• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • akalei
    light skrev 2020-06-30 18:06:21 följande:

Tack vad fina ni är, men jag är helt säker. Blöder sjukt mycket, stora hinnor/klumpar och allt :/

Min sambo försöker trösta och säger att nu vet vi iallafall att jag kan bli gravid. Nu har vi lyckats 2 ggr på 3 månader så vi ska ta nya tag. Det är mitt 3e missfall av 4 graviditeter totalt så vet inte om dom utreder nu? Vet ni hur en sån utredning går till, vad man letar efter?

Nej vad tråkigt att höra :( Beklagar verkligen. Ta hand om dig <3
  • akalei
    Mikkans skrev 2020-06-30 17:34:53 följande:
    Fy fan. Beklagar <3 hoppas resan gick OK ändå. Styrke kramar!

?

?

I övrigt tänkte jag hoppa in här igen. Har varit borta en månad cirka efter mitt missfall. Men är ni tillbaka och väntar på BIM om typ 9 dagar! Är jätterefo för att börja testa:D
    Välkommen tillbaka!
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-30 19:52:30 följande:

Vi är 30 båda två, ni?:) haha visst!!

Okej! Vi är 25 och 27 :)
  • Asplövet18
    light skrev 2020-06-30 18:06:21 följande:

Tack vad fina ni är, men jag är helt säker. Blöder sjukt mycket, stora hinnor/klumpar och allt :/

Min sambo försöker trösta och säger att nu vet vi iallafall att jag kan bli gravid. Nu har vi lyckats 2 ggr på 3 månader så vi ska ta nya tag. Det är mitt 3e missfall av 4 graviditeter totalt så vet inte om dom utreder nu? Vet ni hur en sån utredning går till, vad man letar efter?

Jaa men det är ju sant, skönt att veta att du kan bli gravid, men sedan kanske du behöver hjälp att behålla? En familjevän till oss hade det problemet, det var dock 19 år sedan men hon fick då någon medicin så hon kunde behålla barnen, sedan fick hon två fina döttrar <3

Vet tyvärr inte hur en sådan går till dock, har endast gjort ?vanlig? utredning <3
  • light

Undrar hur lång tid det ska ta innan testerna blir svagare? Har blött i ett dygn nu och tog precis ett test. Det är det starkaste jag fått hittills, teststrecket är starkare än kontrollstrecket. Borde börja bli svagare iallafall, har ju fått ut massor.

• Asplövet18
    light skrev 2020-06-30 23:53:13 följande:

Undrar hur lång tid det ska ta innan testerna blir svagare? Har blött i ett dygn nu och tog precis ett test. Det är det starkaste jag fått hittills, teststrecket är starkare än kontrollstrecket. Borde börja bli svagare iallafall, har ju fått ut massor.

Ska du inte be om blodprov/ultraljud då? Eller är det för tidigt?
  • amandakollb
    light skrev 2020-06-30 23:53:13 följande:

tror att man kan ha positivt test flera veckor, men att det blir svagare och svagare, har för mig att jag läst det här på familjeliv om flera som haft! eller så är det inte kört ännu för dig!! :) har du blött något mer? har du ont? 
  • amandakollb
    Mikkans skrev 2020-06-30 17:34:53 följande:
    I övrigt tänkte jag hoppa in här igen. Har varit borta en månad cirka efter mitt missfall. Men är ni tillbaka och väntar på BIM om typ 9 dagar! Är jätterefo för att börja testa:D
    har du bestämt vilken dag du ska börja testa? :D
  • light
    Asplövet18 skrev 2020-07-01 08:36:23 följande:

Ska du inte be om blodprov/ultraljud då? Eller är det för tidigt?

Jag åkte till min svärfamilj igår så är 4 timmar hemifrån och jag tror dom kommer säga att jag inte får komma in om jag ringer vården här jag är, eftersom det är så tidigt och dom ändå inte kan göra nåt om det är mf. Har en tid hos min läkare hemma på måndag, så får vänta till dess. Känns ok att vänta ändå. Försöker tänka på annat när jag är här.. men lite svårt att hålla masken för dom vet inte ens att jag varit gravid så kan inte säga nåt, försöker se glad ut och va som vanligt.
  • Asplövet18
    light skrev 2020-07-01 09:56:16 följande:
    Jag åkte till min svärfamilj igår så är 4 timmar hemifrån och jag tror dom kommer säga att jag inte får komma in om jag ringer vården här jag är, eftersom det är så tidigt och dom ändå inte kan göra nåt om det är mf. Har en tid hos min läkare hemma på måndag, så får vänta till dess. Känns ok att vänta ändå. Försöker tänka på annat när jag är här.. men lite svårt att hålla masken för dom vet inte ens att jag varit gravid så kan inte säga nåt, försöker se glad ut och va som vanligt.
    Åh okej jag förstår, vad jobbigt <3 Men skönt med läkartid på måndag, det är ju snart.
    Håller tummarna att det inte är mf!! Tänkte bara säga att jag läste en tjejs blogg här inne som blödde jättemycket i flera veckor då det hade varit tvillingar och ena hade dött.

Läste en annans tjejs blogg  som också fick stora blödningar i början men graviditeten fortskred som vanligt.
Svar på tråden Letrozol - följas åt?