemma och pluggar på kvällarna och läser läxor. Kokt ägg mättar bra. I appen lifesum kan du hålla koll på kaloriintaget så du inte får i dig för mycket under eftermiddagen/kvällen. Gå ut och gå ordentliga promenader. Gruppträningar, tex friskis och svettis, är kul. Folk i alla möjliga kroppsformer är där.

  • Anonym (Viktväktarna)

    Jag gick ner ca 2 kg i veckan med viktväktarna funkade toppen för mig :)

  • bananskal123

    Jag har gjort så förut och gick ned ungefär 20 kg men gick upp allt igen på 2 år. Jag har alltid haft problem med att äta frukost enda sen jag var liten och har inga problem att utesluta den. Jag brukar bara äta middag i princip och godis (vilket jag absolut måste sluta med). Men på senare tid nu har jag fått nått beroende av broccoli av alla saker? o:


    Jag pendlar till och från skolan så jag har inte speciellt mycket tid på dagarna men ska försöka få tid med träningen. 


    Lifesum har jag använt förut, dock så gillar jag YAZIO mer men den kanske har helt fel mått och sånt? 

  • Anonym (Lol)
    Anonym (H) skrev 2019-02-19 21:10:43 följande:

    Du har då ca 14 veckor på dig att gå ner i vikt, alltså 2 kg i veckan ungefär, vilket borde vara rimligt med tanke på din höga vikt. Jag tycker absolut inte att du ska svälta dig och träna så mycket som du tänkt.. Du kommer må skit av det och ge upp efter två veckor. Jag gick ner 2 kg i veckan av att äta 1500kcal genom att hoppa över frukosten, skippa godis och fest och att inte överäta. 16:8 metoden kallas det för.


    Lol. Hur i helvete har du ätit om du går ner 2kg/vecka på dem primiserna?
  • Anonym (Lol)
    bananskal123 skrev 2019-02-19 21:02:44 följande:

    Jag tar studenten i juni och skulle vilja gå ner 30 kg innan dess. Många hävdar att det är omöjligt men jag behöver inte gå ner exakt 30kg men nått åt det hållet iaf. 

    Jag är 169 cm lång och väger 108 kg :0

    Några tips om träning och kost? Tips för att bli av med sötsug också? 

    Jag hade tänk att gymma 1-3 timmar varje dag och äta mellan 600-1000 kcal om dagen. Hur blir fettförbränningen hög? Kosttillskott? 

    Tacksam för alla möjliga råd!


    Hur lång är du? Börja med att räkna ut ditt dagliga intagsbehov för att hålla din vikt, dra sedan av 1400 kcal för 2kg/v och uppdatera ditt intagsbehov under tiden. Kör mycket kondition.
  • Anonym (Lol)
    bananskal123 skrev 2019-02-19 21:02:44 följande:

    Jag tar studenten i juni och skulle vilja gå ner 30 kg innan dess. Många hävdar att det är omöjligt men jag behöver inte gå ner exakt 30kg men nått åt det hållet iaf. 

    Jag är 169 cm lång och väger 108 kg :0

    Några tips om träning och kost? Tips för att bli av med sötsug också? 

    Jag hade tänk att gymma 1-3 timmar varje dag och äta mellan 600-1000 kcal om dagen. Hur blir fettförbränningen hög? Kosttillskott? 

    Tacksam för alla möjliga råd!


    Hur går det?
Svar på tråden Gå ner 30 kg på 3 månader?