• minnie768

Letrozol - följas åt?

Clemmentina skrev 2019-11-19 08:12:20 följande:
    Tack, det ska jag säga! :) Tror det stod något om det i kallelsen faktiskt.

Oj svårt att säga! Jag brukar mest känna av den sida där jag haft ägglossning. Men i mitt fall har det ju inte betytt något positivt. Så jag hoppas värk på fel sida är ett positivt tecken för dig! ;) Lite symptom tror jag är ett bra tecken. Speciellt när det var så för dig när du blev gravid 2007. Förstår om du vill testa innan helgen. Jag tar alltid ett test innan bim även om de alltid är negativa för att inte missa ett tidigt missfall. Du får skriva här när du har testat!

Jag tror jag hade egen ägglossning någon gång per år kanske. Svårt att veta men mensen var väldigt oregelbunden men har varit på vul någon gång och då kunde de se att ägglossning var på gång. Min mens var betydligt mer regelbunden innan jag började med p-piller. Jag är inne på sjätte kursen med Letrzole. Håller tummarna för att jag får ägglossning även om jag håller upp några månader.
    Hoppas också att det är ett gott tecken att jag har känningar på vänster sida, även om det lugnat sig lite haha. Jag inbillar mig massor nu, små små saker som säkert inte betyder någonting.. Jag är ovanligt trött och nästan som kort stubin, känner mig "bubblig" i magen fast jag inte behöver gå på toa eller ätit något konstigt. Igår när jag skulle sova känner jag som ett stick/hugg i magen, typ rakt ner från naveln typ i höjd byxlinningen, lite längre ner kanske. Kände det några gånger sen slutade det (eller så somnade jag faktiskt) Behöver som sagt inte betyda något, men hjärnan går ju på högvarv, haha. 

Jag var gravid 2013, och då kände jag ingenting förrän jag fick lätt illamående när grav upptäcktes runt v 7-8 :P Så du har nog blandat ihop mig med någon annan ;) Då försökte vi inte så jag kände ju inte heller efter..
    Bra, då blev det bestämt, tar ett test på fredag, då bör det vara äl+11. Jag misstänker att jag hade en kemisk graviditet i februari men eftersom jag inte hade gjort något test innan blödningen vet jag inte. Nu vill jag veta om det tog sig eller inte. Jag skriver här när jag testat :) :)

Jag ska hålla tummarna att du får egen ägglossning nu under uppehållet med Letrozolen!! 
  • minnie768
    Clemmentina skrev 2019-11-19 19:19:55 följande:
    Sån är jag också alltid mellan ägglossning och mens. Hoppas verkligen det är goda små tecken för din del. :)

Haha, jag vet inte vad jag fick 2007 ifrån. Exakt så om man inte försöker så kanske man inte tänker på att något skulle kunna vara ett symptom över huvud taget. Bra plan med test på äl+11. Jag håller tummarna för ett fint pluss då!

Tack, jag hoppas på detta sista försöket samt att jag ev får ägglossning ändå annars. :)
    Senaste månaderna har jag inte känt efter på symptom på en ev grav, det har varit väldigt skönt! Men har ju haft så oregelbundna cykler så har inte varit så konstigt heller.. Kollade på mina gravtest jag har hemma, de mätte 25 så är inte superkänsliga, funderar på att beställa hem ett testa tidigt som jag kan ta på fredag :P

Håller tummarna för dig om du gör det för mig ;) ;) 
  • minnie768
    Clemmentina skrev 2019-11-21 08:53:46 följande:
    Beställde du något test? Köp Early predictor i butik annars. :) Hur mår du nu? Håller tummarna för dig!!
    Jag beställde från babyplan, det var dem jag hittade som mätte låga värden? Har du testat dem?
    Tog ett test imorse som var toknegativt :( Mår fortfarande konstigt i kroppen och det känns precis som att jag är på väg att bli magsjuk eller få influensa.. Hade man vetat att det var pga en graviditet hade det inte varit någon fara, men just nu känner jag mig bara sååååå låååg :/
    Felicia3 skrev 2019-11-20 11:04:11 följande:

Hej! Ville mest berätta att det är ett MA för mig.Får stå ut med att vara gravid 1 v till annars tappar jag över 50 h till

På jobbet,har redan 50?sjuktimmar.Det som

Knäcker mig mest är att vi försökt över 1,5 År och nu troligt får försöka ytterligare ett År innan hjälp.Skulle varit v 8 nu och Gravhormonerna stökar än.min cysta hade krympt,så hoppas vi kan använda Letrozol när kroppen återhämtat sig. 3

Usch va tråkigt! :( Jag beklagar verkligen!!
    Är det så att man inte får hjälp om man varit gravid inom 1 år? Även om du nu har en cysta som ställer till det?

Kram!

• minnie768
    Felicia3 skrev 2019-11-23 10:11:58 följande:

Ja precis.alla missfall räknas som lyckad graviditet,så då börjar väntetiden om.Hoppas de ska göra ett undantag nu Pga att vi blev det av hormonbehandling och inte ?naturligt? men kliniken ringde inte upp som de skulle.Får prova igen.Cystan skiter de i så länge den inte är 1 cm större vad jag fattat.Får se ska försöka ringa på tisdag när jag är ledig.kram

Jag tycker det är så jäkla fel att väntetiden nollatälls efter ett missfall! :( Speciellt om man blir gravid under en utredning! Hoppas du får tag på dem imorgon och att dom inte släpper dig!!

Kram
    Clemmentina skrev 2019-11-23 11:26:22 följande:

Nej Babyplan har jag inte testat! Det är de gröna testen eller? Blev det något test idag också? Hoppas du inte blir sjuk. Håller tummarna!

Nej dom är rosa, babyrosa stickor. Tog test nu precis också.. Dom du tipsade om, protect early men det är tokblankt!! :'( Vet att det inte är helt kört än, men är ändå på äl+14 idag om jag nu hade äl samma dag som mitt VUL som läkaren trodde. Usch, fasen va tungt allt känns :( denna ovissheten är verkligen hemsk!
  • minnie768
    Clemmentina skrev 2019-11-25 08:02:05 följande:
    Åh tråkigt! Hoppas att mensen inte kommer. Annars får ni ta nya tag! Kram
    Super tråkigt! Känner mig så ledsen och tom, även om det inte är helt kört ännu så känns det ju ändå så. Finns ju ett litet hopp fortfarande att jag är en låghormonare..
    Ja det får vi göra i så fall, då ska jag se om jag inte kan få sista puschen av ovitrelle.. Tack <3 Kram!
  • minnie768
    Clemmentina skrev 2019-11-25 13:01:39 följande:
    Du är inte ensam...förstår precis. Hoppas du kan få ovitrelle nästa cykel. Håller tummarna!
    Tack! <3 Det värmer! Även om man vet att vi är alldeles för många med den här skiten (ursäkta språket) så känns det alltid skönt att höra. Hade ju bara en äggblåsa efter enkeldos, men läkaren sa att jag inte ska gå upp till dubbel dos för att äggblåsan var 22 mm på cd14. Hade ju vart skönt att få den där sista knuffen i nästa cykel.
    AnnaLinnea87 skrev 2019-11-25 13:10:09 följande:

Ger Ovitrelle ALLTID ägglossning? Jag gjorde vul på cd 10 och hade då en blåsa på 14 mm. 4 dygn senare fick jag positivt på ÄL-test (kl 14.00) så tog Ovitrelle-sprutan på kvällen (kl 19.00). Får negativa graviditetstest och har inte känt ett enda symptom på att vara gravid, men har heller inget som tyder på att mensen är på G. Någon som vet hur längre man ska vänta på att mensen kommer innan man ska kontakta gyn och be dem skriva ut provera? Vill inte stressa men efter 2,5 år av försök så känner man att man vill få igång mensen så man kan börja på nästa försök så fort som möjligt ...

Jag är inte super påläst, men mig veterligen ska Ovitrelle hjälpa till att ägget släpper inom ett x antal timmar. Sen vet jag inte hur stor chans rent procentuellt det är att äl sker då efter sprutan. Vilken dag i cykeln är du på nu?
    Det finns ju de som är låghormonare, så det kan ju betyda att du faktiskt är gravid bara att du inte plussat ännu :/
    Jag fick hjälp med provera innan min första omgång med letrozol denna månaden (är på cd28 idag). Min läkare sa att om testerna är negativa men mensen inte kommit på cd 40 ska jag ringa dem.. Förstår att du känner så! Om du kommit en bit in i cykeln kanske du kan ringa kliniken och kolla med dom?
  • minnie768
    Clemmentina skrev 2019-11-26 19:58:18 följande:
    Min läkare sa samma sak! Eftersom jag hade en stor äggblåsa på cd14 resp cd12 behövdes inte högre dos. Nu kör jag sista kuren. CB digitalt äl-test började blinka imorse så nu hoppas jag på ägglossning på torsdag eller fredag. Hur går det för dig?
    Då hoppas vi att ägglossningen kommer snart!! :)
    Jag känner att mensen är på väg, tempen dippade imorse och även testet igår var negativt :( :( jag känner mig helt tom, har lust att kasta in handduken och ge upp. Skita i allting och inse att det inte blir någonting. Skrattar nästan åt mig själv som var så positiv bara för någon vecka sedan och trodde att jag skulle vara glad även om det inte tog sig för att vi kommit en bit påväg, nu känner jag inte alls så och mensen har inte ens kommit än.. Förlåt för allt gnäll! Men vet inte inte riktigt hur jag ska hantera alla känslor :'( 
  • minnie768
    Clemmentina skrev 2019-11-27 09:02:43 följande:
    Tack, inget positivt äl-test ännu men det kommer förhoppningsvis. Känner av ena äggstocken. Fy vad trist med tempdipp och negativt test. Känner igen det där men den känslomässiga berg-och-dalbanan. Man vill ju bara att det ska gå nu när ägglossningen äntligen verkar fungerar som den ska. Du får tillåta dig att bryta ihop när/om mensen kommer. Sen är det nya tag som gäller! Kram
    Det är ju ett positivt tecken att du har lite känningar! Ska du göra vul?
    Ska skiten komma hoppas jag att den kommer idag nu då,  för resten av veckan och helgen har jag kundbesök och fullt upp :( :( Tack, du är ett bra stöd!! <3 KRAM
  • minnie768
    Anonym (Li) skrev 2019-11-27 17:59:10 följande:

Eftersom jag e så ny här på tråden så skulle jag gärna vilja veta lite mer om er hur gamla e ni, hur länga har ni försökt osv, jag e 27 o sambon 32 o vår lilla reda delade jag med mig under ett annat inlägg :)

Hej :)
    Jag är 29 (fyller 30 om 1 mån men vill inte riktigt inse det riktigt än, haha) sambon är 27 år. Vi har försökt i drygt 1,5 år. Jag hade regelbundna cykler första månaderna men tidigt i år fick jag en annorlunda blödning (jag misstänker MA men vet inte säkert), efter det har mina cykler gått bananas och blivit väldigt oregelbundna 30-70 dagar. Misstänker att min ägglossning aldrig varit direkt bra. Påbörjade en fertilitetsutredning nu i höstas och är nu på min första cykel där jag fick Provera och Letrozol, är på bim+1-2 idag... Nu vill jag bara att gravtestet blir pos eller att mensen kommer.....

Beklagar dina missfall! :( 
  • minnie768

Hej alla!!

När ni ätit letrozol, hur många dagar i snitt efter äl (eller efter sista tabletten) har mensen kommit om ni haft ägglossning runt cd14?

Jag har ju haft väldigt oregelbundna cykler och fick Provera förra cykeln för att få igång blödningen, är på min första cykel med letro nu. Är på cd31 (bim+1-2) och vet inte om jag bör förvänta mig mensen typ som igår, eller om jag bör förvänta mig att cykeln är lång trots letro?

Svar på tråden Letrozol - följas åt?